;
coinex

نخستین جراحی مغز با تکنولوژی واقعیت افزوده در ایران انجام شد [+ویدئو]

نخستین جراحی مغز با تکنولوژی واقعیت افزوده در ایران و در دانشگاه علوم پزشکی تهران با موفقیت انجام شد. این می‌تواند روزنه‌ای درجهت پیشرفت علم پزشکی در کشور باشد.

با روی کار آمدن تکنولوژی واقعیت افزوه و واقعیت مجازی و یا ترکیب هردوی آنها که به واقعیت ترکیبی شناخته می‌شود، انقلابی در تکنولوژی جهان، صنایع مختلف و علم پزشکی پدیدار شد. این فناوری پیشرفته از زمانی که معرفی شده تاکنون در بسیاری از فعالیت‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

تا قبل از آن دستیابی به مکان‌های غیرقابل دسترس، سخت و دشوار امکان‌پذیر نبود ولی الان به سهولت انحام می‌شود. می‌شود گفت که پای‌ریز این تکنولوژی پیشرفته شرکت مایکروسافت بود که با معرفی و بکارگیری هدست واقعیت ترکیبی «هولولنز» در سال 2016 بابی جدید در تکنولوژی نوین باز کرد. این هدست توسط Alex Kipman مدیر واحد هولولنز در آن زمان طراحی و معرفی شد.

حال که سالها از ساخت و بکارگیری این تکنولوژی می‌گذرد، دانشگاه علوم پزشکی تهران توانسته است با متخخصین خود نخستین جراحی مغز با تکنولوژی واقعیت افزوده در ایران را انجام دهد. این مهم قطعاً علم پزشکی در ایران را متحول خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: زاکربرگ هدست واقعیت ترکیبی متا کوئست 3 را بهتر از اپل ویژن پرو معرفی می‌کند

نخستین جراحی مغز با تکنولوژی واقعیت افزوده در ایران انجام شد

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، اولین جراحی تومور مغزی با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده در مجتمع بیمارستانی یاس دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.

این محصول در مرزهای دانش را دکتر هادی دیگاله متخصص جراحی مغز و اعصاب مجتمع بیمارستانی یاس و تیم فنی دانشگاه های صنعتی شریف و علم و صنعت ایران توسعه داده اند که در اتاق عمل و در جراحی اعصاب برای اولین بار در ایران استفاده شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص انجام اولین جراحی تومور مغزی بوسیله تکنولوژی واقعیت افزوده در کشور چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر