;
coinex

با اپلیکیشن‌های وب پیشرو، وب سایت های مورد علاقه‌تان را به برنامه تبدیل کنید

گوگل قابلیت جدیدی ارائه داده که وب سایت های مورد علاقه شما را به برنامه تبدیل می‌کند. Chrome 124 به شما امکان می‌دهد مرورگر را کنار بگذارید.

Chrome Apps را به خاطر دارید، آن میانبرهای کاربردی مانند برنامه برای وب سایت های مورد علاقه شما که در سال 2023 خداحافظی کردند؟ حالا گوگل این جایگزین را با اپلیکیشن‌های وب پیشرو (PWAs) ارائه داده است. PWAs این امکان را فراهم می‌کنند که تجربه‌ای شبیه به اپلیکیشن را برای کاربران بوجود بیاورد، بدون اینکه نیاز به دانلود از فروشگاه اپلیکیشن باشد.

بیشتر بخوانید: ویژگی انتقال تماس به Google اضافه خواهد شد

همانطور که می‌دانید  PWAها برنامه های وب هستند که مرز بین وب سایت ها و برنامه های بومی را از میان برداشته و تجربه ای شبیه به برنامه را بدون نیاز به دانلود چیزی از فروشگاه ارائه می‌دهند. اکنون، Chrome Canary با اجازه دادن به شما برای نصب هر وب‌سایتی به‌عنوان یک برنامه دسک‌تاپ، PWA را یک قدم جلوتر می‌برد!

این بدان معنی است که می‌توانید هر وب سایتی را که به طور منظم بازدید می‌کنید، انتخاب کرده و آن را به یک برنامه اختصاصی روی دسکتاپ خود تبدیل کنید. با این قابلیت دیگر نیازی به جستجوی آن در برگه‌های مرورگر خود ندارید، فقط با یک کلیک روی نماد برنامه، وب سایت در پنجره خود باز می‌شود و آماده استفاده است.

قبلاً، فعال کردن عملکرد PWA نیاز به انجام عملیات پیچیده‌ای داشت اما با آخرین به‌روزرسانی Canary، یک گزینه جدید «Install page as app…» در منوی «Save and share» ظاهر شده که با کلیک بر روی آن یک پنجره برنامه اختصاصی برای وب سایت ایجاد شده PWAهای موجود مانند YouTube حتی نام خود را (“Install YouTube”) در منو نمایش می‌دهند.

این ویژگی در حال حاضر برای Chrome Canary (نسخه اولیه کروم 124)ارائه شده است اما نسخه پایدار کروم (122) بیشتر بر روی توسعه هوش مصنوعی و ابزار خواندن با صدای بلند برای اندروید تمرکز دارد. در آینده نسخه پایدار (Chrome 123) یک پی‌دی‌اف‌خوان داخلی برای اندروید، یک پخش‌کننده رسانه‌ای به سبک اندروید برای رایانه‌های رومیزی و اشتراک‌گذاری گروه‌های تب پیشرفته را ارائه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ویژگی تبدیل وب سایت به برنامه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر