coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین برند مودم اینترنت ۱۴۰۳

از اساسی‌ترین ابزارهایی که امروز ما برای اتصال به اینترنت به آن نیاز پیدا داریم، می‌توان به مودم‌ اینترنت اشاره کرد. اهمیت مودم‌ها در زندگی کنونی بشر قابل نادیده‌گرفتن نیست؛ چرا که مودم‌ها می‌توانند روی تجربیات کاربران برای اتصال به اینترنت تاثیر زیادی بگذارند.

خوشبختانه تعدادی از برندهای معتبر مودم توانسته‌اند با کیفیت، قابلیت‌ها و عملکرد خاص خود، در میان کاربران جایگاه برجسته‌ای به‌دست آورند.

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید در منزل یا محیط کار خود از اینترنت مودم استفاده کنید، این مطلب برای شما آماده شده است. در اینجا می‌خواهیم در مورد بهترین برندهای مودم‌ و نکاتی که احتمالا هنگام خرید به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد، صحبت کنیم.

آشنایی با انواع مودم‌های اینترنت در بازار

فناوری در دنیای امروزی روزبه روز در حال پیشرفت است، این پیشرفت فناوری روی ساخت و تولید مودم‌های اینترنت هم تاثیر بسیاری زیادی گذاشته و از همین‌رو زمانی که شما برای خرید اینترنت اقدام می‌کنید با مودم‌هایی به‌نام ADSL و VDSL روبه‌رو می‌شوید.

هر کدام از این مدل‌ها دارای فناوری‌های خاصی هستند و انتخاب آن‌ها تنها به نیاز شما بستگی دارد. در ادامه سعی می‌کنیم شما را با مشخصه‌های این دو مودم بیشتر آشنا سازیم؛ پس امیدواریم بین این دو، بتوانید بهترین مودم اینترنت را انتخاب کنید.

مودم ADSL

مودم‌های ADSL از انواع مودم‌های موجود برای اتصال به اینترنت هستند که برای این اتصال از خطوط  تلفن معمولی کمک می‌گیرند. با این اوصاف برای اشتراک‌گذاری داده‌ها از طریق خطوط تلفن عادی اقدام می‌کنند، مودم‌ ADSL انتخاب‌ مناسبی برای به‌شمار می‌رود.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های این مدل از مودم‌ها علاوه‌بر استفاده از خطوط تلفن می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده در مناطقی با زیرساخت‌های DSL و خطوط تلفن معمولی
  • سرعت متوسط اتصال به اینترنت
  • پهنای باند متوسط

 

مودم VDSL

مودم‌های VDSL برخلاف مودم‌های ADSL از خطوط تلفن پرسرعت استفاده می‌کنند. درصورتی شما می‌توانید از این مدل مودم‌ها استفاده نمایید که منطقه محل سکونت شما زیرساخت‌های VDSL را داشته باشند؛ در غیر این صورت امکان استفاده از این مودم‌های برای شما وجود ندارد.

مهم‌ترین مشخصه‌های مودم VDSL مواردی هستند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • پشتیبانی از سرعت فوق‌العاده بالا
  • پهنای باند گسترده
  • استفاده از زیرساخت‌های VDSL
  • قابل استفاده در محیط‌های تجاری و مسکونی
  • قابلیت اتصال به اینترنت با سرعت پایدار

برای مشاهده مدل و قیمت یک مودم VDSL متفاوت، به فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

راهنمای خرید مودم اینترنت

خرید مودم‌های اینترنت احتمالا برای شما هم کمی گیج‌کننده باشد؛ چرا که طیف گسترده‌ای از برندها، قابلیت‌ها و مدل‌های مختلف مودم در بازار وجود دارند که انتخاب بهترین مودم را برای شما سخت می‌کنند. با این اوصاف اگر می‌خواهید بهترین مودم را انتخاب کنید، باید به چند نکته کلیدی زیر توجه داشته باشید.

راهنمای خرید مودم اینترنت

میزان سازگاری با زیرساخت‌های اینترنتی کشور

در نظر گرفتن ارائه‌دهنده‌های خدمات اینترنتی در کشور یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما پیش از خرید مودم باید به آن توجه داشته باشید. برخی از افراد متاسفانه بدون توجه به این موضوع، مودم می‌خرند و در نهایت متوجه می‌شوند که مودم مورد نظر آن‌ها با شرکت خدمات‌دهنده اینترنت یا همان ISP سازگار نیست.

خوشبختانه در حال حاضر اکثر مودم‌های موجود در بازار با ISP سازگاری دارند؛ اما بد نیست پیش از خرید با ارائه کد MAC به پشتیبان مطمئن شوید که مودم شما با خدمات‌دهنده اینترنت سازگار است.

محدوده تحت پوشش

میزان پوشش‌دهی مودم از دیگر عوامل مهمی است که باید هنگام خرید بهترین مودم به آن توجه داشته باشید. مودم‌ها میزان پوشش‌دهی مشخصی دارند و در این رابطه سری ساخت و تعداد آنتن‌های مودم تاثیرگذار هستند. با این اوصاف بهتر است، پیش از خرید چک کنید مودم مورد نظر قابلیت پوشش‌دهی محیط مورد نظر شما را خواهد داشت.

سرعت

در راهنمای خرید مودم اینترنت یکی از مهم‌ترین مواردی که اهمیت بسیاری دارد، سرعت دستگاه است. سرعت درج شده روی دستگاه به سرعت دانلود آن گفته می‌شود و نشان‌دهنده سرعت بارگذاری مودم نیست. با این اوصاف اگر سرعت مودم شما یک گیگابایت باشد، شما از قابلیت دانلود فایل‌ها با سرعت ۱ گیگابایت در ثانیه برخوردار می‌شوید.

نکته‌ای که در رابطه با سرعت دانلود و سرعت آپلود مودم‌ها باید ذکر کنیم این است که معمولا مودم‌ها از سرعت کمتری نسبت به دانلود فایل‌ها در آپلود آن‌ها برخوردارند. البته که نوع اشتراک انتخابی شما هم در میزان سرعت آپلود و دانلود تاثیرگذار است.

برای مثال اگر شما از اشتراکی با سرعت ۲۵ مگابایت در ثانیه استفاده می‌کنید، سرعت دستگاه عملا بی ‌فایده خواهد بود و سرعت دانلود و آپلود شما تا حد سرعت ارائه شده توسط ISP کاهش پیدا می‌کند.

طراحی

طراحی مسئله‌ای است که اغلب مواقع کاربران هنگام خرید بهترین مودم اینترنت به آن توجهی ندارند. شاید طراحی دستگاه نسبت به مشخصه‌های فنی آن، اهمیت کمتری داشته باشد؛ اما نمی‌توان آن را هم نادیده گرفت.

با این اوصاف اگر تصمیم گرفته‌اید برای خرید مودم‌های اینترنت اقدام کنید، باید یک مودم شیک و زیبا انتخاب نمایید که فضای کمی اشغال کند.

با بررسی مشخصه‌های ظاهری شما می‌توانید، تعداد LED‌های دستگاه را هم مورد بررسی قرار دهید. تعداد LED ها از آن جهت حائز اهمیت هستند که هنگام خرابی جزئی دستگاه، امکان عیب‌یابی آن به شکل دستی وجود دارد. البته در کل طراحی‌ و ظاهر یک دستگاه، ویژگی زیبایی شناختی آن به‌شمار می‌رود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

امنیت

بی‌شک یکی از مسائل مهمی که در راهنمای خرید مودم اینترنت روی آن تاکید می‌کنند، مسئله امنیت دستگاه است.

امنیت مودم را هیچگاه نباید دست کم بگیرید؛ زیرا مهم است زمانی که به دامنه‌ای آنلاین وصل هستید، امنیت شما زیر سوال نرود. با این اوصاف مطمئن شوید تمامی استانداردهایی که در ادامه توضیح می‌دهیم را هنگام خرید مودم در نظر می‌گیرد.

  • پشتیبانی از ساختار کابلی: با وجود اینکه ساختار DOCSIS به مودم المان‌های امنیتی خاصی وارد می‌کند که تمامی این المان‌ها با خدمات انتقال داده رابطه دارند؛ اما هنوز هم نمی‌توان آسیب‌پذیری‌های شبکه کابل اشتراکی را نادیده گرفت. با این اوصاف مودم کابلی که قادر به حفظ حریم خصوصی داده‌هاست، همواره عملکرد بهتری از این نظر دارد.
  • مجهز به دکمه WPS: Wi-Fi Protected Setup یا همان تنظیمات محافظ شبکه Wi-Fi قابلیت‌هایی دارد که به حفاظت از اطلاعات محرمانه شما و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به‌ آن‌ها کمک می‌کند.

استانداردهای دیگری که معمولا میزان امنیت مودم را نشان می‌دهند، به‌صورت خلاصه موارد زیر هستند:

  • رمزگذاری AES
  • پروتکل‌های امنیتی WPA
  • فاکتورهای TKIP

نکات مهم در انتخاب مودم اینترنت

هنگام خرید یک مودم تنها نباید به مواردی که گفته شد، استناد کنید؛ بلکه موارد دیگری هم هستند که به شدت در انتخاب شما تاثیر بگذارد و موجب افزایش یا کاهش میزان رضایت شما از خرید می‌شوند، این‌ها مواردی هستند که ما در ادامه به توضیح کامل در مورد آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت

عامل بسیار مهمی که احتمالا ذهن همه شما را هنگام خرید بهترین مودم به خود مشغول می‌کند، قیمت آن است. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی در ایران، قیمت تمامی اجناس به شکل ثانیه‌ای در حال تغییر هستند و مطمئنا، دستگاه‌های مودم هم از این قاعده مستثنا نیستند. با این اوصاف عامل‌هایی وجود دارند که می‌توانند روی این مسئله به‌شدت تاثیرگذار باشند و در واقع، قیمت مودم‌ها با توجه به عامل‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، تعیین می‌شوند:

  • سرعت انتقال اطلاعات
  • تعداد پورت‌ها
  • تعداد آنتن‌ها
  • میان پوشش‌دهی
  • باندها

نکات مهم در انتخاب مودم اینترنت

مرکز خرید

در صورتی که شما تمامی نکات مهم در خرید مودم اینترنت را درنظر بگیرید؛ اما به یک مرکز خرید یا فروشگاه معتبر مراجعه نکنید، احتمالا از خرید خود راضی نخواهی بود. به دلیل محبوبیت مودم‌ها برای اتصال به اینترنت در میان کاربران، در حال حاضر فروشگاه‌های بسیاری هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری در زمینه فروش این دستگاه‌ها فعالیت می‌کنند؛ اما مسئله مهم این است که نمی‌توان به تمامی فروشگا‌ه‌های موجود اعتماد کرد.

قبل از اقدام به‌ خرید باید مطمئن شوید که فروشگاه مورد نظر شما معتبر است و سر شما کلاه نمی‌رود. هنگام خرید اینترنتی برای کسب اطمینان از معتبر بودن یا نبودن فروشگاه می‌توانید به قسمت نظرات کاربران مراجعه کنید.

برند مودم

اهمیت برند را نمی‌توان هنگام خرید بهترین مودم نادیده گرفت. با توجه به طیف وسیعی از برندهای موجود در بازار، احتمالا شما هنگام خرید دچار تردید شوید که این مسئله کاملا طبیعی است. در بخش بعدی ما این تردید را برای شما برطرف می‌کنیم و شما می‌توانید به‌راحتی بهترین برند موجود در بازار را بخرید.

برترین برندهای مودم اینترنت

در حال حاضر طیف وسیعی از برندهای مودم در بازار موجودند که هرکدام از قابلیت‌ها و مشخصه‌های خاصی برخوردارند، در این بین شما می‌توانید با انتخاب یکی از بهترین‌ها برای نیازهای شخصی یا تجاری، کیفیت ارتباطات خود را بهبود بخشیده و تجربه بهتری از اتصال به اینترنت، برای خود رقم بزنید.

اما در مورد بهترین برندهایی که امروز در بازار ایران مشاهده می‌شوند، باید بگوییم در بین تمامی آن‌ها تی پی لینک، دی لینک و یوگا لینک از بهترین‌ها هستند که در ادامه توضیحات کامل‌تری در رابطه با آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم.

تی پی لینک

یکی از خوش‌نام‌ترین برندهای ساخت مودم، تی پی لینک است. اگر می‌خواهید برای خرید مودم اقدام کنید، بی‌شک تی پی لینک با داشتن ویژگی‌ها و مشخصه‌های زیر از بهترین‌ها به‌شمار می‌روند.

  • کیفیت ساخت بالا
  • عملکرد قابل اعتماد
  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا
  • سرعت بالا
  • پشتیبانی از فناوری‌های نوین
  • امنیت بالا

دی لینک

دی لینک از دیگر برندهای بسیار محبوب در زمینه تولید و ساخت مودم و تجهیزات شبکه به‌شمار می‌رود. اکثر کاربران برند دی لینک را با ساخت مودم‌هایی با کیفیت و قابل اعتماد می‌شناسند.

تمامی محصولاتی که توسط این کمپانی به بازار عرضه می‌شوند، همگی از طراحی مدرن، امنیت بالا و عملکرد قابل توجه برخوردارند.

مودم‌های این برند، دارای فناوری‌هایی پیشرفته‌ای هستند که عملکرد شبکه را بهبود می‌بخشند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Beamforming
  • MU-MIMO
  • QoS

یوتل

مودم یوتل utel یکی  از برندهای ایرانی است که با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش و پشتیبانی عالی، رضایت مشتریان خود را جلب کرده است.

مودم یوتل از نوع ADSL/VDSL است که قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت را از طریق خط تلفن ثابت فراهم می‌کند. این مودم دارای چهار پورت LAN، یک پورت WAN، یک پورت USB و یک پورت تلفن است.

این مودم از دو آنتن بی‌سیم با قدرت 5 دسی‌بل برخوردار است که امکان ایجاد شبکه WiFi با پوشش دهی بالا را دارد. مودم یوتل قابلیت تنظیمات از طریق وب و اپلیکیشن موبایل را دارد.

یوتل utel یک مودم مناسب برای مصارف خانگی و اداری است که با قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار ایران عرضه می‌شود.

 

یوگالینک

برند دیگری که ارزش خرید دارد، برند نوظهور یوگالینک در زمینه مودم‌های 4G است که به تازگی وارد بازار ایران شده است. این مودم با طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالا، تجربه‌ای متفاوت از اینترنت بی‌سیم را برای کاربران فراهم می‌کند.

مودم یوگاینک با قیمت مناسب و گارانتی معتبر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال یک مودم قوی و قابل اعتماد هستند.

 

  • پشتیبانی از VDSL و ADSL
  • رابط کاربری ساده
  • پورت‌های گیگابایتی
  • پشتیبانی از استانداردهای نوین

بهترین  مودم اینترنت را از کجا بخریم؟

با توجه به اهمیت انتخاب مودم مناسب برای اتصال به اینترنت، لازم است که قبل از خرید، مدل، قیمت و کیفیت مودم‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. برای این منظور، می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر و مطمئنی مثل ترب، دیجی‌کالا، موج گستران رادیس … استفاده کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اگر نمی‌خواهید برای خرید بهترین مودم‌های اینترنت فروشگاه‌های مختلف را زیر و رو کنید و میزان اعتبار آن‌ها را بسنجید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه اینترنتی موج گستران رادیس مراجعه نمایید. این فروشگاه اینترنتی بسیار معتبر بوده و برندهای نامبرده را با قیمتی مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام دنبال یه مودم خوب می‌گردم. می‌خوام یه چیزی باشه که هم سرعت بالایی داشته باشه و هم قیمتش مناسب باشه. کسی هست که تجربه خوبی با مدل خاصی داشته باشه؟

    پاسخ

    من مودم سیمکارتی دارم خیلی هم راضی هستم سرعتش خوبه قیمت هم به صرفه بود برام

    پاسخ