;
coinex

بهترین گجت ها برای نویسندگان ؛ معرفی ابزارهای کاربردی برای تایپ آسان

بهترین گجت ها برای نویسندگان و تایپیست‌ها یا تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا کار راحت‌تری در تایپ و نوشتن داشته باشند. با ما همراه باشید.

فرقی ندارد که یک نویسنده حرفه‌ای باشید، یک تولیدکننده محتوا، یک خبرنگار یا یک تایپیست ساده. همیشه برای شما گجت‌هایی وجود دارند که کارتان را ساده‌تر کنند و با استفاده از آن‌ها بتوانید با آرامش و تمرکز بیشتری روی کار تمرکز کرده و بهره‌وری کار خود را افزایش دهید. اما بهترین گجت ها مناسب نویسندگان کدامند؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین گجت ها برای نویسندگان

شاید تصور کنید که بهترین گجت ها برای نویسنده ها صرفا کیبردهای مخصوص نوشتن یا دفتر و کاغذ و موارد اینچینی هستند. اما باید بدانید که گرچه این ابزارها همگی از کاربردی ترین گجت ها برای نویسندگان هستند، ولی تنها گجت‌های مناسب برای یک نویسنده یا تایپیست نیستند.

در دنیای مدرن ما، گجت های کاربردی برای نویسنده ها بسیار پرتعدادند و در انواع و مدل‌ای مختلفی تولید شده و در دسترس هستند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم فهرستی از گجت های کاربردی برای نوشتن به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

دفترچه یادداشت ضد آب

بهترین گجت ها برای نویسندگان
بهترین گجت ها برای نویسندگان

یک گزینه جالب در بین بهترین گجت ها مناسب نویسندگان دفترچه یادداشت‌های ضدآب هستند که می‌توانید از آن‌ها در شرایط خاصی مانند حمام، استخر یا به طور کلی در محیط‌های خیس و پرآب استفاده کنید.

شاید از آن دست آدم‌هایی باشید که اگر ایده‌های خود را بلافاصله یادداشت نکنید، فراموش شوند. پس می‌توانید با این مورد از کاربردی ترین گجت ها برای نویسندگان بلافاصله هر ایده‌ای را یادداشت کرده و بعدها از آن استفاده کنید.

هدفون حذف نویز

بهترین گجت ها مناسب نویسندگان

با وجود اینکه برخی از نویسنده‌ها محیط‌های پرهیاهو و شلوغ مانند کافه‌ها را برای کار و نوشتن بسیار مناسب می‌دانند، برخی دیگر هرکاری می‌کنند تا در محیطی آرام و ساکت به کار بپردازند.

اگر از دسته دوم نویسندگان باشید، قطعا یکی از بهترین گجت ها برای نویسنده ها هدفون‌های حذف نویز هستند که می‌توانند سکوت بی‌نظیری برای فرد به ارمغان بیاورند. دقیقا همان سکوتی که برای تمرکز و آرامش نیاز دارید.

دستکش نوشتن بدون انگشت

بهترین گجت ها برای نویسنده ها

دستکش نوشتن بدون انگشت یکی از بهترین گجت ها برای نویسندگان است که نویسندگان که عادت به کار در محیط‌های باز دارند کمک می‌کند تا در روزهای سرد، گرم بمانند. از طرفی این محصولات ظاهر و طراحی‌های مختلفی دارند که سبب می‌شود بسیار شیک باشند.

برای مثال از جمله این دستکش‌ها که از جمله بهترین گجت ها برای تایپ کردن محسوب می‌شوند می‌توان به دستکش‌های بدون انگشت استوریارتز با رنگ و تم‌های جذابی از جمله گتسبی بزرگ، زاغ، آلیس در سرزمین عجایب، هنوز برمی‌خیزم و سیرک شبانه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت ها برای تمیز کاری

بدرد نخور ترین گجت های بازار

لوازم‌التحریر سفارشی

کاربردی ترین گجت ها برای نویسندگان

اگر می‌خواهید به یک نویسنده هدیه بدهید، یک ایده جالب این است که گجت های کاربردی برای نوشتن مانند لوازم التحریر، مداد، خودکار و موارد اینچنینی را به طور شخصی‌سازی شده با حک یک نام مشخص روی آن و طرح یکپارچه تهیه کنید.

زیرپایی قابل تنظیم

گجت های کاربردی برای نویسنده ها

معمولا نویسندگان و تایپیست‌ها برای کار کردن ناگزیرند برای ساعات طولانی پشت میز بنشینند. در چنین مواردی وجود یک زیرپایی قابل تنظیم به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای تایپیست ها می‌تواند به فرد برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند کمر یا گردن درد کمک کند.

شما با استفاده از این مورد از بهترین گجت ها برای نویسندگان و البته با وجود یک صندلی و میز مناسب از نظر ارتفاع، می‌توانید در فرم مناسبی برای کار بنشینید و این مسئله باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی در کمر و گردن می‌شود.

تکیه‌گاه گودی کمر برای صندلی میز

بهترین گجت ها برای تایپ کردن

دقیقا مانند مسئله زیرپایی، یکی از بهترین گجت ها برای تایپیست ها استفاده از یک تکیه‌گاه برای گودی کمر در شرایط کار کردن طولانی مدت است که مانع از بروز کمر درد می‌شود.

بالش‌های کمری یا این تکیه‌گاه‌ها را می‌توانید روی صندلی نصب کنید و از آن‌ها با خیال آسوده استفاده کنید. بالشتک‌های پشتی کمر از مواد بی‌اثر مانند ژل برخوردارند و فوم ضخیم آن‌ها راحتی خاصی برای کمر به ارمغان می‌آورد و در مجموع از کاربردی ترین گجت ها برای نویسندگان هستند.

دفتر یادداشت هوشمند

بهترین گجت ها برای تایپیست ها

دفتر یادداشت هوشمند نیز از جمله بهترین گجت ها مناسب نویسندگان است که تجربه سنتی استفاده از قلم و کاغذ را کنار می‌زند. پس اگر از افراد علاقه‌مند به تکنولوژی‌های جدید هستید و می‌خواهید نوشتن را با روش جدیدی تجربه کنید، به فکر تهیه یک دفتر یادداشت هوشمند باشید.

دفتر یادداشت هوشمند یک ایده محیط زیستی جذاب است که بی‌نهایت قابل استفاده است و با وجود آن دیگر نیازی به خرید دفاتر جدید ندارید. این دفتر هوشمند به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای نویسنده ها به سرویس‌های ابری متصل است و در نتیجه نگرانی از بابت فضای ذخیره‌سازی و حجم آن هم نخواهید داشت.

دفتر یادداشت هوشمند که از بهترین گجت ها برای نویسندگان است را می‌توانید به گوشی اندروید یا آیفون خود وصل کنید و محتویات آن را جابجا کرده یا در جای دیگری مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های ورزشی

بهترین گجت های گیمینگ

پد ارگونومیک استراحت مچ دست

گجت های کاربردی برای نوشتن

یکی از بهترین گجت ها برای تایپ کردن پد ارگونومیگ استراحت مچ دست است که با آن می‌توانید مچ دست را در زمان خسته‌شدن بعد از کار طولانی مدت روی آن قرار دهید. البته بهتر است این پدها را در جلوی کیبورد کامپیوتر قرار دهید و حتی در زمان نوشتن نیز دست را روی آن قرار دهید تا مانع از بروز مشکلاتی نظیر تونل کارپال، آرتریت و دیگر دردهای مرتبط با فعالیت مداوم دست شود.

قلم لمسی Zagg Pro Stylus

بهترین گجت ها برای نویسندگان

قلم‌های لمسی از جمله گجت های کاربردی برای نویسنده‌ها هستند که با انواع گجت‌های دیجیتال مانند گوشی و تبلت سازگاری دارند. قلم Zagg Pro Stylus نیز به عنوان یکی از بهترین قلم‌های لمسی یکی از گجت های کاربردی برای نوشتن است که البته صرفا با محصولات اپل سازگاری دارد و برای انواع آیپدهای این کمپانی آمریکایی از مدل سال 2017 به بعد طراحی شده است.

قلم لمسی Friendly Swede 4-In-1 Stylus

بهترین گجت ها برای نویسندگان

قلم لمسی Friendly Swede 4-In-1 Stylus به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای نویسنده ها ابزار بسیار ایده‌آلی برای نوشتن روی همه نمایشگرهای خازنی است. جهت استفاده از این قلم نیازی به شارژ یا قرار دادن باتری در آن ندارید و خبری از چیپ بلوتوثی هم در این محصول نیست.

این قلم ساده و کارآمد که از بهترین گجت ها برای نویسندگان است به سادگی با انواع موبایل، تبلت یا هر گجت دیگری با نمایشگری خازنی همگام‌سازی می‌شود و برای یادداشت‌برداری می‌توانید از آن استفاده کنید.

قلم لمسی Adonit Mark Aluminum Stylus

بهترین گجت ها برای نویسندگان

قلم لمسی Adonit Mark Aluminum نیز یکی از بهترین گجت ها مناسب نویسندگان است که نه بلوتوث دارد و نه باتری و نیازی هم به آن ندارد. در نتیجه این قلم را نیاز نیست شارژ کنید. البته دقت کنید که این محصول به عنوان یکی از کاربردی ترین گجت ها برای نویسندگان فقط برای نمایشگرهای خازنی استفاده دارد و بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده تا دوام و مقاومت بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های پوشیدنی 2023

بهترین گجت های گیمینگ 2024

قلم لمسی Staedtler Noris Digital Classic Stylus

بهترین گجت ها برای نویسندگان

اگر نام قلم Staedtler Noris Digital Classic Stylus برایتان آشناست باید گفت که این مورد از گجت های کاربردی برای نویسنده ها را واقعا همان استدلری تولید کرده که نامش را در دوران مدرسه روی مدادهای مشکی می‌دیدیم و اتفاقا از بهترین برندها هم بود.

استدلر این مدل را که یکی از گجت های کاربردی برای نوشتن است با طراحی جذاب و ظاهری نوستالژیک عرضه کرده که بدنه‌ای چوبی به یاد مدادهای معروف قدیمی دارد.

این قلم لمسی قادر به تشخیص میزان فشار است و با فناوری EMR ساخته شده است. با وجود این فناوری نیازی به شارژ قلم نیست و می‌توانید همیشه از آن برای نوشتن استفاده کنید. دیگر مزیت این قلم هوشمند امکان تشخیص رد کف دست کاربر است که در نتیجه آن کاربر می‌تواند برای استراحت دست خد را روی نمایشگر قرار دهد. البته توجه داشته باشید که این قلم صرفا با دستگاه‌هایی با پشتیبانی از فناوری EMR سازگاری دارد.

قلم لمسی Adobe Ink & Slide Stylus

بهترین گجت ها برای نویسندگان

قلم لمسی Adobe Ink & Slide Stylus نیز از جمله بهترین گجت ها برای نویسندگان است. این قلم شیک و زیبا که توسط کمپانی ادوبی طراحی و عرضه شده برای کار در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های پرشمار این شرکت بسیار مناسب است و از گجت های کاربردی برای نویسنده ها محسوب می‌شود.

قلم ادوبی به عنوان یکی از گجت های کاربردی برای نوشتن یک قلم بلوتوثی است و با وجود تکنولوژی شناسایی حساسیت فشار و برخورداری از بلوتوث نسخه 4 یکی از بهترین مواردی است که نویسنده‌ها می‌توانند تهیه کنند.

کیبورد بیسیم Logitech Craft

بهترین گجت ها برای نویسندگان

در ابتدای مطلب گفتیم که کیبوردها یا قلم و کاغذ تنها ابزارهای مورد نیاز یک نویسنده نیستند، اما از مهمترین‌ها هستند. در این بخش و بعد از معرفی طیف وسیعی از بهترین گجت های مختلف برای نویسنده‌ها، قصد داریم به کیبوردهای مناسب نوشتن و تایپ بپردازیم.

کیبورد بی‌سیم Logitech Craft از برند شناخته‌شده و مطرح لاجیتک یکی از بهترین گجت ها برای تایپیست ها محسوب می‌شود که در مجموع با کیفیت ساخت بالا و راحتی استفاده یک گزینه ایده‌آل برای همه حرفه‌هاست.

اگر به دنبال کیبوردی با طول عمر بالا و کیفیت ساخت خوب هستید، این کیبورد با بدنه‌ای ساخته شده از جنس آلومینیوم مقاوم و طراحی ساده و مینیمال اما جذاب و دوست‌داشتنی، یک انتخاب بسیار مناسب است.

ناب یا دکمه چرخشی قرار گرفته در بالای کیبورد را می‌توانید برای تنظیم صدا استفاده کنید یا با استفاده از برنامه لاجیتک، عملکرد خاصی به تناسب نیاز خود برایش تعریف کنید.

به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای نویسندگان این محصول دکمه‌هایی ظریف و نرم با اندازه و ارتفاع متوسط و حتی نسبتا کوتاه دارد که در زمان تایپ نیاز به فشار زیادی ندارند. جنس مناسب دکمه‌ها از دیگر مزایای این مورد از بهترین گجت ها برای تایپ کردن است.

این کیبورد زیبا با دانگل USB، کابل تایپ C و یا بلوتوث به انواع دستگاه‌ها وصل می‌شود و تا سه دستگاه به طور همزمان را ساپورت می‌کند. کیبورد لاجیتک مطابق انتظار با عموم سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارد و از بک‌لایت هوشمند و خودکار برخوردار است که به مدیریت مصرف انرژی آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گجت های 2024

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

کیبورد مکانیکال بی‌سیم Keychron K8 Pro

بهترین گجت ها برای نویسندگان

کیبورد مکانیکال Keychron K8 Pro  یکی از گجت های کاربردی برای نویسنده ها محسوب می‌شود که برای نوشتن، تایپ و تولید محتوا بسیار مناسب است. البته صدای بلند دکمه‌های این کیبورد می‌تواند کمی آزاردهنده باشد اما اگر در منزل یا اتاق شخصی خود قصد استفاده داشته باشید می‌تواند برای خودتان جالب هم باشد.

دکمه‌هایی با کیفیت ساخت بالا و متریال باکیفیت به کار رفته در طراحی بدنه کیبورد این محصول را به یکی از بهترین گجت ها برای تایپ کردن بدل کرده است.

این کیبورد البته به عنوان یکی از بهترین گجت ها برای نویسندگان قیمت نسبتا بالایی هم دارد اما برای علاقه‌مندان به کیبوردهای مکانیکال بی‌سیم یک گزینه بی‌نظیر محسوب می‌شود.

بدنه این مورد از بهترین گجت ها برای تایپیست‌ها از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده و در نتیجه کیبورد وزن نسبتا بالایی دارد اما در عوض استحکام بالای آن خیال شما را از بابت ضربات وارده احتمالی آسوده می‌کند. این کیبورد همچنین از نورپردازی RGB برخوردار است که می‌تواند در حالات مختلف از آن استفاده کنید.

نکته مهم دیگر درباره این کیبورد جذاب اینکه دکمه‌های آن از نوع hot-swappable هستند و می‌توانید در آینده با سلیقه و نیاز خود آن‌ها را تعویض کرده یا در صورت خرابی، با هزینه کمی جایگزین شان کنید. روکش دکمه‌ها طراحی ارگونومیک و مناسبی دارد و در کنار سوییچ‌های مکانیکی، در تایپ طولانی مدت مانع از خسته‌شدن دست و انگشتان شما می‌شود.

این مورد از بهترین گجت ها برای تایپ کردن به صورت سیمی و بی‌سیم به انواع دستگاه‌ها متصل می‌شود و از بلوتوث برای اتصال سیمی استفاده می‌کند. از نظر سیستم‌عامل هم این کیبورد هیچ محدودیتی ندارد و با انواع سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارد.

کیبورد و ماوس بیسیم Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop

بهترین گجت ها برای نویسندگان

کیبورد و ماوس بی‌سیم Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop یکی از بهترین گجت ها برای نویسندگان است که کیفیت ساخت بالایی دارد و به نحوی طراحی شده تا کاملا برای تایپ‌کردن و زاویه دست در زمان تایپ مناسب باشد.

این محصول البته به خاطر همین طراحی ظاهر عجیب و نامتعارفی پیدا کرده که شاید هرکسی آن را نپسندد اما اگر نگران درد مچ دست، انگشت یا حتی بروز سندروم تونل مچ دست هستید، این گزینه بسیار ایده‌آل است و طراحی ارگونومیک آن مانع از بروز هر مشکلی می‌شود.

در وسط این کیبورد که طراحی جالبی دارد یک برآمدگی و بریدگی دیده می‌شود که زاویه‌ای مناسب برای دست به کیبورد داده و دست کاربر به صورت اریب روی آن قرار می‌گییرد.

این مسئله سبب می‌شود تا برای فشردن دکمه‌های نیاز به فشار زیادی که به تاندون‌ها و دیگر اجزای دست فشار وارد می‌کند نباشد. این ساختار البته ممکن است در تجارب اولیه کمی سخت و غریب باشد اما در صورت عادت کردن به آن، بسیار برای سلامت دست شما مناسب است.

برای داشتن ارگونومی بهتر، بخش نام‌پد یا شماره‌های کناری این مورد از بهترین گجت ها برای تایپیست ها به طور مجزا طراحی شده تا هرجایی که دوست داشتید قرارشان بدهید و دسترسی بهتری به دکمه‌ها داشته باشید. موس کنار کیبورد هم بسیار ارگونومیک و مناسب است و زاویه مناسبی برای کار کردن دارد. البته این ماوس هم شاید اوایل کمی عجیب باشد اما در صورت عادت کردن می‌تواند باعث کاهش درد و التهاب دست شود. این کیبورد با دانگل بلوتوثی USB به گجت‌های مختلف وصل می شود و وظیفه تامین انرژی آن با باتری‌های قلمی و نیم‌قلمی است.

سوالات متداول

بهترین کیبوردها برای تایپ کردن کدامند؟

کیبورد بی‌سیم Logitech Craft، کیبورد مکانیکال Keychron K8 Pro و کیبورد و ماوس بی‌سیم Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop از جمله بهترین کیبوردها برای نوشتن و تایپ‌کردن هستند.

بهترین قلم‌ها برای نوشتن کدامند؟

قلم لمسی Adobe Ink & Slide Stylus، قلم Staedtler Noris Digital Classic Stylus، قلم لمسی Adonit Mark Aluminum و قلم لمسی Friendly Swede 4-In-1 Stylus از جمله بهترین قلم‌های برای نویسندگان هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین گجت ها برای نویسندگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر