;
coinex

بایدن لایحه ممنوعیت تیک تاک را امضا می‌کند

پرزیدنت بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌گوید لایحه‌ای را امضا خواهد کرد که در صورت تصویب در کنگره، منجر به ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده خواهد شد.

هفته آینده، مجلس نمایندگان ایالات متحده به لایحه‌ای رأی خواهد داد که در نهایت می‌تواند به ممنوعیت TikTok در ایالات متحده منجر شود. پرزیدنت بایدن روز جمعه در سخنانی با مطبوعات حمایت خود را از این لایحه اعلام کرد: «اگر آنها آن را تصویب کنند، من آن را امضا خواهم کرد.»

بیشتر بخوانید: پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی تا سال 2025 متوقف خواهد شد

ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده

اگر این لایحه با موفقیت به مجلس نمایندگان راه یابد، به سنا منتقل شده و بعد از آن روی میز رئیس جمهور قرار می‌گیرد. علاوه بر اظهار نظر بایدن، Punchbowl News همچنین از همکاری دولت بایدن با قانون‌گذاران در مورد این لایحه گزارش داده است.

سخنگوی TikTok در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این قانون یک نتیجه از پیش تعیین شده دارد، ممنوعیت کامل TikTok در ایالات متحده. دولت در تلاش است تا 170 میلیون آمریکایی را از حق آزادی بیان در قانون اساسی محروم کند. این امر به میلیون‌ها کسب‌وکار آسیب می‌زند، هنرمندان را از مخاطب محروم می‌کند و معیشت سازندگان بی‌شماری را در سراسر کشور از بین می‌برد.»

ByteDance شرکت مرتبط با TikTok در چین عقیده دارد که نتیجه “ممنوعیت کامل TikTok در ایالات متحده” خواهد بود اما ممکن است اینطور نباشد چرا که لایحه مورد بحث مستلزم آن است که ByteDance TikTok را ظرف 165 روز پس از تصویب آن بفروشد.

اگر ByteDance نتوانست این کار را انجام دهد، ارائه TikTok در اپ استور برای اپل غیرقانونی خواهد بود. همچنین سایر اپراتورهای فروشگاه برنامه مانند گوگل نیز از ارائه این برنامه منع خواهند شد. حتی اعلام شده که در صورت انجام این کار اپل و گوگل ممکن است تا 5000 دلار به ازای هر کاربر TikTok جریمه شوند.

در این میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد پیشرو برای نامزدی جمهوری خواهان در سال جاری، مخالفت خود را با این قانون اعلام کرده است.

او با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی گفت: «اگر از شر تیک تاک خلاص شوید، فیسبوک و زاکرزماک تجارت خود را دو چندان خواهند کرد. من نمی خواهم فیس بوک، که در انتخابات گذشته تقلب کرد، بهتر عمل کند. آنها دشمن واقعی مردم هستند.»

قبلا ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود در سال 2020 از لایحه مشابهی حمایت کرد و متعهد شد که TikTok را در ایالات متحده ممنوع کند اما آنها نیز در نهایت شکست خوردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره صحبت های جدید بایدن و ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر