;
coinex

اولین پست شبکه ایکس با اینترنت ماهواره ای استارلینک منتشر شد

شرکت اسپیس‌ایکس امروز اولین پست شبکه ایکس را با اینترنت ماهواره ای استارلینک ارسال کرد. این پست بوسیله گوشی و بدون هیچگونه تجهیزاتی ارسال شده است.

ایلان ماسک، کارآفرین بزرگ آمریکایی و مالک شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا، مدتی قبل اعلام کرد که قصد دارد اینترنت ماهواره ای استارلینک را بدون هیچگونه تجهیزاتی، مستقیماً برای همه گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دهد. پس از قول این ثروتمند خوش ذوق، محموله‌های بزرگ ماهواره‌های سرویس Direct to Cell به سمت فضا حرکت کردند. این ماهواره‌ها حالا به چندهزار عدد رسیده و امکان استفاده از اینترنت پرسرعت اسپیس ایکس را بوسیله ماهواره‌های استارلینک فراهم کرده است.

بی‌شک این موضوع می‌تواند نیاز به اینترنت پرسرعت را در دنیای امروزی و دسترسی به محتواهای اینترنتی را نیز ساده‌تر کند. البته هنوز استفاده از استارلینک در ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و معلوم نیست که ما می‌توانیم از خدمات استارلینک استفاده کنیم یا خیر.

بیشتر بخوانید: پرتاب ماهواره‌های جدید استارلینک به فضا ؛ تزریق 45 ماهواره جدید به مدار

اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوشی‌ها آمد

حساب کاربری اسپیس‌ایکس در شبکه‌ی اجتماعی ایکس پست جدیدش را با بهره‌گیری از سرویس اینترنت Direct to Cell منتشر کرده است تا دستاورد بسیار مهمی برای این شرکت ثبت شود.

اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوشی‌ها آمد
اینترنت ماهواره ای استارلینک

ایلان ماسک در تکمیل گفته‌های اسپیس‌ایکس اضافه کرد که پست مورد بحث ازطریق یک گوشی عادی متصل‌به ماهواره و بدون نیاز به تجهیزات ویژه ارسال شده است.

اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوشی‌ها آمد

سرویس Direct to Cell که مهرماه امسال معرفی شد، سرویس جدید استارلینک برای انتقال «متن، صدا و داده» است و در ماه‌های اخیر بارها مورد توجه قرار گرفته. اسپیس‌ایکس هنگام رونمایی Direct to Cell گفت این سرویس در سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیام متنی را فراهم خواهد کرد و در سال ۲۰۲۵ قابلیت صدا و داده به آن اضافه خواهد شد.

شرکت فضایی ایلان ماسک اوایل دی‌ماه ۶ ماهواره‌ مختص‌به Direct to Cell را به مدار زمین فرستاد و گفت که آزمایش این سرویس را خیلی زود شروع می‌کند.

اسپیس‌ایکس می‌گوید Direct to Cell اپراتورهای موبایلی را در سراسر دنیا قادر می‌سازد که «دسترسی یکپارچه‌ جهانی به پیام‌رسانی، تماس و وب‌گردی» را به کاربرانشان ارائه دهند.

بر اساس گفته‌ ایلان ماسک، سرویس جدید استارلینک با «گوشی‌های LTE موجود» سازگاری دارد تا برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای به پایانه‌های زمینی نیاز پیدا نکنید. همچنین کاربر برای دسترسی به سرویس پیام، تماس و اینترنت ماهواره‌ای، به نصب اپلیکیشنی خاص نیاز ندارد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک به گوشی‌ها آمد

پرتاب 24 ماهواره دیگر با راکت فالکون 9

طی این عملیات یک موشک فالکون۹ حامل ۲۴ استارلینک از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا آمریکا در ساعت ۲۲:۰۶ دقیقه دیشب به وقت گرینویچ (۱۷:۰۶ دقیقه به وقت محلی) به مدار زمین پرتاب شد. بوستر اول موشک ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و به طور عمودی در پهپاد کشتی اسپیس‌ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

این سیزدهمین پرتاب و فرود بوستری مذکور بود که ۸ مورد از پرتاب‌های آن مربوط به ارسال ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین بوده است. از سوی دیگر بوستر بالایی موشک همچنان به مسیر خود به سمت مدار پایین زمین ادامه داد و حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب، ماهواره‌ها را رها کرد.

عملیات مذکور هجدهمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال جاری است. این شرکت تصمیم دارد در هفته‌ها و ماه‌های آینده پرتاب‌های دیگری نیز انجام دهد. در کل اسپیس ایکس تصمیم دارد در ۲۰۲۴ میلادی ۱۴۴ مأموریت به مدار زمین انجام دهد.

این شرکت در هفته گذشته یک ماهواره مخابراتی برای اندونزی به فضا برد که سیصدمین پرتاب موفقیت‌آمیز موشک فالکون ۹ بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا با ارسال اولین پست در فضای مجازی بوسییه اینترنت ماهواره ای استارلینک، استفاده از این اینترنت پرسرعت فراگیر خواهد شد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر