;
coinex

احتمالا قابلیت ارسال پیامک مبتنی بر ماهواره به اندروید 15 اضافه شود

پیشرفت تکنولوژی همیشه اتفاقات جالبی را رقم زده است. این بار قرار است اندروید 15 قابلیت ارسال پیامک مبتنی بر ماهواره را با برای کاربرانش ارائه کند.

سیستم عامل آینده گوگل، Android 15، احتمالاً ویژگی‌های اتصال از طریق ماهواره برای پیام‌رسانی متنی را با خود به همراه می‌آورد. شواهد وجود این ویژگی در آخرین نسخه بتای اندروید 14 توسط میشل رحمان از Android Authority منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: با اپلیکیشن‌های وب پیشرو، وب سایت های مورد علاقه‌تان را به برنامه تبدیل کنید

قابلیت پیام‌رسانی از طریق ماهواره در اندروید 15

در آخرین نسخه یعنی Android 14، گوگل یک صفحه جدید به نام  “پیام‌رسانی از طریق ماهواره” را معرفی کرد. بر این اساس کاربران با حساب‌های موبایل واجد شرایط بزودی می‌توانند پیام‌های متنی را از طریق ماهواره ارسال و دریافت کنند. یک دکمه برای انتخاب این ویژگی نیز برای تمام کاربران در نظر گرفته شده است.

گرچه بتا هیچ گزینه‌ای را مشخص نکرده  اما به نظر می‌رسد انتخاب دکمه «بیشتر» شما را به صفحه T-Mobile هدایت می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالاً T-Mobile در ارائه این ویژگی برای اندروید 15 دخالت دارد.

قبلاً نیز T-Mobile با SpaceX همکاری کرده است تا اتصالات در مناطق بی‌سیگنال را با استفاده از ماهواره‌ها بهبود بخشد. اسپیس ایکس همچنین ماهواره‌های “مستقیم به تماس” خود را راه‌انداخته است که قادر به پشتیبانی از تمام گوشی‌های LTE هستند. بنابراین، احتمالاً پیام‌رسانی از طریق ماهواره گوگل در آینده از این تکنولوژی بهره ببرد.

این ویژگی به نظر می‌رسد هم برای ارتباطات روزمره و هم برای وضعیت‌های اضطراری مناسب باشد. با این حال، ممکن است تاخیر در تحویل پیام و پوشش محدود در برخی مناطق وجود داشته باشد. همانطور که در صفحه گوگل بازنگری مشخص شده، هوا و موانع فیزیکی هم ممکن است بر کیفیت سیگنال تأثیر بگذارند.

گوگل نیز در حال کار بر روی علامت SOS از طریق ماهواره است؛ احتمالاً با همکاری Garmin Response، یک مرکز پشتیبانی با پرسنل آماده برای کمک به کاربران در وضعیت‌های اضطراری نیز تعبیه خواهد شد.

گرچه این جزئیات هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند، اما گوگل قطعاً در حال کار بر روی اتصالات از طریق ماهواره برای گوشی‌های Android است. اتصال از طریق ماهواره می‌تواند گزینه‌های ارتباطی برای کاربران اندروید را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، به‌ویژه افرادی که در مناطق با پوشش سلولی ضعیف قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره ویژگی جدید اندروید 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر