;
coinex

هیاهوی بسیار اپل برای هیچ؛ کاربران در حال پس دادن ویژن پرو هستند!

هدست ویژن پرو آنطور که اپل انتظار داشت نتوانست موفقیت خوبی در بین کاربران کسب کند و بسیاری از کاربرانی که این محصول را خریدند، از آن ناراضی هستند.

هدست‌های واقعیت ترکیبی چند سالی است که در دسترس هستند، اما اگر در هفته‌های اخیر با یکی از طرفداران سرسخت اپل برخورد باشید، احتمالاً شنیده‌اید که درباره محصول جدید و انقلابی اپل صحبت می‌کنند که زندگی ما را برای همیشه تغییر می‌دهد. آنها احتمالاً در مورد Apple Vision Pro، هدست واقعیت ترکیبی جدید این شرکت که چند هفته پیش عرضه شد، صحبت می‌کنند.

این هدست جدا از ظاهری مانند عینک اسکی، دارای برچسب قیمتی 3499 دلاری است که آن را به یکی از گران‌ترین هدست‌های موجود در بازار در حال حاضر تبدیل می‌کند. هدست‌های ارزان‌تری از متا و پلی‌استیشن وجود دارند که می‌توانند عملکردهای مشابهی را ارائه دهند، اما بخش‌هایی وجود دارند که هدست‌های اپل برتری دارند.

این هدست اپل به طور عینی یکی از بهترین تجربیات نرم افزاری را در میان هر هدست واقعیت ترکیبی موجود در بازار در حال حاضر دارد. این نرم افزار، به ویژه در اکوسیستم اپل، بسیار خوب کار می‌کند تا تجربه ای عالی را برای کاربران فراهم کند. با این حال، این بدان معنا نیست که از چالش‌هایی که هر محصول دیگری در این دسته با آن مواجه است مصون است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نارضایتی کاربران از هدست ویژن پرو اپل

می‌توانید تصور کنید که قرار دادن چنین هدست سنگینی روی صورت شما راحت نیست. سردرد و بیماری حرکت یکی از شایع ترین شکایاتی است که در کاربران این هدست می‌بینیم. برخی نیز از خشکی چشم خود شکایت دارند که منجر به سوزش و ناراحتی می‌شود.

بسیاری از دارندگان اپل ویژن پرو دقیقاً همین شکایات را دارند و به همین دلیل است که هدست را پس می‌دهند. بسیاری از کاربران به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مراجعه کرده اند تا به اشتراک بگذارند که Vision Pro خود را برای بازپرداخت کامل پس می‌دهند. واضح است که این نوآوری برای آنها فرسوده شده است و آنها حاضر نیستند از 3499 دلار خود بگذرند، صرف نظر از عمق وفاداری آنها به اپل.

اپل به مشتریان اجازه می‌دهد تا هر محصولی را ظرف 14 روز پس از خرید بازگردانند و با توجه به این که این مدت اکنون برای بسیاری از مشتریان اولیه ویژن پرو سپری نشده است، تعجب آور نیست که ببینیم برخی از آنها تصمیم به بازگرداندن هدست گرفته اند. علاوه بر شکایت از راحت نبودن و وزن زیاد دستگاه، بسیاری نیز احساس می‌کنند که این دستگاه ارزش کافی را برای توجیه این قیمت ارائه نمی‌کند.

یکی از کاربران Reddit که Vision Pro خود را ارسال کرده بود، آن را به خوبی خلاصه کرد و گفت: «من از این هدست برای بهره‌وری استفاده نمی‌کنم، و اگر آن را برای سرگرمی دوست نداشته باشم و اگر بازی‌های کافی برای بازی در آن وجود نداشته باشد، نمی‌توانم نگه داشتن آن را توجیه کنم.» بر اساس تجربه آنها، به نظر می‌رسد که دستگاه واقعاً در همه چیزهایی که قرار بود برای کاربران انقلابی ایجاد کند، خوب نیست. سایر متخصصانی که دستگاه را برای کارهای جدی آزمایش کردند نیز تحت تأثیر قرار نگرفتند، یا به دلیل عدم پشتیبانی از فایل، برنامه‌های کمتر، یا تجربه چندوظیفه‌ای بی‌ثبات.

Apple's Vision Pro mixed reality headset will go on sale in February | Evening Standard

بسیاری از آنچه اپل تولید کرده است تشویق می‌شوند و مایلند دستگاه نسل دوم را امتحان کنند. ناگفته نماند که مورد بعدی به بسیاری از این مسائل می‌پردازد، اما این موضوع همچنین یک سوال اساسی و نسبتاً وجودی را برای هدست‌هایی مانند Vision Pro برجسته می‌کند، هدف آن‌ها این است که واقعیت ترکیبی را فراتر از خانه ببرند، چیزی که ممکن است به طور بالقوه برای هدست مضر باشد.

نمی‌توان باور داشت که کار کسی آنقدر مهم است که هنگام بیرون رفتن، نیاز به انداختن یک هدست هیولا بر روی صورت خود داشته باشد و هنگام حرکت در میان افراد، دست و انگشتان خود را در هوا تکان دهد. رابط روی هدست اینطور نیست که آن هدست در وهله اول بتواند به آنها کمک کند تا کار خود را به درستی انجام دهند. واضح است که دستگاه هنوز به اندازه کافی توانایی ندارد و ممکن است نقص‌هایی داشته باشد.

برای مثال، اگر زمانی که در جاده هستیم، کاری فوری داشتیم که باید به آن رسیدگی کنیم، می‌توانیم از لپ‌تاپ استفاده کنیم و کاری را که باید، به درستی انجام می‌دادیم. هدست محصولی نیست که بخواهیم وقتی تعهدات حرفه‌ای مان در خطر است به آن تکیه کنیم، زیرا مطمئناً بسیاری از این کاربران پس از صرف هزینه برای Vision Pro متوجه این موضوع شده اند.

دقیقاً مشخص نیست که اپل تاکنون چه تعداد از هدست‌های ویژن پرو فروخته است و نرخ بازگشت آن چگونه است. این شرکت منابع قابل توجهی را در این پروژه صرف کرده است، بنابراین بدیهی است که با یک دستگاه نسل دوم، شاید تا چند سال دیگر، در این پروژه ادامه خواهد داد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این فناوری تا آن زمان چگونه توسعه می‌یابد، زیرا در حال حاضر، بهتر است آن 3499 دلار را پس انداز کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژن پرو چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر