coinex
راهنمای خرید تکراتو

مقایسه قیمت انواع هاست در برندهای معتبر ایران

هاست یا میزبانی وب یکی از مهم‌ترین عناصر دنیای تکنولوژی و فناوری در زندگی است که برای ایجاد و نگه ‌داری سایت‌ها، وب ‌اپلیکیشن‌ها، وبلاگ‌ها و غیره به آنها نیاز داریم. منظور از خرید هاست ایران یا خرید هاست اروپا، در واقع فضایی است که اطلاعات و فایل‌های مربوط به سایت را روی آن ذخیره می ‌کنیم تا از طریق اینترنت قابل دسترسی باشند. بدون خرید هاست، پلتفرم ما فقط روی کامپیوتر خودمان قابل مشاهده خواهند بود و کسی نمی‌تواند آن را ببیند.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیازها و انتظارات کاربران و کسب و کارها، انواع مختلفی از هاست به وجود آمده ‌اند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از این انواع هاست عبارتند از: هاست سی پنل، هاست دانلود، هاست وردپرس و هاست بک آپ. کاربران با خرید هاست مدنظر خود می‌توانند نیازهای بخصوصی خود را برآورده کنند و از امکانات و قابلیت‌های متناسب انواع هاست استفاده کنند.

همچنین، امروزه امکان خرید هاست از کشورهای مختلفی فراهم شده است که بر اساس موقعیت جغرافیایی، سرعت، امنیت، قیمت و قوانین متفاوتی دارند. در ایران، سه برند معروف در زمینه ارائه خدمات هاستینگ وجود دارند که عبارتند از: شتابان هاست، پارس پک و ایران سرور.

این سه شرکت با ارائه هاست ‌های ایران و اروپا، سعی در رضایت ‌مندی کاربران خود دارند. در ادامه این مقاله از تکراتو، ما با انواع هاست و مزایا و کاربردهای هرکدام آشنا می‌شویم و همچنین به شما می‌گوییم که برای هر تعرفه میزبانی، کدام شرکت برای خرید هاست ایران و اروپا اقتصادی‌ تر است.

 

کد تخفیف شتابان هاست (بهترین هاستینگ ایرانی برای خرید انواع هاست) ویژه مخاطبان تکراتو: shetabanhost

آشنایی با انواع تکنولوژی هاستینگ یا میزبانی وب

قطعا شما مخاطبان عزیز تکراتو با اینکه هاست چیست و چه کاربردی برای سایت، وب ‌اپلیکیشن و… دارد، آشنا هستید و مقالات ما را دنبال می کنید. اما بیایید کمی دقیق‌تر با انواع مختلف این فناوری آشنا شویم. هاست‌ها را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی مانند نوع سرور، نوع سیستم عامل، نوع کنترل پنل و… دسته‌ بندی کرد. در اینجا ما قصد داریم چهار سرویس پرکاربرد میزبانی را بررسی کنیم یعنی: هاست سی پنل، هاست دانلود، هاست وردپرس و هاست بک آپ.

▪        هاست سی پنل

هاست سی پنل یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع هاست ایران و اروپا است و برای سایت‌هایی که از نرم‌افزارهای مبتنی بر PHP و MySQL استفاده می‌کنند مناسب است.

این فناوری، از کنترل پنل قدرتمند سی پنل (cPanel) استفاده می‌کند که با ایجاد یک محیط ساده  و کاربرپسند، به شما امکان مدیریت و تنظیم راحت و سریع سایت‌های خود را می‌دهد. با استفاده از سی پنل، می‌توانید ایمیل‌ها، دامنه‌ها، پایگاه‌های داده، فایل‌ها، امنیت، آمار و… را کنترل کنید.

همچنین سی پنل دارای اسکریپت‌های نصب خودکار است و به شما امکان نصب راحت و سریع نرم‌افزارهای مختلفی مانند وردپرس، جوملا، دروپال و… را می‌دهد.

▪        هاست وردپرس

هاست وردپرس یکی از محبوب‌ترین انواع هاست است که به طور ویژه برای وب‌سایت‌هایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده‌اند، بهینه شده است. این سرویس برای انواع وب‌سایت‌های وردپرسی، مانند بلاگ، فروشگاه، شرکتی و غیره، مناسب است.

هاست وردپرس با دیگر سرویس‌های هاستینگ از نظر عملکرد، امنیت، سادگی و انعطاف‌ پذیری تفاوت دارد و معمولاً از سرورهایی با منابع بالا و از تکنولوژی‌هایی مانند کش،  CDN و SSL برای افزایش سرعت و امنیت وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند.

همچنین هاست وردپرس از نصب خودکار وردپرس و افزونه‌های ضروری و از پشتیبان‌ گیری منظم از اطلاعات پشتیبانی می‌کند.

▪        هاست دانلود

هاست دانلود یک سرویس میزبانی وب است که به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را در فضای ابری ذخیره و به کاربران دیگر ارائه دهید. این سرویس برای وب‌سایت‌هایی که محتوای چند رسانه ‌ای مانند فیلم، موسیقی، عکس و نرم ‌افزار دارند مناسب است.

تکنولوژی هاست دانلود با دیگر سرویس‌های هاستینگ از نظر فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند، سرعت و امنیت تفاوت دارد. هاست دانلود معمولاً فضای بیشتری ارائه می‌دهد و از پورت‌های پرسرعت برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند. همچنین هاست دانلود از سیستم‌های RAID برای حفاظت از اطلاعات و از سرورهای متعدد برای توزیع بار استفاده می‌کند.

▪        هاست بک آپ

هاست بک آپ برای این است که از اطلاعات وب‌ سایت خود در یک سرور جداگانه نسخه پشتیبان تهیه کنید. این سرویس برای پیشگیری از از دست رفتن اطلاعات در مواقع بحرانی، مانند حملات سایبری، مشکلات سخت ‌افزاری یا خطاهای نرم ‌افزاری، ضروری است.

هاست بک آپ با دیگر سرویس‌های هاستینگ از نظر فضای ذخیره‌ سازی، ترافیک، پروتکل و امنیت متفاوت است و معمولاً فضای بسیار زیادی را ارائه می‌دهد و از ترافیک نامحدودی برخوردار است.

همچنین فناوری هاست بک آپ از پروتکل‌هایی مانند FTP، SFTP،  Rsync و WebDAV برای انتقال داده‌ها استفاده نموده و همچنین از گواهی SSL و هاردهای RAID برای حفظ امنیت اطلاعات استفاده می‌کند.

اهمیت لوکیشن و کشور در هنگام خرید هاست

هنگامی که می‌خواهید یک هاست برای سایت خود انتخاب کنید، یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه کنید موقعیت جغرافیایی یا لوکیشن سرور است. این عامل می‌تواند بر روی سرعت، امنیت، قیمت و سئوی سایت شما تأثیر گذار باشد.

در واقع تکنولوژی هاست، بخشی از یک سرور است که در دیتاسنتر کشورهای مختلف نگهداری میشود و هرچه فاصله این دیتاسنتر تا شما و کاربرانتان کمتر باشد، سرعت بیشتری را تجربه میکنید و این است که تفاوت خرید هاست ایران و خرید هاست اروپا را مشخص میکند.

برای مثال، اگر سایت شما بیشتر برای کاربران ایرانی طراحی شده است، بهتر است از یک هاست ایران استفاده کنید تا بازدیدکنندگان شما با کمترین تاخیر و هزینه به سایت شما دسترسی پیدا کنند. اما اگر سایت شما برای کاربران جهانی یا خاصی از کشورها مخصوص است، می‌توانید از یک هاست خارجی مانند هاست اروپا یا هاست آمریکا استفاده کنید تا سایت شما در آن منطقه دارای عملکرد بهتری باشد.

▪        خرید هاست اروپا

هاست اروپا، سرویسی است که سرور آن در یکی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس یا هلند قرار دارد. خرید هاست اروپا دارای مزایایی مانند سرعت و امنیت بالا، پشتیبانی از زبان‌ها و فریم‌ورک‌های مختلف و بهبود سئوی سایت است.

هاست اروپا مناسب برای سایت‌هایی است که مخاطبان یا مشتریان آنها در اروپا یا کشورهای نزدیک به اروپا هستند. هاست اروپا از قیمت مناسب‌تری نسبت به هاست آمریکا یا کانادا برخوردار است اما طبیعتا به دلیل نوسانات ارز، قیمتش از هاست ایران بیشتر است.

▪        خرید هاست آلمان

هاست آلمان یکی از گزینه‌های محبوب برای هاست اروپا است. این هاست دارای مزایایی مانند کیفیت بالا، پایداری، پشتیبانی از استانداردهای اروپایی و قیمت مناسب است. هاست آلمان از سرورهای قدرتمندی استفاده می ‌کند که در دیتاسنترهای معتبری مانند هتزنر قرار دارند.

هتزنر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس‌های میزبانی وب در اروپا است که دارای تجهیزات مدرن و امنیت بالایی است و شتابان هاست از سرورهای آن برای ارائه هاست آلمان به مشتریان خود استفاده می‌کند.

▪        خرید هاست ایران

هاست ایران یک هاست داخلی است که سرور آن در دیتاسنترهای ایران قرار دارد. این هاست دارای مزایایی مانند سرعت بالا، هزینه پایین، پشتیبانی از زبان فارسی و رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران است. هاست ایران برای سایت‌هایی مناسب است که مخاطبان یا مشتریان آنها در داخل کشور هستند. همچنین هاست ایران شتابان هاست از ترافیک نامحدود برخوردار است و از کنترل پنل‌های معروفی مانند سی پنل یا دایرکت ادمین استفاده می‌کند.

مقایسه هزینه خرید هاست در 3 برند معتبر هاستینگ در ایران

همانطور که گفتیم، هاستینگ یا میزبانی وب یکی از خدماتی است که به آن برای راه‌ اندازی و نگه‌ داری وب‌سایت‌ها پلتفرم‌های مختلف نیاز داریم. در ایران، سه برند معروف در این زمینه وجود دارند که عبارتند از: شتابان هاست، پارس پک و ایران سرور.

این سه شرکت با ارائه انواع هاست و سرور، امکانات مختلفی برای کاربران دنیای وب فراهم کرده اند. اما کدامشان برای خرید هاست اروپا و ایران ارزان‌تر است؟ در این قسمت، ما قیمت و امکانات هر سه شرکت را با هم مقایسه می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم که انتخاب بهتری داشته باشید.

مقایسه هزینه خرید هاست در 3 برند معتبر هاستینگ در ایران

▪        برند معتبر شتابان هاست

شتابان هاست یکی از بهترین مراکز خرید هاست آلمان و ایران در کشور است که از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با ارائه سرویس‌های متنوعی مانند هاست سی پنل، هاست دانلود، هاست وردپرس، هاست بک آپ، سرور مجازی و سرور اختصاصی، توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند.

شتابان هاست به پشتیبانی باکیفیت و فوری خود معروف است و به صورت 24 ساعته از طریق تیکت و تماس تلفنی آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات کاربران خود است.

✔    قیمت خرید هاست سی پنل ایران و اروپا از شتابان هاست

هاست سی پنل، راحت‌ترین انتخاب برای میزبانی وب است که با یک محیط ساده، به شما امکان دسترسی به تمامی امکانات هاست‌تان را میدهد و قیمت این سرویس در نیز بسیار مقرون به صرفه است.

ارزان‌ترین هاست سی پنل ایران شتابان هاست با 1 گیگابایت فضا، CPU 4 گیگاهرتز و 2 گیگ رم، ماهانه 25 هزار تومان قیمت دارد. همچنین درصورت تمایل به منابع بیشتر، میتوانید پلن‌های بعدی با قیمت 69 هزار تومان (3 گیگابایت فضا، 4گیگاهرتز CPU و 2 گیگ رم) و پلن سوم را به قیمت 109 هزار تومان (5 گیگ فضا، 4 گیگاهرتز CPU و 4 گیگ رم) تهیه کنید.

همچنین برای خرید هاست اروپا یا خرید هاست آلمان از شتابان هاست، قیمت‌های خدمات از 49هزار تومان تا 109 هزار تومان متغیر است.

✔    قیمت هاست دانلود در شتابان هاست

خرید هاست دانلود آلمان و ایران از شتابان هاست، یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای وب سایت‌هایی است که روزانه دیتا و فایل‌های سنگینی را روی سایت خود آپلود میکنند.

پایه‌ای‌ترین پلن هاست دانلود آلمان شتابان هاست که با فضای 25 گیگابایت ارائه میشود، به صورت ماهانه 45 هزار تومان است و به صورت سالانه، با قیمت 450 هزار تومان در سایت این مجموعه قرار گرفته است.

همچنین هزینه خرید هاست دانلود از شتابان هاست برابر 25 هزار تومان به صورت ماهانه و سالانه 250 هزار تومان می باشد. پلن‌های بعدی این سرویس از 20 گیگابایت با قیمت ماهانه 45 هزار تومان آغاز میشود و تا سرویس 2 ترابایتی ادامه دارد که قیمت آن ماهانه 890 هزار تومان است.

✔    قیمت خرید هاست بک آپ در شتابان هاست

شتابان هاست در هاست‌های بک آپ خود فقط از سرورهای آلمان استفاده میکند و پلن‌های یک ماهه تا یک ساله را ارائه کرده است. ابتدایی‌ترین پلن این بک آپ این شرکت با 50 گیگابایت حافظه 40 هزار تومان و با 100 گیگابایت حافظه 60 هزار تومان است.

کد تخفیف شتابان هاست (بهترین هاستینگ ایرانی برای خرید انواع هاست) ویژه مخاطبان تکراتو: shetabanhost

▪        هاستینگ ایران سرور

ایران سرور یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و سرور در ایران است که از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت با ارائه انواع هاست، سرور مجازی، سرور اختصاصی، دامنه، سایت ساز و لایسنس، توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند.

✔    قیمت هاست ایران و اروپا در ایران سرور

به عقیده بسیاری از کاربران دنیای وب، ایران سرور یکی از شرکت‌های لاکچری و نسبتا گران قیمت در ارائه خدمات هاستینگ به حساب می آید و تعرفه‌‌های آن نسبت به شرکت‌هایی مثل شتابان هاست و پارس پک، گران‌تر است.

قیمت هاست ایران در این شرکت در اسفند 1402 برابر با 139 هزار تومان در تعرفه‌های ابتدایی است. این سرویس دارای 5 گیگابایت حجم، 80 گیگ ترافیک و  پردازنده 3.2 گیگاهرتزی می باشد.

همچنین هاست اروپا این مجموعه از 149 هزار تومان تا 309 هزار تومان به صورت ماهانه و مشخصات مشابه در دسترس است.

✔    قیمت هاست دانلود ایران سرور

ایران سرور در هاست دانلود خود عملکرد بسیار خوبی داشته است و پلن‌های خود را به صورت ماهانه و با 14 روز گارانتی ارائه میکند.

قیمت خرید هاست دانلود ایران در این مجموعه از 79 هزار تومان تا 129 هزار تومان در سایت قرار گرفته که هرکدام دارای 10، 30 و 60 گیگابایت حجم و حداکثر امکان استفاده از 10 درصد منابع سرور هستند. همچنین قدرت پردازنده‌های این سرویس‌ها 3 گیگاهرتز است.

خرید هاست دانلود آلمان در این شرکت نیز از 149 هزار تومان شروع و تا 289 هزار تومان با 60 گیگ فضا درس دسترس کاربران این مجموعه است.

✔    هاست بک آپ ایران سرور

ایران سرور، سرویس‌‎های بک آپ خود را با نام «فضای پشتیبان» در سایتش معرفی کرده است و 3 سرویس فضای ایران، خارج و فضای اختصاصی را در صفحه مربوطه قرار داده است.

قیمت هاست بک آپ ایران در این مجموعه از 139 هزار تومان شروع میشود که دارای 50 گیگ فضا، پورت 1 گیگابایت  و ترافیک نامحدود است. هاست دیگری هم در این قسمت قرار دارد که 3 ترابایت حجم در اختیار کاربر قرار میدهد که متاسفانه قیمت آن در سایت درج نشده است.

هاست بک آپ اروپا در ایران سرور نیز با مشخصات مشابه، از 209 هزار تومان شروع میشود و قیمتی برای تعرفه‌های 3 ترابایتی در سایت قرار نگرفته است.

▪        شرکت پارس پک

شرکت پارس پک نیز یکی از شرکت‌های محبوب میباشد که مدعی است که برای اولین بار در سال 98 در ایران از سرویس‌‎های ابری استفاده کرده است. پارس پک نیز قیمت‌های نسبتا مشابهی با شتابان هاست دارد و هزینه تعرفه‌های آن از ایران سرور کمتر است.

✔    هاست ایران و اروپا در پارس پک

اولین تعرفه هاست ایران پارس پک با قیمت 35 هزار و 900 تومان «هاست پایه» نام دارد که 500 مگابایت فضا، پردازشگر 1 هسته‌ای و 512 مگابایت رم در اختیارتان قرار میدهد. پس از آن، تعرفه‌های «هاست کم مصرف» قرار دارند که از 45 هزار و 500 تومان و با 1 گیگ فضا ارائه میشوند.

هاست اروپا در این مجموعه نیز با مشخصات مشابه، از 35 هزار تومان تا 129 هزار تومان متغیر است.

✔    هاست دانلود پارس پک

پارس پک برای سرویس‌‎های دانلود خود ابتکار جالبی به خرج داده و امکان شخصی سازی سرویس‌ها را فراهم کرده است و شما میتوانید به سادگی میزان حجم مدنظر خود را انتخاب کنید.

در ابتدایی‌ترین حالت و حجم 1 گیگابایت، قیمت این هاست برابر 10 هزار تومان است. برای مقایسه بهتر با دو شرکت دیگر، حجم آن را روی 10 گیگابایت قرار دادیم و قیمت آن برابر با 41 هزار تومان شد. همچنین این سرویس‌ها به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله نیز موجود هستند.

مقایسه قیمت انواع هاست در برندهای معتبر ایران

پیشنهاد تکراتو: خرید هاست ایران و خرید هاست اروپا از شتابان هاست با تخفیف ویژه

بسیاری از افراد به دنبال صرف هزینه کمتر برای خرید هاست خود هستند، بخصوص کسانی که به تازگی قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند، یا حتی دانشجویان و برنامه نویس‌هایی که برای پروژه‌های خود، به صورت کوتاه مدت به یک هاست خوب نیاز دارند.

شتابان هاست با وجود قیمت‌ های پایین تری که نسبت به رقبای خود دارد، در زمان های مختلف سال از جمله اسفند ماه، تخفیف های ویژه ای برای خرید هاست اروپا و خدمات دیگر خود در نظر میگیرد.

کد تخفیف شتابان هاست (بهترین هاستینگ ایرانی برای خرید انواع هاست) ویژه مخاطبان تکراتو: shetabanhost

در این مقاله، ما سه برند معروف هاستینگ در ایران را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم. این سه برند عبارتند از: شتابان هاست، پارس پک و ایران سرور. همچنین قیمت و امکانات هر سه شرکت را در زمینه‌های مختلفی مانند هاست دانلود، هاست سی پنل، هاست بک آپ، موقعیت سرور و پشتیبانی مقایسه کردیم.

بر اساس نتایج ما، شتابان هاست به عنوان یک برند هاستینگ برتر، ارائه‌دهنده انواع هاست در ایران با انواع لوکیشن‌ها و شرایط مختلف است. شتابان هاست با داشتن سرورهای قدرتمند و مجهز، کیفیت بالا، قیمت مناسب و پشتیبانی فوری و حرفه‌ای، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید هاست ایران و خرید هاست اروپا است.

اگر شما هم به دنبال یک هاست مطمئن و مقرون به صرفه هستید، می‌توانید از سایت شتابان هاست بازدید کنید و سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

منابع:

https://eghtesadafarin.com/iran-economic-news/it-industry-news/122326/

https://appreview.ir/نقد-و-بررسی-برترین-هاستینگ-های-ایران

https://adminesite.com/hosting-in-iran/

https://www.namehnews.com/fa/tiny/news-659943

https://iranwebsazan.org/?p=207781

https://www.afkarnews.com/fa/tiny/news-1131111

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (10 نظر)

    هاست اروپا بهتره یا هاست ایران؟؟

    پاسخ

    سلام امیررضا جان، کاملا بستگی به شرایط کسب و کار و بازدیدکننده های سایتتون داره. اگر هاست ارزان تر لازم دارید و کاربران سایتتون اکثرا از داخل ایرانن، خرید هاست ایران پیشنهاد میشه 🙂

    پاسخ

    قیمت های شتابان هاست واقعا عالیه، مخصوصا برای کسایی که تازه سایتشون رو راه انداختن

    پاسخ

    ممنون از کامنت خوبتون مبینا جان، خوشحالیم که افتخار همکاری با شما رو داریم 🙂

    پاسخ

    سلام وقت بخیر ببخشید پشتیبانی شتابان هاست به چه شکله؟

    پاسخ

    سلام یحیی جان، هم با تیکت و هم تماس تلفنی، 24 ساعته در 7 روز هفته 🙂

    پاسخ

    بین هاست اشتراکی و سرور مجازی کدوم رو پیشنهاد میدید؟

    پاسخ

    اگر کمتر از 1 سال هست که سایت رو راه اندازی کردید، خرید هاست اشتراکی

    پاسخ

    نکات واقعا مفیدی درباره قیمت هاست گفتید ممنون

    پاسخ

    ممنون از شما بابت کامنت خوبتون حسین جان.

    پاسخ