;
coinex

استفاده از الماس در خودروهای برقی با هدف افزایش سرعت شارژ باتری خودرو

محققان موسسه فرانهوفر، موفق به ابداع نانوغشاء حاوی الماس مصنوعی شده‌اند که به دلیل هدایت حرارتی استثنایی، به عنوان یک راهکار پیشرفته در خنک‌کننده قطعات الکترونیکی معرفی می‌شود. استفاده از الماس در خودروهای برقی باعث بهبود چشمگیر در عملکرد و عمر مفید خودروهای الکتریکی می‌شود و زمان شارژ باتری را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.با توجه به افزایش چگالی توان و اتلاف حرارت در قطعات الکترونیکی، نیاز به مواد نوآورانه در خنک‌کننده‌ها احساس می‌شود و این نانوغشاء با داشتن رسانایی حرارتی چهار تا پنج برابر بیشتر از مس، به عنوان یک گزینه مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای برقی 2024

استفاده از الماس در خودروهای برقی

دکتر ماتیاس موهل، رئیس گروه فناوری‌های الماس در فرانهوفر، بیان کرده است که این نانوغشاء می‌تواند لایه مس را با نانوغشاء الماسی جایگزین نماید و در انتقال گرما نسبت به مس به شدت مؤثر باشد. با انعطاف‌پذیری و آزادی غشاء، این تکنولوژی را می‌توان در نقاط مختلف قطعه یا حتی مستقیماً در مدار خنک‌کننده به کار برد.

استفاده از الماس در خودروهای برقی
استفاده از الماس در خودروهای برقی

توسعه این فناوری به شکل لایه الماس صاف و آزاد، با توانایی گرمایی تا 80 درجه سانتیگراد، امکان پیشرفت چشمگیری در حوزه‌های مختلف از جمله شارژرهای خودروهای الکتریکی، موتورهای الکتریکی و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد می‌کند. این نانوغشاء با قابلیت تولید در مقیاس ویفر (4 اینچ و بزرگتر)، به عنوان یک ابزار نوآورانه در صنعت معرفی می‌شود و آزمایش‌های ابتدایی بر روی اینورترها و ترانسفورماتورها در حوزه حمل و نقل الکتریکی و مخابرات به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی استفاده از الماس در خودروهای برقی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار روز خودروهای جهان و ایران را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر