;
coinex

اپل برای ساخت هر هدست ویژن پرو چقدر هزینه می‌‌کند؟

اپل هدست ویژن پرو خود را با قیمت نجومی 3500 دلار عرضه کرده است. اما سوالی که پیش می‌آید این است: هزینه واقعی ساخت این هدست واقعیت ترکیبی چقدر است؟

اخیرا تحلیلگران قیمت تمام شده برای ساخت هر هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را تخمین زده‌اند؛ هزینه واقعی ساخت این هدست، شامل تمام بخش‌های لوکس آن، حدود 1500 دلار است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قیمت واقعی اجزای هدست ویژن پرو چقدر است؟

با توجه به اینکه ساخت هر هدست Vision Pro برای اپل حدود 1500 دلار هزینه برمی‌دارد، به نظر می‌آید کمپانی قیمت این گجت را زیادی گران اعلام کرده است.

در واقع، هر دو نمایشگر این هدست باهم 912 دلار  قیمت دارند و این نمایشگرهای لوکس، گران‌ترین اجزای این گجت هستند و بعد از آن، 2 پردازنده‌ قدرتمند قیمت بالایی دارند که یکی برای پردازش عمومی و دیگری برای کنترل تمام داده‌های دوربین و سنسور استفاده می‌شود.

اما نکته اینحاست؛ این 1500 دلار تنها هزینه قطعات است. اپل برای تحقیق، توسعه، بازاریابی و سایر هزینه‌های پنهان این محصول هزینه‌های زیادی کرده است.

اپل برای ساخت هر هدست ویژن پرو چقدر هزینه می‌‌کند؟

علاوه بر این، این هدست جدید در تعداد کم تولید می‌شود، بنابراین قیمت باید هزینه‌های اولیه را پوشش دهد.

با توجه به اینکه هدست ویژن پرو اولین نسل این تکنولوژی بوده، انتظار می‌رود در آینده با رشد و افزایش تولید، قیمت این گجت‌ها کاهش یابد. با این حال سوالی که پیش می‌آید این است: آیا Vision Pro ارزش برچسب قیمت بالایش را دارد؟

جواب این سوال به این بستگی دارد که شما چقدر برای تجربه تکنولوژی AR/VR مشتاق هستید و چقدر پول دارید! حال جدا از اینکه قیمت این هدست منصفانه هست یا خیر، بهتر است امیدوار باشیم که نسل‌های آینده این دستگاه قیمت کمتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قیمت گذاری اپل برای هدست AR/VR ویژن پرو چیست؟ به نظر شما این قیمت برای این محصول منصفانه است؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر