;
coinex

مأموریت اسپیس ایکس انجام شد؛ پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا در 5 ساعت

اسپیس‌ایکس با پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا در مدت فقط 5 ساعت، یک رکورد جدید به ثبت رساند. تعداد ماهواره های استارلینک حالا به 5500 عدد رسیده است.

شرکت فضایی ایلان ماسک حالا با پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا که در دو مدموریت مختلف و در مدت 5 ساعت انجام گرفت، 5500 ماهواره استارلینک را در مدار زمین قرار داده است. دو پرواز یاد شده در ساعت‌های مشخص و از دو پایگاه پرتاب ماهواره مجزا انجام شده است.

گفتنی‌ست که ماهواره‌های جدید استارلینک با موشک فالکون 9 به جو زمین حرکت کرده و این موشک پس از قرار دادن ماهواره‌ها در مدارد دوباره به مقر خود بازگشته‌اند. این مهم از جمله پیشرفت‌های بزرگ اسپیس‌ایکس است که از توانایی بسیاری از شرکت‌های فضایی جهان خارج است.

بیشتر بخوانید: احتمالا قابلیت ارسال پیامک مبتنی بر ماهواره به اندروید 15 اضافه شود

عملیات پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا انجام شد

اسپیس‌ایکس طی دو عملیات مجزا و در هرکدام 23 ماهواره از سری ماهواره‌های استارلینک (جمعاً 46 ماهواره) را به سمت جو زمین پرتاب کرد.

اولین پرتاب در ساعت ۲۳:۰۵ دقیقه به وقت گرینویچ شب گذشته یک موشک فالکون ۹ از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به مدار زمین فرستاد.

بوستر اول موشک حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت روی پهپاد کشتی اسپیس‌ایکس در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد. این یازدهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود که ۴ مورد از پرتاب های آن برای ارسال ماهواره های استارلینک به مدار زمین بوده است.

عملیات پرتاب 46 ماهواره استارلینک به فضا انجام شد

دومین پرتاب چند ساعت بعد و به طور دقیق‌تر در ساعت ۴:۰۹ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ از مقر فضایی در کالیفرنیا به مدار زمین انجام شد. این موشک از مقر فضایی وندربرگ به فضا رفت.

ماموریت مذکور دومین عملیات پرتاب ماهواره‌های استارلینک در فاصله زمانی حدود ۵ ساعت بود. این موشک حدود ۸.۲۵ دقیقه پس از پرتاب بوستر اول خود را رها کرد که روی پهپاد کشت اسپیس‌ایکس در اقیانوس آرام فرود آمد. این هفدهمین عملیات پرتاب و فرود بوستر مذکور بود. ۱۱ مورد از این عملیات‌ها برای ارسال ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین بوده است.

بوستر بالایی موشک به سمت مدار پایین زمین به حرکت خود ادامه داد و ۶۲ دقیقه پس از پرتاب ۲۳ ماهواره اینترنتی استارلینک را رها کرد.

بهتراست بدانید که در حال حاضر ۵۵۰۰ ماهواره عملیات استارلینک در مدار پایین زمین فعال هستند اما این تعداد در آینده نزدیک بیشتر می‌شود. اسپیس‌ایکس هم‌اکنون مجوز ارسال ۱۲ هزار ماهواره را دارد و خواستار تاییدیه ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص مأموریت‌های موفق اسپیس‌ایکس در ارسال ماهواره‌های استارلینک و دیگر ماهواره‌ها چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود که شرکت ایلان ماسک کمترین میزان خطا را در پرتاب ماهواره داشته باشد؟ لطفاً نظرات خود را بیان کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر