;
coinex

اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان معرفی شد؛ شاهکاری دیگر از منصوری [+تصاویر]

به شاهکار جدید و خارق‌العاده کمپانی مشهور منصوری [MANSORY] سلام کنید. اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان که با دیدنش آخرین سطح طراحی را نظاره‌گر خواهید شد. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

کمپانی خودروسازی لامبورگینی، در دومین تجربه تولید خودروهای شاسی‌بلند، در تاریخ 4 دسامبر 2017 یک هیولای 4 درب با قدرت 650 اسب‌بخار با نام رسمی و پرآوازه «اوروس» را معرفی کرد. اوروس در حقیقت بهترین خودرو در کلاس کراس‌اوور شرکت فروچیو لامبورگینی است که در جهان هم در لیست 10 خودرو شاسی‌بلند برتر قرار دارد.

اوروس از زمان معرفی تاکنون درحال تولید است و نسخه‌های متعددی نیز دارد. اگرچه ظاهر کلی خودرو، المان‌های اولیه خود را حفط کرده، اما خود لامبورگینی و شرکت‌های تیونینگ مشهور و معروفی همجون «منصوری» ایده‌ها و هنر خود را در طراحی مجدد «URUS» بکار بستند. این سوپرکار حرفه‌ای تا به امروز در تمامی مدل‌ها دارای 4 درب بود که به نوعی وجه تمایز آن با دیگر تولیدات این کمپانی است.

طراحی لامبورگینی اوروس پس از 8 سال حالا تغییراتی اساسی به خود دیده و کمپانی «کوروش منصوری با نام برند (MANSORY)» که متعلق به یک یارانی خوش ذوق است، اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان را معرفی کرده است. این خودرو را می‌توان در حال حاضر بهترین، لوکس‌ترین و قدرتمندترین لامبورگینی اوروس جهان دانست.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای استون مارتین 2024 ؛ معرفی سریع‌ترین، جذاب‌ترین و قدرتمندترین‌ها

اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان رونمایی شد

توانایی‌های منصوری فراتر از چیزی است که فکر می‌کنید. این شرکت حالا بهترین تیون‌کار خودرو در جهان است که محصولاتش به دل همه می‌نشیند. برای اثبات حرفمان باید بگوییم که تیون‌های این کمپانی از جمله لامبورگینی اوروس در لیست 10 خودرو لوکس جهان قرار دارد. این در صورتی است که نسخه اصلی اوروس در دسته خودروهای لوکس قرار نمی‌گیرد.

اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان رونمایی شد
اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان

MANSORY گفته که بیش از 1 سال و نیم است که با سیل عظیم درخواست‌های تیون مالکان URUS مواجه است و ما از همان زمان در حال کار بر روی دو نسخه از اوروس جدید هستیم. نتیجه کار حالا چیزی فراتر از انتظارها درآمده است.

نسخه دو درب لامبورگینی URUS یک محصول کاملاً متفاوت از تیپ‌های مختلف این ابر خودرو است و تغییرات بسیاری هم در بخش بیرونی و هم در داخلی دارد. در حالت کلی می‌توان لامبورگینی دو درب منصوری را به یک خودرو چند رنگ تشبیه کرد. ترکیب رنگ‌های آبی، بنفش، مشکی و چند رنگ دیگر، ظاهر جذابی هم به بخش بیرونی خودرو القا کرده است. از طرفی اما طراحی کابین خودرو کاملاً با رنگ آبی فیروزه‌ای بسیار جذابی پوشیده شده است که در آن از طرح‌های ساده، طراحی متناسب با چراغ‌های عقب اوروس و چند طرح دیگر استفاده شده است.

شاسی‌بلند موردبحث با نام وناتوس کوپه ایوو C شناخته می‌شود و تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در آغاز باید گفت ستون B خودرو ۲۰۰ میلی‌متر به عقب کشیده شده و این امر به معنی رشد ابعاد درهای جلوست. این اتفاقات در حالی رخ داده که تمامی استانداردهای ایمنی حفظ شده‌اند. منصوری سپس پانل‌های عقب بزرگ‌تر و پهن‌تری را روی اوروس نصب کرده و در این بخش شاهد ورودی‌های هوای بزرگ و جدید روی ستون C هستیم.

این تیونر مشهور در قدم بعد یک کیت بدنه کاملاً متمایز را در نظر گرفته که باعث می‌شود اوروس دو در چهره‌ای خشن و گیرا داشته باشد. بال بزرگ، دیفیوزر جدید و چندین تریم دیگر جزو بخش‌های گوناگون این کیت جدید هستند. وناتوس کوپه ایوو C بر پایه مدل S منصوری شکل گرفته و از نظر قوای محرکه تغییری ندارد. به این ترتیب شاسی‌بلند دو در منصوری ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

قدبلند تیون شده لامبورگینی هم‌اکنون می‌تواند در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر در ساعت را ثبت کند که ۱۰ کیلومتر در ساعت بهتر از نسخه استاندارد است. البته باید گفت منصوری طیف وسیعی از آپشن ها را برای کابین اوروس دو در نظر گرفته که شامل دوخت سفید و تریم مشکی و همچنین مکانیم تاشوی صندلی‌های جلوست تا سرنشینان عقب با راحتی بیشتری داخل کابین وارد شده یا از آن خارج شوند. در نهایت باید گفت این پروژه به تعداد ۸ دستگاه تولید خواهد شد و هریک ۲ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

تصاویر بیشتر از بخش های دیگر طراحی لامبورگینی اوروس دو درب منصوری

در تصاویر بالا به جزئیات کلی طراحی بیرونی و داخلی شاهکار جدید منصوری پرداخیتم. در پایین چند تصویر دیگر از دیگر بخش‌های طراحی این هایپرکار محبوب را مشاهده می‌کنید:

اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان رونمایی شد
اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان

اولین لامبورگینی اوروس 2 درب جهان رونمایی شد

بیشتر بخوانید:

ما که از دیدن تصاویر این گاو خشمگین جذاب به وجود آمدیم. شما چطور؟ طراحی لامبورگینی اوروس دو درب کوروش منصوری را چگونه تصور می‌کنید؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر