;
coinex

ابداع گجت پوشیدنی که می‌تواند احساسات شما را افشا کند!

دانشمندان کره‌ای گجت پوشیدنی ای را ابداع کردند که با قرار گرفتن بر روی صورت و طبق ارتعاشات صدای کاربر می‌تواند احساساتش را ارزیابی و بررسی کند.

با توجه به گزارش از نیواطلس، درصورت تمایل به ادغام کامل ربات‌های انسان‌نما در جامعه، ضروری است که این ربات‌ها بتوانند، حالات احساسی انسان‌ها را تشخیص و به‌طور مؤثر به آن‌ها پاسخ دهند. به این منظور، یک دستگاه پوشیدنی جدید در کره جنوبی ابداع شده است که به ربات‌ها در انجام این وظیفه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی چه نقشی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد؟

ربات‌ها توانایی انجام کارهای شگفت‌انگیزی دارند، اما هنوز در درک احساسات و نیازهای انسانی ناتوان هستند. این چالش تاکنون باقی مانده، اما تحولاتی در این زمینه اتفاق افتاده و محققان در انستیتو ملی علم و فناوری اولسان کره جنوبی یک سیستم نوآورانه با هوش مصنوعی ارائه داده‌اند.

تیم محققان یک سیستم پوشیدنی ارتجاع پذیر برای صورت ابداع کرده‌اند که با آنالیز اصطکاک پوست و ارتعاشات، قادر به ارزیابی احساسات انسانی و تولید ولتاژ برق مورد نیاز خود است.

این دستگاه پوشیدنی از یک لایه نازک، شفاف و انعطاف‌پذیری تشکیل شده که حسگرها در دو طرف چپ و راست صورت طراحی شده‌اند. هر حسگر به چشم و گوش متصل می‌شود و به صورت شاخه‌هایی به سمت چشمان، گوشان، فک و پشت گردن گسترده می‌شود. این حسگرها به گفته محققان قابلیت شخصی‌سازی دارند تا با هر شکل صورت سازگار باشند.

بعد از نصب حسگرها، آنها به یک سیستم یکپارچه متصل می‌شوند که با تحلیل الگوهای کشش در صورت و ارتعاشات صدا، به رمزگشایی احساسات انسانی می‌پردازد. این سیستم، با استفاده از اصول پیزوالکتریک و تامین کامل انرژی از حسگرهای کششی، به‌طور کامل مستقل و بدون نیاز به شارژ مجدد عمل می‌کند. این نوآوری نشانگر یک سیستم شناسایی احساسات کاملاً مستقل است.

محققان این فناوری را در محیط‌های واقعیت مجازی با موفقیت یکپارچه کرده‌اند. آن‌ها از سیستم احساس-حسگری جدید خود برای ارائه پیشنهادات کتاب، موسیقی، و فیلم در محیط‌های مجازی مختلف و بر اساس احساسات کاربر استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی گجت پوشیدنی که توانایی ارزیابی احساسات را دارد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر