;
coinex

پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی تا سال 2025 متوقف خواهد شد

پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی فقط یک سال دیگر برقرار خواهد بود. این پشتیبانی از اوایل سال 2025 به طور کامل متوقف خواهد شد.

اگر به یاد داشته باشید، مایکروسافت در اکتبر سال 2021 از قابلیت WSA (Windows Subsystem for Android) رونمایی کرد. این ویژگی کاربردی به ویندوز 11 اجازه می‌داد تا برنامه‌های اندرویدی را اجرا کند. این ویژگی، با اینکه اکثر اندرویدها روی ARM اجرا می‌شوند، در هر دو پردازنده x86-64 و ARM کار می‌کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توقف پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی

شرکت مایکروسافت امروز با آپدیت صفحه Microsoft Learn، از توقف کار WSA از تاریخ 5 مارس 2025 خبر داد. بنابراین از الان تا تاریخ 5 مارس فرصت دارید تا هر برنامه‌ای که می‌خواهید را از فروشگاه Amazon App دانلود، نصب و اجرا کنید. تا آن زمان حتی اگر به مشکلی بر بخورید، همچنان می‌توانید به پشتیبانی مایکروسافت و ویندوز تکیه کنید.

پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی

با این حال، تا یک سال دیگر وضعیت تغییر خواهد کرد؛ هر چند که ممکن است مایکروسافت با اعتراض کاربران از تصمیم خود بازگردد. البته همین الان هم برخی از توسعه‌دهندگان نحوه نصب و اجرای فروشگاه Google Play را کشف کرده و از آن استفاده می‌کنند (با اینکه به طور رسمی پشتیبانی نمی‌شود).

در هر صورت شما همچنان می‌توانید از برنامه‌های اندرویدی روی دستگاه‌های ویندوزی استفاده کنید و یا با اتصال نمایشگر به رایانه شخصی، اجرای برنامه در گوشی را روی کامپیوتر تماشا کنید. البته این ویژگی فقط در یکسری از گوشی‌ها و تعدادی از برندها فعال است.

پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی

از سوی دیگر گوگل در تلاش است تا اجرای نرم افزارهای اندرویدی روی کامپیوتر را ممکن کند. البته تمرکز اصلی این شرکت روی بازی‌ها است اما خب هیچ تفاوت اساسی بین برنامه‌ها و بازی‌ها وجود ندارد. گذشته از همه این‌ها، برنامه‌های شخص ثالثی وجود دارند که نرم افزار اندروید را روی ویندوز و لینوکس اجرا می‌کنند. پس اصلا نگران نباشید و مطمئن باشید که اگر این مشکل هم حل نشود، راه حل‌های بسیاری برای دور زدن آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره توقف پشتیبانی مایکروسافت از برنامه ‌های اندرویدی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر