;
coinex

مبلغ سود مرحله دوم سهام عدالت با 30 درصد کاهش واریز شد

وزیر اقتصاد اعلام کرد که سود مرحله دوم سهام عدالت با 30 درصد کاهش واریز خواهد شد؛ دولت قصد دارد نوع مدیریت خودروسازی ها را تغییر دهد.

بر اساس اعلام  احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد سود مرحله دوم سهام عدالت با 30 درصد کاهش واریز خواهد شد. او در این باره می‌گوید:« سود سهام عدالت ۳۰ درصد نسبت به مبلغی که در پاییز واریز شد کمتر است. رقم دقیق را رئیس سازمان بورس اعلام خواهند کرد. امیدواریم تا ۲۵ اسفند سازمان بورس سود را به حساب تمام دارندگان سهام عدالت واریز کند. »

بیشتر بخوانید: وعده وزیر ارتباطات: پوشش سراسری شهرهای کشور با فیبر نوری تا شهریور 1404

وزیر اقتصاد در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که دولت قصد دارد نوع مدیریت خودروسازی ها را تغییر دهد،گفت:« در کنار استفاده از ظرفیت‌های نظارت مردمی و سوت زنی در مورد تخلفات و فساد، اقدام مهمتر و ریشه ای برای برخورد با مفاسد این بود که یک بخشی از فرایندهای فعالیت اقتصادی مثلا یک بخشی از فرآیند تسهیلات بانکی یا فرآیند های گمرکی و مالیات ستانی زمینه و بستر مساعد برای رشوه و امضاهای طلایی و رانت هایی مانند این بودند، تلاشی که امروز در ذیل سامانه مدیریت ریسک فساد رونمایی شد این است که فرآیندهایی که علت فساد هستند در دستگاه اقتصادی کشور شناسایی، دلایل این که چگونه باعث فساد می شود احصا و روش هایی که باعث می شود زمینه و بستر خشکانده شود در مقابل فساد به کار گرفته شود.»

خاندوزی در خصوص واگذاری سهام خودروسازان توضیح داد:« دولت به طور مستقیم در یک شرکت ۶ درصد و در شرکت دیگر ۱۷ درصد سهام خودروسازی دارد، بقیه سهام ها به شکل تودلی وجود دارد. آنچه اولویت ما است این است که در حوزه مدیریت تمام بخش های صنعتی از جمله صنعت خودرو از ظرفیت‌های بخش غیردولتی که مدیریت چابک تر و بهره ور است استفاده کنیم.»

وی افزود:« بعد از این که موانع سهام مرتفع شد در مورد واگذاری سهام هم اقدام خواهد شد. چون در وثیقه برخی بانک ها بوده باید از ذیل وزارت صنعت آن را خارج کنند یا وثیقه جدیدی به بانک ها بدهند که سهام خودروسازان آزاد شود. اولویت ما ابتدا تغییر مدیریت و سپس مالکیت است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سود مرحله دوم سهام عدالت چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر