;
coinex

متا در بهار امسال با تب News فیسبوک خداحافظی می‌کند

متا اعلام کرده است که تب News فیسبوک را در اوایل آوریل از پلتفرم خود حذف خواهد کرد. داده‌ها نشان می‌دهند کاربران دیگر علاقه‌ای به این بخش ندارند.

به نظر می‌رسد متا قصد دارد بیشتر به خواسته‌ی کاربران توجه کند. بر همین اساس اعلام کرده که تب News فیس بوک را در اوایل آوریل از پلتفرم حذف خواهد کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که «بیش از 80 درصد» کاربران در سال 2023 دیگر از این تب استفاده نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: متا: اپلیکیشن واتساپ به زودی در این گوشی‌ها غیر فعال می‌شود

متا در 29 فوریه اعلام کرد که قصد دارد تب News را اوایل بهار در ایالات متحده و استرالیا از فیس بوک حذف کند. به گزارش متا، برگه «اخبار» فیس‌بوک بخش‌هایی را برای محتوای نشانه‌گذاری‌شده در نظر می‌گیرد و داستان‌های خبری برجسته را به کاربران نمایش می‌دهد. این شرکت در پست خود گفت: «ما باید زمان و منابع خود را روی چیزهایی متمرکز کنیم که مردم به ما می‌گویند می‌خواهند بیشتر آنها را در پلتفرم ببینند.»

تجزیه و تحلیل متا نشان داد که برگه اخبار فیس بوک “کمتر از 3٪” از کل تعامل پلتفرم آن در سال 2023 را به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان می‌دهد حدود 80 درصد از کاربران در ایالات متحده و استرالیا دیگر از این برنامه استفاده نمی‌کنند.

متا اعلام کرده ناشران اخبار همچنان به حساب‌های خود در فیس بوک دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، متا آن‌ها را تشویق می‌کند تا شیوه‌های خود را برای ارائه اخبار به رسانه‌های کوتاه خود که به نام «قرقره‌ها» شناخته می‌شوند، تغییر دهند.

یکی دیگر از راه‌های ناشران، سیستم تبلیغاتی فیس‌بوک است که طبق گزارش‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا “100٪” پول به‌دست‌آمده از لینک‌های خروجی را حفظ کنند.

شش ماه پیش فیسبوک نیوز از دسترس کاربران اروپایی خارج شد. متا اولین بار تب نیوز را در سال 2019 راه‌اندازی کرد تا کاربران را از اخبار جهان آگاه کند. سپس این برگه را در اخیار کاربران بیشتری قرار داد و سرانجام در سال 2020 به طور رسمی در اروپا عرضه شد.

متا بیشتر بر روی محتوای کوتاهی مانند Reels که مورد پسند کاربران است تمرکز کرده. این ویدیوهای کوتاه در سال 2022 به عنوان پاسخ فیسبوک به TikTok راه‌اندازی شدند اما اکنون به ابزاری برای ویرایش و منبع درآمدی برای کاربران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی تب News فیسبوک چیست؟ دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر