;
coinex

قوی ترین کنسول بازی جهان در راه است؛ مشخصات و زمان عرضه پلی استیشن 5 پرو لو رفت

طبق اخبار منتشر شده سونی بر روی نسخه‌ی پرو از کنسول بازی پلی استیشن ۵ کار می‌کند. به نظر باید منتظر قوی ترین کنسول بازی جهان باشیم چرا که سونی محصول جدیدش را به پردازنده‌ی گرافیکی سوپر قوی مجهز کرده است.

آنطور که کانال یوتیوب Moore’s Law is Dead گفته، قدرت گرافیکی PS5 Pro حداکثر سه برابر قدرت PS5 خواهد بود. این ادعا بر اساس اسناد فنی رسمی ارائه شده برای PS5 Pro ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی ؛ معرفی جذابترین عناوین کنسول‌های Xbox

مشخصات قوی ترین کنسول بازی جهان

تام هندرسون، که از قبل به عنوان منبعی معتبر شناخته شده در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود، تأیید کرده که اطلاعات ارائه شده صحیح هستند و سونی قصد دارد که کنسول جدید خود که موقتاً با نام کدی “ترینیتی” شناخته می‌شود را در فصل تعطیلات سال 2024 عرضه کند.

با توجه به ادعاهای Moore’s Law is Dead، نسخه‌ی جدید PS5 با پردازنده‌ای که حداکثر 67 ترافلاپس قدرت محاسباتی در محاسبات ممیز شناور 16 بیت را ارائه می‌دهد، باعث بهبود 45 درصدی در عملکرد رندرینگ نسبت به PS5 فعلی خواهد شد.

به گفته هندرسون، PS5 Pro احتمالاً در پردازش‌های رهگیری پرتو (Ray Tracing) تا سه برابر عملکرد بهتری ارائه خواهد داد، که در برخی موارد می‌تواند به چهار برابر هم برسد.

سند منتشرشده همچنین به وجود فناوری PSSR (یا PlayStation Spectral Super Resolution) اشاره دارد که با استفاده از هوش مصنوعی بهبود وضوح تصاویر را فراهم می‌کند. این فناوری شاید بتواند امکان ارتقاء وضوح تصاویر بازی‌ها به ۸K را ارائه دهد و همچنین در بهبود رهگیری پرتو نیز مؤثر باشد.

گرچه حساب کاربری Moore’s Law is Dead تا به حال به عنوان منبعی مورد اعتماد در مورد اطلاعات کنسول‌ها شناخته نشده است، اما اطلاعات ارائه شده توسط تام هندرسون تأیید شده است و او یک منبع با سابقه و قابل اعتماد در این صنعت محسوب می‌شود.

هندرسون قبلاً اعلام کرده بود که PS5 Pro در نوامبر سال 2024 عرضه خواهد شد، اما هنوز قیمت نهایی این کنسول مشخص نشده است. احتمالاً با توجه به ارتقاء قدرت پردازشی، قیمت PS5 Pro به میزان قابل توجهی بالاتر از قیمت فعلی PS5 خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر