;
coinex

چند درصد ایرانیان پس از مهاجرت به کشور باز می‌گردند؟

طی چند ساله گذشته مهاجرت رشد چشمگیری داشته اما اکنون مسئله ای که وجود دارد این است که آمار نشان می‌دهد تعداد بسیار کمی از ماجران به کشور باز می‌گردند.

همانطور که می‌دانید طی چند ساله اخیر مهاجرت رشد بسیار چشمگیری داشته است. تقریبا همه ما دوست یا آشنایی را سراغ داریم که به دلایل مختلفی از کشور مهاجرت کرده است اما موضوع مهم این است که تعداد کمی از مهاجرین به کشور برمی‌گردند.

بیشتر بخوانید: آخرین رتبه بندی پاسپورت های جهان ، قویترین و ضعیف ترین پاسپورت متعلق به کدام کشور است

گرچه در کشور های دیگری مانند ترکیه میزان مهاجرت نیروی ماهر از ایران بیشتر است اما همانطور که گفته شد میزان بازگشت مهاجرین در ایران بسیار کمتر از سایر کشور هاست. به طور مثال آمار ها نشان می‌دهد که از تمام مهاجرانی که بیش از 5 سال از کشور هجرت کرده اند تنها 16 درصد به کشور برگشته اند در صورتی که در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ حدود ۴۰ درصد از مهاجران ترک پس از ۵ سال به کشور خورد بازگشته اند.

به نظر می‌رسد عواملی مانند مسائل اجتماعی و تحریم‌های اقتصادی باعث شده تا مهاجران از بازگشت به کشور مبدا خود منصرف شده و ترجیح می‌دهند در کشور دیگری زندگی کنند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره‌ی مهاجرت چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر