;
coinex

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر ؛ معرفی عناوین نوستالژیک و جذاب

اگر می‌خواهید با تعدادی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های کامپیوتری آشنا شوید، فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر را ازدست ندهید.

اولین بازی کامپیوتری در سال 1958 میلادی ساخته شد و با طراحی بسیار ساده و پیش‌پا افتاده خود به نقطه شروع یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های دنیا تبدیل شد. با این‌که جلوه‌های بصری بازی‌های قدیمی چنگی به‌دل نمی‌زند، اما جذابیت آن‌ها برای گیمرهای قدیمی و حتی گیمرهای جوانی که اولین بازی‌ خود را با کنسول PS4 تجربه کردند غیرقابل انکار است.

متاسفانه این‌روزها اکثر کمپانی‌ها و استودیوهای بازی‌سازی، بیشتر روی درآمدزایی به‌واسطه خریدهای درون‌برنامه تمرکز می‌کنند و همین سودجویی شرکت‌های مختلف باعث شده که گیمینگ از فضای فان و سرگرم‌کننده‌ای که پیش از این داشت خارج شود. با این‌حال، هنوزهم می‌توانید با بازی های نوستالژی برای کامپیوتر همان حس‌وحال خوب گذشته را تجربه کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

پیش از این‌که بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر را معرفی کنیم، بدنیست نگاهی به برخی از کنسول‌های قدیمی داشته باشیم که می‌توانید بازی‌های آن‌ها را با کامپیوتر  و لپ تاپ خود تجربه کنید.

بازی های نوستالژی برای کامپیوتر
بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

همان‌طور که گفتیم، نخستین بازی کامپیوتری در اواخر دهه 50 میلادی ساخته شد، اما اولین نسل از کنسول‌های بازی با نام Brown Box، در دهه 70 میلادی روانه بازار شد؛ با این‌حال در فهرست بهترین بازی های قدیمی برای کامپیوتر به معرفی بهترین بازی های سگا برای کامپیوتر و بازی های پلی استیشن 1 و بازی های پلی استیشن 2 برای کامپیوتر می‌پردازیم. این دستگاه‌ها را می‌توانیم به‌ترتیب در نسل 4، نسل 5 و نسل 6 کنسول‌ها قرار دهیم.

در ادامه، به معرفی بهترین بازی های قدیمی برای سیستم می‌پردازیم، فقط درنظر داشته باشید که عناوین این فهرست صرفا بازی‌های مخصوص PC نیستند و درواقع برای کنسول‌هایی مانند سگا یا پلی‌استیشن منتشر شده‌اند، اما شما می‌توانید آن‌ها را روی کامپیوتر خود تجربه کنید.

Sunset Riders

بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

اولین عنوانی که در فهرست بهترین بازی های قدیمی برای سیستم به شما معرفی می‌کنیم، بازی Sunset Riders است که در زمان خود بسیار محبوب و پرطرفدار بود. ماجرای Sunset Riders مانند سایر بازی‌های قدیمی ساده است، بازیکنان در نقش جایزه‌بگیرهای غرب وحشی باید چند مجرم خطرناک را نابود کنند.

Sunset Riders در سبک بازی‌های Run and Gun قرار می‌گیرد و می‌توانیم آن را به‌عنوان یکی از بهترین بازی های شوتری قدیمی معرفی کنیم. برای اتمام بازی فقط به جندساعت زمان نیاز دارید، ولی به‌خاطر گیم‌پلی ساده و درعین‌حال جذاب، قطعا بیش از یک مرتبه این عنوان را به مراحل پایانی می‌رسانید. Sunset Riders به‌صورت دونفره نیز قابل بازی است و شما می‌توانید این بازی جذاب را به‌همراه دوستان خود تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

بهترین کنسول های دستی 2024

Tiny Toon

بهترین بازی های قدیمی برای کامپیوتر

Tiny Toon یکی دیگر از بهترین بازی های قدیمی برای کامپیوتر است که خاطرات شیرینی را برای گیمرهای قدیمی زنده‌می‌کند. در این بازی دوبعدی، شما یک خرگوش بامزه را کنترل می‌کنید و باس‌های اصلی بازی را بعد از پشت‌سر گذاشتن مراحل دشوار و طولانی شکست می‌دهید.

سیستم مبارزه Tiny Toon نیز مانند فضاسازی و موسیقی آن بانمک است، فقط باید بپرید و روی سر دشمنان خود فرودبیاید. شاید فکر کنید که دویدن و پریدن در یک دنیای دوبعدی ساده و کسل‌کننده است، اما این Tiny Toon بازیکنان را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کند که پشت‌سر گذاشتن آن‌ها برای بسیاری از پلیرها دشوار خواهد بود. در مجموع، شما می‌توانید با مصرف کردن چند مگابایت از اینترنت خود، یکی از بهترین بازی های نوستالژی برای کامپیوتر را دانلود کنید.

Teenage Mutant Ninja Turtles

بهترین بازی های قدیمی برای سیستم

منصفانه نیست که درباره بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر صحبت کنیم و نامی از Teenage Mutant Ninja Turtles نبریم. مانند سایر بازی های سگا برای کامپیوتر که معرفی کردیم، خبری از داستان جذاب یا جلوه‌های بصری چشم‌نواز نیست. Ninja Turtles صرفا با ارائه گیم‌پلی جذاب و سیستم مبارزه عالی، گیمرها را برای مدت طولانی سرگرم می‌کرد.

مانند Sunset Riders، برای تمام کردن Ninja Turtles به زمان زیادی نیاز ندارید، اما Ninja Turtles از آن‌دسته بازی‌هایی نیست که بعد از پایان بازی از آن سیر شوید. این عنوان را می‌توانید با چهار شخصیت که هرکدام از آن‌ها سلاح مخصوص به‌خود را دارند تجربه کنید. البته، تغییر سلاح به معنی عوض شدن گیم‌پلی و سبک بازی نیست و با تغییر کاراکتر، برخی از جزییات کوچک و تاحدودی سبک مبارزه تغییر می‌کند.

یکی دیگر از نقطه قوت‌های Teenage Mutant Ninja Turtles، بالانس بودن باس‌ها و مراحل بازی است‌؛ به این صورت که شکست‌ دادن باس‌ها نیاز به مهارت و همکاری دارد، اما به‌حدی چالش برانگیز نیست که پلیرها را از ادامه بازی منصرف کند. همچنین، تجربه بازی به‌صورت دونفره نیز امکان پذیر است.

بیشتر  بخوانید:

بهترین بازی های شوتر موبایلی

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

Streets of Rage

بازی های سگا

یکی دیگر از بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر بازی Street of Rage است که در نقش اکسل، آدام یا بلیز باید به مبارزه با خلافکارها بپردازید. این بازی در سبک Beat ’em up را می‌توانیم به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین بازی های سگا برای کامپیوتر معرفی کنیم که می‌توانید به‌همراه دوستان خود تجربه کنید.

داستان این بازی درباره یک گروه خلافکار در شهری است که امنیت مردم را به‌خطر انداخته‌اند سه مامور پلیسی که از کار خود استعفا داده‌اند، می‌خواهند سرکرده این گروه تبهکار را شکست‌ دهند. تنوع دشمنان و مراحل باعث می‌شود که بازی از روند یک‌نواخت خود خارج شود؛ علاوه‌براین، بازی دارای دو پایان متفاوت است و در مرحله آخر بازی می‌توانید مسیر خود را تغییر دهید. به‌صورت خلاصه، Street of Rage یکی از بهترین بازی های نوستالژی برای کامپیوتر است که خاطرات شیرینی را برای شما زنده می‌کند.

Hercules

بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

یکی از بهترین بازی های قدیمی برای کامپیوتر که می‌تواند خاطرات دوران کودکی شما را زنده‌کند، بازی Hercules پلی استیشن 1 است. این بازی دوبعدی با گیم‌پلی ساده و موسیقی متن گوش‌نواز، شما را غرق در خاطرات می‌کند.

بازی هرکول با اقتباس از انیمیشن به‌یاد ماندنی هرکول ساخته شده و اتفاقاتی که در انیمیشن آن مشاهده کردیم را در قالب یک بازی جذاب به گیمر ارائه می‌دهد. Hercules یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های زمان خود بود و همچنان نیز به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین بازی های پلی استیشن 1 برای کامپیوتر شناخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین نقطه‌قوت‌های عنوان مذکور، بالانس بودن باس‌ها و مراحل بازی بود. مراحل و باس‌فاست‌های Hercules آن‌قدر سخت نیستند که گیمر را از ادامه بازی منصرف کنند، اما پیش‌روی در مراحل و شکست دادن دشمنان نیز چالش‌هایی را به‌همراه داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین آیفون

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

Crash Team Racing

بازی های پلی استیشن 1 برای کامپیوتر

در ادامه فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر باید یکی از جذاب‌ترین بازی های نوستالژی برای کامپیوتر را معرفی کنیم. Crash Team Racing مدت کوتاهی پس از انتشار در سال 1999، درمیان گیمرها به محبوبیت بالایی رسید. کراش ریسینگ با دنیای رنگارنگ و مسابقه‌های هیجان‌انگیز، افراد زیادی را به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند کرد. علاوه‌براین، امکان بازی کردن با شخصیت‌های محبوبی مثل نئوکورتکس و کراش جذابیت مسابقه‌ها را چندبرابر می‌کرد.

در سال 2019 نیز طرفداران این فرانچایز از نسخه ریمستر کراش تیم ریسینگ استقبال کردند. با این‌که نسخه ریمستر مانند نسخه اصلی، دنیای جذاب و مسابقات نفس‌گیری داشت، اما هیچ ریمستری نمی‌تواند مانند نسخه اصلی خاطرات قدیمی را زنده‌کند. به صورت خلاصه، کراش تیم ریسینگ از خاطره‌انگیزترین بازی های پلس استین 1 برای کامپیوتر است که با گیم‌پلی جذاب خود می‌تواند شما را برای مدت طولانی سرگرم‌کند.

Tekken 3

بهترین بازی های نوستالژی برای کامپیوتر

درکنار بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر بدنیست نگاهی به جذاب‌ترین عنوان فایتینگ پلی استیشن 1 داشته باشیم که می‌توانید با PC خود تجربه کنید. گرافیک و سیستم مبارزه تیکن 3 تقریبا از تمام بازی‌های سبک فایتینگ که برای کنسول پلی استیشن 1 منتشر شدند بهتر بود. همچنین، تنوع کاراکترها و میدان‌های مبارزه باعث می‌شد که روند بازی هیچ‌وقت تکراری نشود.

نکته اصلی که تیکن 3 را جذاب می‌کرد، تنوع تکنیک‌ها و سبک‌های مبارزه بود. با تغییر دادن کاراکتر خود می‌توانید سبک مبارزه خود را به‌کلی تغییر دهید. فرانچایز تیکن شخصیت‌های دوست‌داشتنی را به دنیای گیم معرفی کرد که هنوزهم در نسخه‌های جدید این فرانچایز بسیار محبوب هستند. برای طرفداران قدیمی عناوین فایتینگ، تیکن 3 قطعا یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 1 برای کامپیوتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

بهترین بازی های اکشن موبایلی

Resident Evil 2

بهترین بازی های شوتری قدیمی

هر زمان و هرکجا که گیمرها درباره بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر صحبت می‌کنند، قطعا نام یکی از نسخه‌های Resident Evil را می‌شنوید. این عنوان از فرانچایز رزیدنت اویل در سال 1996 عرضه شد که بازی‌های ژانر وحشت و بقا را دگرگون کرد. در Resident Evil 2 خبری از بخش مولتی‌پلیر یا رقابت با دوستان نبود، اما گیم‌پلی اعتیادآور RE2 باعث می‌شد که هرگیمری چندمرتبه این عنوان را تمام کند.

اکشن RE2 بیشتر از نسخه قبلی آن بود و همان‌طور که می‌دانید افزایش صحنه‌های مبارزه و تیراندازی می‌تواند تاثیر منفی در القا حس وحشت داشته باشد، اما افزایش صحنه‌های اکشن در RE2 نه‌تنها باعث کم‌تر شدن حس ترس نمی‌شد بلکه لحظات دلهره‌آوری را خلق می‌کرد که تا ابد در ذهن گیمر حک می‌شد. به همین جهت، RE2 فقط به‌عنوان یکی از بهترین بازی های قدیمی پی سی در سبک وحشت شناخته نمی‌شود و می‌توانیم از این عنوان خاطره‌انگیز، درکنار بهترین بازی های شوتری قدیمی نیز یاد کنیم.

Tony Hawk’s Pro Skater 2

بهترین بازی های شوتری قدیمی

در ادامه لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر با یک بازی در ژانر ورزشی روبه‌رو می‌شویم که تجربه جذابی را از اسکیت‌بورد ارائه می‌دهد. نسخه اول Tony Hawk’s به‌خاطر مکانیک‌های نسبتا واقع‌گرایانه و موسیقی‌های پر انرژی، موفق شد توجه علاقه‌مندان به بازی‌های ورزشی را به خود جلب کند. خوش‌بختانه، نسخه دوم بازی نیز به خوش‌ساختی گذشته بود و حتی بسیاری از گیمرها را به ورزش اسکیت‌بورد جذب کرد. 

امکان ایحاد پارک اختصاصی باعث می‌شد که گیم‌پلی Tony Hawk’s Pro Skater 2 به‌مرور زمان تکراری نشود. در مجموع، Tony Hawk’s Pro Skater 2 به‌خاطر گیم‌جذاب از تمام عناوین ورزشی دوره خود متمایز می‌شد و به همین جهت می‌توانیم Tony Hawk’s Pro Skater 2 را یکی از بهترین بازی های ورزشی قدیمی معرفی کنیم. 

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

God Of War 2

بهترین بازی های قدیمی پی سی

در ادامه فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر باید به عناوین یکی از خاطره‌انگیزترین کنسول‌های بازی (پلی استیشن 2) اشاره کنیم. تمام گیمرهایی که بازی خدای جنگ 2 را در کنسول پلی استیشن 2 تجربه کردند، مبهوت گرافیک فوق‌العاده این بازی شدند. با اطمینان می‌توان گفت که God of War 2 یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های این نسل بود. البته، تنها دلیل محبوبیت این عنوان، گرافیک و جلوه‌های بصری بهتر از زمان خود نبود.

God of War 2 داستان زندگی یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌جویان اسپارتان را روایت می‌کند که بعد از گرفتن انتقام خود از خدای جنگ سابق، اکنون به یک خدا تبدیل شده، اما بعد از خیانت زئوس تمام قدرت‌های خود را ازدست می‌دهد و برای انتقام گرفتن از خدایان به ملاقات خواهران تقدیر می‌رود.

گیم‌پلی نسخه دوم این فرانچایز مانند نسخه اول آن است و به‌گفته اکثر منتقدان، نسخه اول این فرانچایز داستان عمیق‌تری را روایت می‌کند، اما نمی‌توانیم به‌سادگی از پیشرفت جلوه‌های بصری God of War 2 چشم‌پوشی کنیم. بنابراین، به‌خاطر جلوه‌های بصری چشم‌نواز، گیم‌پلی اعتیاد‌آور و موسیقی‌های شاهکار می‌توانیم God of War 2 را یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 2 برای کامپیوتر معرفی کنیم که تجربه آن برای گیمرهای جوان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

Resident Evil 4

بهترین بازی های قدیمی برای سیستم

اگر در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های شوتری قدیمی هستید، Resident Evil 4 بهترین گزینه است. به‌ باور بسیاری از گیمرها رزیدنت اویل 4 نقطه اوج این فرانچایز بود و به‌ بهترین شکل ممکن سبک وحشت و بقا را با ژانر شوتر ادغام کرده بود. در این عنوان، کاراکتر اصلی (لیان اسکات کندی) برای نجات دختر رئیس‌جمهور به یک دهکده دور افتاده در اسپانیا می‌رود، اما این عملیات نجات طبق نقشه پیش نمی‌رود.

شخصیت‌پردازی خوب درکنار فضاسازی عالی، باعث شده که Resident Evil 4 برای همیشه در ذهن گیمرهایی که این عنوان را تجربه کرده‌اند نقش‌ببند. این بازی به‌حدی درمیان گیمرها محبوب شد که برای کنسول‌های نسل هشتم ریمستر شد و در نسل 9 نیز یک ریمیک از این عنوان عرضه شد. با این‌که نسخه ریمیک موفقیت‌های بزرگی کسب کرد، اما برای گیمرهای قدیمی هیچ ریمیکی نمی‌تواند جایگزین نسخه اورجینال شود.

در مجموع، Resident Evil 4 برای طرفداران ژانر وحشت و بقا و حتی برای علاقه‌مندان بازی‌های شوتری، یکی از جذابت‌ترین بازی های پلی استیشن 2 برای کامپیوتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر اندروید

بهترین بازی های زامبی

Black

بازی های نوستالژی برای کامپیوتر

تا این لحظه در فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر، عناوین مختلفی را در سبک شوتر معرفی کردیم که هرکدام از آن‌ها از شاه‌کارهای دنیای گیم هستند؛ اما با اطمینان می‌توان گفت که یکی جذاب‌ترین بازی های شوتری قدیمی در این لیست Black است که برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. پیش از انتشار Black هیچ گیمری تصور نمی‌کرد که یک بازی شوتر اول‌شخص با چنین گرافیک چشم‌نوازی عرضه شود.

در صورتی که از جلوه‌های بصری چشم‌پوشی کنیم، Black همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد. تنوع مراحل، سلاح‌های واقع‌گرایانه و سیستم تیراندازی Black نیز به‌خوبی گرافیک آن است. اگر بخواهیم Black را به‌طور مختصر به گیمرهای جدید معرفی کنیم، باید بگوییم که Black یکی از بزرگ‌ترین شاه‌کارهای الکترونیک آرتز است که استانداردهای سبک شوتر اول‌شخص را به‌کلی دگرگون کرد.

Grand Theft Auto: San Andreas

بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

Grand Theft Auto: San Andreas با اختلاف زیاد، خاطره‌انگیزترین عنوان در فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر است. تمام پی سی پلیرهای قدیمی با شهر San Andreas و شخصیت محبوب جی تی ای یعنی سی جی خاطرات به‌یادماندنی دارند. کمپانی راکستار از همان ابتدای کار خود، موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و بازی‌های آن در هر نسلی محبوب شدند، اما یکی از جذاب‌ترین عنوان‌های راکستار، GTA San است که دنیای بازی‌های جهان‌باز را متحول کرد.

طی سال‌های گذشته، کمپانی راکستار به‌خاطر محبوبیت عناوین قدیمی خود و زنده‌کردن خاطرات گیمرها، نسخه ریمستر بازی GTA San، GTA Vice City و GTA 3 را منتشر کرد که باوجود بهبود گرافیکی، همان حس‌وحال نسخه‌های قدیمی را داشتند. اگر می‌خواهید یکی از بهترین بازی های قدیمی پی سی را تجربه کنید، GTA San با ماموریت‌های گوناگون، جزییات زیاد و شخصیت‌های دوست‌داشتنی می‌تواند شما را سرگرم‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

بهترین بازی های فکری آیفون

PES 2007

بهترین بازی های ورزشی قدیمی

یکی دیگر از عناوین سبک ورزشی در لیست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر PES 2007 است. این عنوان خاطره‌انگیز برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد و به‌لطف مادهای گوناگون، نسخه‌ با گزارش‌گر فارسی نیز عرضه شد.

درنظر داشته باشید که گرافیک و گیم‌پلی PES 2007 آن‌قدر جذاب نیست که گیمرهای جوان را سرگرم‌کند و باوجود بازی‌های ورزشی جدید، PES 2007 از ذهن تمام گیمرها پاک شده است، اما تجربه دوباره این بازی برای گیمرهای قدیمی می‌تواند یادآور روزهای خوش‌گذشته باشد. به همین جهت، PES 2007 را می‌توانیم درکنار بهترین بازی های ورزشی قدیمی قرار دهیم.

Stronghold Legends

بهترین بازی های قدیمی پی سی

عناوین استراتژی جایگاه ویژه‌ای در فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر دارند و همچنان می‌توانند برای طرفداران این ژانر جذاب باشند. Stronghold Legends یکی از بهترین بازی های استراتژی قدیمی است که درمیان گیمرهای قدیمی به‌خصوص گیمرهای ایرانی محبوب است.

در این بازی باید از منابع مختلف مثل سنگ، چوب و آهن استفاده کنید و بعد از بناکردن ساختمان‌های دفاعی و مزرعه‌های مختلف، ارتش خود را تشکیل دهید و قلمروهای اطراف خود را تصرف کنید. Stronghold Legends از حالت‌های مختلفی برای بازیکنان آفلاین پشتیبانی می‌کند، اما لذت اصلی بازی را زمانی تجربه می‌کنید که با دوستان خود نبرد می‌کنید.

تنوع سربازهای Stronghold Legends یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این بازی است و به‌لطف تنوع سربازها می‌توانید از استراتژی‌های گوناگونی برای شکست دادن رقبا استفاده کنید. به صورت خلاصه Stronghold Legends یکی از بهترین بازی های استراتژی قدیمی است که هوش و سرعت‌عمل شما در اجرای استراتژی‌های جنگی محک می‌زند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

بهترین بازی های زامبی PS4

Stronghold 2

بهترین بازی های استراتژی قدیمی

اگر پیش از این، بازی Stronghold Legends را تجربه کردید و می‌خواهید یکی دیگر از نسخه‌های بازی Stronghold را روی سیستم خود نصب کنید که علاوه‌بر کیفیت بالاتر، جزییات بیشتری داشته باشد، Stronghold 2 می‌تواند بهترین گزینه باشد.

به صورت کلی، ایده بازی Stronghold 2 و Stronghold Legends یکسان است، اما برخی از جزییات باعث می‌شود که تجربه این بازی‌ها کاملا متفاوت باشد. اداره کردن مردم در Stronghold Legends چندان دشوار نیست و بازیکنان می‌توانند بیشتر روی نبردها و استراتژی‌های جنگی تمرکز کنند، اما کنترل جمعیت در Stronghold 2 کمی چالش برانگیز خواهد بود.

اگر معیار شما برای انتخاب بهترین بازی های استراتژی قدیمی تنوع سربازها و آزادی‌عمل در اجرای استراتژی‌های جنگی است، توصیه می‌شود Stronghold Legends را نصب کنید، ولی برای پلیرهایی که می‌خواهند تجربه اداره یک قلعه با جزییات و چالش‌های بیشتر را داشته باشند، Stronghold 2 یکی از بهترین بازی های استراتژی قدیمی است.

Counter Strike: Source

بهترین بازی های شوتری قدیمی

CS: Source آخرین عنوانی است که در فهرست بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر معرفی می‌کنیم. CS: Source گیم‌پلی و سیستم تیراندازی نسخه قبلی خود را کمی بهبود داده و به گیمر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این بازی را به صورت آفلاین تجربه کنید، اما رقابت‌های آنلاین درکنار دوستان، بسیار نفس‌گیرتر از مبارزه با NPC خواهد بود. CS: Source به‌عنوان یکی از بهترین بازی های قدیمی پی سی شناخته می‌شود و با این‌که 12 سال از زمان عرضه این عنوان گذشته است، همچنان درمیان گیمرهای ایرانی طرفدار دارد.

جمع‌بندی

در لیست بهترین بازی های قدیمی پی سی تعدادی از محبوب‌ترین عناوین قدیمی را به شما معرفی کردیم که می‌توانید روی سیستم خود نصب کنید و خاطرات شیرین گذشته را زنده‌کنید. البته، برخی از عناوین پلی استیشن 1 و 2 و بازی های سگا برای کامپیوتر به صورت رسمی منتشر نشده‌اند، اما با استفاده از نرم‌افزارهای مبدل بازی‌های کنسول می‌تواند هر عنوان قدیمی را روی پی سی نصب کنید.

سوالات متداول

کدام بازی‌های لیست را می‌توانیم به صورت آنلاین تجربه کنیم؟

اگر به بخش آنلاین بازی‌ها علاقه دارید، CS: Source را روی سیستم خود نصب کنید. با این‌که 12 سال از زمان انتشار CS: Source گذشته، اما سروری‌های آن همچنان میزبان پلیرهای ایرانی هستند.

برای نصب بازی‌های قدیمی به چند گیگابایت حافظه نیاز داریم؟

حجم بازی‌های قدیمی سگا معمولا کمتر از 10 مگابایت است و اکثر بازی‌های پلی استیشن 1 و 2 نیز کمتر از 5 گیگابایت هستند. بنابراین، جای نگرانی برای محل ذخیره‌کردن این عناوین وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر چیست؟ به‌نظر شما چه بازی‌هایی می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به‌اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عجیبه ک چرا از جنگ های صلیبی ۱ چیزی نگفتید ؟ یا از سلطان جاده ها ؟

    پاسخ