;
coinex

بهترین بازی های پلی استیشن 2 ؛ معرفی برترین و جذاب‌ترین عناوین PS2

در این مطلب با بهترین بازی های پلی استیشن 2 آشنا می‌شویم تا به مناسبت 20 سالگی این کنسول موفق سونی، تجدید خاطره‌ای با بازی‌های قدیمی این کنسول داشته باشیم.

وقتی نگاهی به بهترین بازی های پلی استیشن 2 داشته باشید، به سرعت متوجه می‌شوید که چرا این سیستم، پرفروش‌ترین کنسول بازی‌های ویدیویی در کل تاریخ است. شرکت سونی، پلی استیشن 2 را در سال 2000 رونمایی کرد و این کنسول به سرعت از رقبا پیشی گرفته و بعضی از برترین عناوین تاریخ را در اختیار آنها قرار داد.

در این مطلب، با 25 عنوان از بهترین بازی های Playstation 2 آشنا می‌شویم که نشان دهنده تنوع بی‌نظیر بازی‌های این کنسول و تأثیر ادامه‌دار آنها بر بازی‌هایی که امروز اجرا می‌کنیم، هستند. پس اگر به دنبال بعضی از بازی های قدیمی پلی استیشن هستید یا صرفاً قصد دارید با تعدادی از بهترین بازی های کل دوران پلی استیشن از جمله بهترین بازی های کارتونی پلی استیشن 2 آشنا شوید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


لیست بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • Prince of Persia: The Sands of Time
  • Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 6
  • Call of Duty: Big Red One
  • FIFA 14
  • Grand Theft Auto: Vice City
  • tekken 4
  • SOCOM 2: US Navy Seals
  • OutRun 2006: Coast 2 Coast
  • Gradius V
  • Virtua Fighter 4 Evolution
  • Dragon Quest 8: Journey Of The Cursed King
  • Gran Turismo 4
  • Tony Hawk’s Underground
  • Kingdom Hearts
  • Ratchet & Clank: Up Your Arsenal
  • Katamari Damacy
  • SSX Tricky
  • Amplitude
  • Okami
  • Jak And Daxter: The Precursor Legacy
  • Beyond Good & Evil
  • Burnout 3: Takedown
  • Devil May Cry
  • Ico
  • Final Fantasy 10
  • God Of War
  • Silent Hill 2
  • Resident Evil 4
  • Shadow Of The Colossus
  • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
  • Grand Theft Auto: San Andreas

همانطور که اشاره شد، کنسول پلی استیشن 2 یکی از برترین کنسول‌های بازی‌های ویدیویی کل دوران است. این کنسول به مرور زمان مجهز به منبعی غنی از نرم‌افزارها و بازی‌های مختلف شده و تا امروز صدها میلیون عدد از این کنسول به فروش رسیده است.

بهترین بازی های پلی استیشن 2
بهترین بازی های پلی استیشن 2

برای پلی استیشن 2 انواع بازی‌ها با سبک‌های مختلف طراحی شده‌اند از جمله انواع شوترها، بازی‌های جنگی، بازی‌های مسابقه‌ای، نقش آفرینی و غیره. با توجه به تعداد بسیار زیاد بازی‌های تولید و منتشر شده برای این کنسول محبوب سونی، ممکن است انتخاب بهترین بازی های پلی استیشن 2 کار سختی باشد. به همین دلیل این مطلب را آماده کردیم تا به شما برای این انتخاب و آشنایی با برترین عناوین PS2 کمک کنیم. پس تا پایان فهرست بهترین بازی های سونی 2 با ما همراه باشید.

همچنین می‌توانید به فهرست بهترین بازی های PS4 و بهترین بازی های PS5 هم سر بزنید و با عناوین جدید پی اس آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم فهرست بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی را هم از دست ندهید؛ احتمالا دیدگاه AI درباره بازی‌های کنسول سونی برای شما جذاب خواهد بود.

Prince of Persia: The Sands of Time

بهترین بازی های پلی استیشن 2

Prince of Persia: The Sands of Time یک بازی ویدیویی اکشن ماجراجویی است که توسط استودیو Ubisoft Montreal توسعه یافته و توسط Ubisoft برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است. شاهزاده پارسی: شن‌های زمان که از بهترین بازی های پی اس 2 محسوب می‌شود، در سال 2003 برای پلتفرم‌های Game Boy Advance، پلی استیشن 2، Game Cube، ایکس باکس و پی سی منتشر شد. شن‌های زمان یک ریبوت از سری شاهزاده پارسی است که توسط جوردن مکنر خلق شد و تجربه‌ای تازه و متفاوت در ژانر اکشن ماجراجویی ارائه داد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این بازی، سیستم حرکتی نوآورانه و کنترل حرکت شاهزاده در محیط‌های سه‌بعدی است که به پلیرها اجازه می‌دهد شاهزاده را در مسیرهای پیچیده و پر از موانع هدایت کنند.

گرافیک زیبا، موسیقی مهیج و داستان پرهیجان بازی، آن را به یکی از بازی‌های برجسته در دهه 2000 و بهترین بازی های پلی استیشن 2 تبدیل کرده است. Prince of Persia: The Sands of Time توانسته است جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بازی‌های فراموش‌نشدنی در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی تثبیت کند و تاثیرگذاری بالایی همچون انیمیشن، کتاب‌ها و حتی فیلم‌ها داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 6

بهترین بازی های پی اس 2
بهترین بازی های ورزشی پلی استیشن 2

Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 6 یک بازی ویدیویی فوتبال از سری محبوب Pro Evolution Soccer (PES) است که توسط Konami توسعه یافته و منتشر شده است. این بازی که در سال 2006 منتشر شده،‌ از بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن 2، ایکس باکس 360 و پی سی است که جلوه‌های گرافیکی و مکانیکی بهبودیافته‌ای نسبت به نسخه‌های قبلی داشت.

Pro Evolution Soccer 6 تجربه‌ای متفاوت و مهیج را به طرفداران فوتبال در سراسر جهان ارائه داد. از جمله ویژگی‌های برجسته این بازی، موتور بازی مبتنی بر فیزیک است که به بازیکنان احساس واقعیت بیشتری در کنترل توپ و تعامل با بازیکنان دیگر می‌دهد.

بازیکنان می‌توانند با گیم‌پلی متعدد این بازی که شامل حالت‌های مختلفی می‌شود، تجربه‌ی چندگانه و گسترده‌ای از بازی داشته باشند. Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 6 با تمرکز بر روی گیم‌پلی عمیق، ارائه محتوای واقع‌گرایانه و حفظ احساس واقعیت، یکی از موفق‌ترین بازی‌های فوتبال تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و جایگاه ویژه‌ای در قلب طرفداران فوتبال و علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی دارد.

Call of Duty: Big Red One

بهترین بازی های PlayStation 2

Call of Duty: Big Red One یک بازی ویدیویی اکشن است که توسط استودیوی Treyarch توسعه یافته و Activision آن را منتشر کرده است. این عنوان که از بهترین بازی های پلی استیشن 2 به شمار می‌رود، از عناوین فرعی بازی Call of Duty 2 است که بر تجربه‌ی واقع‌گرایانه‌ای از جنگ جهانی دوم تمرکز دارد.

Big Red One کمی متفاوت از سایر بازی‌های سری Call of Duty است و درباره یک تشکیلات متفقین در جنگ جهانی دوم است؛ لشکر 1 پیاده نظام ارتش ایالات متحده که به دلیل پچ واحد خود که دارای یک پچ واحد است، با نام مستعار Big Red One شناخته می‌شود. این بازی داستانی غنی و پیچیده را پیرامون اعضای این واحد ارائه می‌دهد و بازیکنان را به ماموریت‌های مختلف از جمله نبردهای مهمی مثل نبرد نورماندی و جنگ تونس می‌برد.

بازی Big Red One برخی از نوآوری‌های مهم را نیز در سری Call of Duty معرفی کرد. از جمله سیستم کنترلی بهبود یافته که به بازیکنان امکان می‌دهد بازی را به طور قابل‌توجهی راحت‌تر کنترل کنند. علاوه‌براین، تجربه‌ی بیشتری از اکشن و نبردهای دینامیک را برای آن‌ها فراهم کند.

Call of Duty: Big Red One که از جذابترین بازی های پی اس 2 محسوب می‌شود، با گرافیک‌ بهبود یافته و صداگذاری متناسب، یک تجربه‌ هیجان‌انگیز و جذاب از جنگ جهانی دوم را ارائه می‌دهد و بازیکنان را به دنیای پرماجرای جنگ‌ها می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

FIFA 14

بهترین بازی های ورزشی پلی استیشن 2
بهترین بازی های پی اس 2

FIFA 14 از بهترین بازی های ورزشی پلی استیشن 2 به حساب می‌آید که توسط استودیوی EA Canada توسعه یافته است. این عنوان بخشی از مجموعه بازی‌های فوتبال FIFA است که در سال 2013 برای پلتفرم‌های مختلف از جمله PlayStation 3 ،Xbox 360 و PC عرضه شد.

FIFA 14 با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بهبود یافته‌ای نسبت به نسخه‌های قبلی در اختیار پلیرها قرار گرفت. از جمله مهم‌ترین این بهبودها می‌توان به سیستم Precision Movement اشاره کرد که حرکات بازیکنان در زمین را واقع‌گرایانه‌تر و دقیق‌تر نشان می‌دهد. این ویژگی باعث شد تا حس و حال بازی بهتر از همیشه به بازیکنان منتقل شود.

بازی FIFA 14 دارای مود Ultimate Team هم هست که به بازیکنان امکان می‌دهد تیم‌های خود را از بازیکنان واقعی فوتبال تشکیل دهند و در مسابقات آنلاین با دیگر بازیکنان جهان رقابت کنند. همچنین، حالت‌های دیگری نظیر حالت مدیریت تیم و حالت داستانی نیز در این بازی وجود دارند که تنوع بیشتری به تجربه بازی اضافه می‌کنند.

فیفا 14 که از بهترین بازی های پلی استیشن 2 است، با گرافیک زیبا، صداگذاری حرفه‌ای و تجربه بازی عمیق، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های ورزشی فوتبال محسوب می‌شود که توانسته توجه جمعیت بزرگی از علاقمندان به ورزش پرطرفدار فوتبال را به خود جلب کند.

Grand Theft Auto: Vice City

بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 2

Grand Theft Auto: Vice City یک بازی ویدیویی اکشن ماجراجویی است که توسط استودیو Rockstar North توسعه یافت و توسط شرکت Rockstar Games منتشر شد. این بازی در سال 2002 برای پلتفرم‌های مختلف از جمله PlayStation 2 ،Xbox و PC عرضه شد و به سرعت مورد استقبال بسیاری از بازیکنان قرار گرفت.

وقایع بازی در دهه ۱۹۸۰ و در شهر تخیلی وایس سیتی، که مدل‌سازی شده بر اساس شهر میامی در ایالات متحده است، رخ می‌دهد. بازیکنان در نقش یک جوان به نام تامی ورستی به شهر وارد می‌شوند و در طول داستان، ماجراهای پر از جرم و جنایت را تجربه می‌کنند. بازیکنان طی ماموریت‌های مختلف، با شخصیت‌های مختلف و ساختارهای زیرزمینی مواجه می‌شوند و می‌توانند با آزادی عمل در سراسر شهر اکتشاف کنند.

Vice City با گرافیک‌ خیره‌کننده، موسیقی فوق‌العاده و جهان باز بزرگ و پرجزییات خود، از بهترین بازی های پلی استیشن 2 شناخته می‌شود و تجربه‌ی فراموش‌نشدنی‌ را برای بازیکنان فراهم می‌کند. همچنین، این بازی به خوبی از عناصری مانند طنز، اکشن و ماجراجویی بهره می‌برد که باعث شده تا به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین عناوین در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

بهترین بازی های جهان

Tekken 4

بهترین بازی های مبارزه ای پلی استیشن 2
بهترین بازی های مبارزه ای پلی استیشن 2

Tekken 4 از دیگر عناوین جذابی است که در لیست بهترین بازی های پی اس 2 قرار می‌گیرد. این بازی مبارزه‌ای در سبک 3D، توسط استودیوی Namco توسعه یافته و توسط همان شرکت منتشر شده است. Tekken 4، چهارمین نسخه از سری بازی‌های Tekken است که در سال ۲۰۰۱ برای کنسول PlayStation 2 عرضه شد.

Tekken 4 برخلاف نسخه‌های قبلی از سری، تغییرات قابل توجهی در سیستم مبارزه دارد. یکی از اصلاحات بزرگ این بازی، افزایش توانایی بازیکنان در تعامل با محیط است. بازیکنان می‌توانند به دیوارها و اشیاء دیگر در محیط بازی برخورد کنند و از آنها به عنوان ابزار برای انجام حرکات و ضربات خاص خود بهره ببرند.

همچنین، Tekken 4 دارای حالت جدیدی به نام Story Mode است که به بازیکنان امکان می‌دهد تا به داستان شخصیت‌های مختلف پی ببرند و در ماجراهای متنوع و جذاب شرکت کنند.

SOCOM 2: US Navy Seals

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Zipper Interactive
  • سال انتشار: 2003

Zipper Interactive با انتشار نسخه اصلی SOCOM: US Navy Seals در زمینه ارایه بازی‌های تیراندازی تاکتیکی سوم شخص برای کنسول PS2 کاملاً موفق ظاهر شد؛ اما در نسخه دوم این بازی، تقریباً از همه جهت شاهد ارتقای نسخه اصلی بودیم. این بازی تک نفره مجهز به هوش مصنوعی بهتر، اشیای متنوع‌تر و سلاح‌هایی بیشتر شده اما کاربرانی که تجربه اجرای این بازی را دارند، در جریان هستند که اجرای آنلاین این بازی لذت بیشتری دارد؛ چون یکی از بهترین بازی های تحت شبکه برای کنسول PS2 بود. در حال حاضر، سرورهای این بازی آفلاین شده‌اند اما می‌توانید SOCOM 2 را با گزینه لن اجرا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

بهترین بازی های شوتر اندروید

OutRun 2006: Coast 2 Coast

بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن
بهترین بازی های PlayStation 2
  • توسعه‌دهنده: Sumo Digital
  • سال انتشار: 2006

یکی از بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن بازی OutRun 2006: Coast 2 Coast است که بر اساس بازی رانندگی AM2 سگا طراحی شده است. در این بازی، شما ماشین‌های فراری را در صحنه‌های بسیار زیبا هدایت کرده و یکی از لذت بخش‌ترین مکانیک‌های بازی‌های مسابقه‌ای را تجربه می‌کردید. در نسخه طراحی شده توسط Sumo Digital، شاهد اضافه شدن انواع چالش‌های رانندگی هستیم که کاربران را ساعت‌ها سرگرم نگه می‌دارند. اگر علاقمند به بازی‌های مسابقه‌ای آرکید هستید، گزینه‌های زیادی در حد این بازی ندارید و این بازی بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

Gradius V

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Treasure
  • سال انتشار: 2004

Gradius V ادامه‌ای بی‌نظیر از سری بازی‌های کلاسیک Gradius با گرافیک‌هایی بسیار زیبا و روش‌های مبتکرانه و جدید برای استفاده از پهپادهای Option است که همیشه یکی از اجزای ثابت این سری بوده‌اند. این بازی، جزء بازی های نوستالژی پلی استیشن است که تجربه کردن آن برای طرفداران این ژانر به شدت توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

Virtua Fighter 4 Evolution

بهترین بازی های PS2
بهترین بازی های پلی استیشن 2
  • توسعه‌دهنده: Sega
  • سال انتشار: 2003

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 2 را با Virtua Fighter 4 Evolution ادامه می‌دهیم که سگا آن را مجهز به گرافیک‌هایی روان‌تر و مدرن‌تر، مبارزان جدیدتر و محتوای متفاوت برای حالت تک نفره کرده است. نتیجه این تلاش، تولید یکی از بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 2 در کل دوران است. این بازی، به سختی و چالش برانگیز بودن آن شناخته شده اما واقعیت این است که اجرای آن به هیچ وجه سخت نیست و تنها با سه دکمه قابل انجام است. بعلاوه، این بازی یکی از بهترین حالت‌های آموزشی را دارد.

Dragon Quest 8: Journey Of The Cursed King

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Level 5
  • سال انتشار: 2004

این نسخه از بازی Dragon Quest تنها نسخه اصلی آن برای کنسول PS2 محسوب می‌شود چون به خوبی کلیت این ژانر را به تصویر کشیده و برای بازیکنانی که اولین بار با این سری آشنا می‌شوند، مقدمه بسیار خوبی است. Dragon Quest 8 یک بازی بسیار ساده است و حتی طبق استانداردهای این سری هم طرح کلی نسبتاً ساده و مشخصی دارد. اما در این نسخه شاهد اضافه شدن تغییرات بسیار خوبی بودیم؛ از جمله اضافه شدن کاراکترهای جذاب جدید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های فکری آیفون

بهترین بازی های آنلاین برای کامپیوتر

Gran Turismo 4

برترین بازی های پلی استیشن 2
بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 2
  • توسعه‌دهنده: Polyphony Digital
  • سال انتشار: 2004

Gran Turismo 4 یکی از بهترین بازی های ورزشی پلی استیشن 2 است که نسبت به بازی‌های زمان خودش بسیار پیشگام‌تر و قوی‌تر بود. در واقع، توسعه‌دهنده این بازی به دنبال انجام کاری متفاوت یا خارق العاده نبوده و در عوض متمرکز بر ارتقای ویژگی‌هایی شده که قبلاً باعث محبوبیت این سری شده بودند. Gran Turismo 4 با داشتن بیشتر از 700 ماشین و 50 مسیر برای مسابقه، ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. حالت مدیریت مسابقه جدید B-Spec اضافه شده در این نسخه هم نقش چشمگیری در موفقیت آن داشته است.

Tony Hawk’s Underground

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Neversoft
  • سال انتشار: 2003

با توجه به موفقیت چشمگیر سری بازی‌های Tony Hawk توسعه‌دهنده این بازی می‌توانست سری جدید را طبق فرمول همیشگی تولید کند اما در عوض Neversoft ریسک کرده و این بازی را وارد یک مسیر جدید کرد. حاصل این تلاش، تولید یکی از بهترین بازی های ورزشی پلی استیشن 2 با ترکیب سبک گشتن آزاد و عنصر داستانی جدیدی است که در نسخه‌های قبلی این بازی وجود نداشت. در مجموع، قابلیت گشت و گذار آزاد در دنیای بازی و انتخاب چالش‌های جدید، جان تازه به این دنباله که در معرض خطر فراموشی قرار داشت، بخشیده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

Kingdom Hearts

بازی های برتر پلی استیشن 2
بهترین بازی های PS2
  • توسعه‌دهنده: Square
  • سال انتشار: 2002

ترکیب مجموعه‌ای از محبوب‌ترین شخصیت‌های دیزنی، فرمول موفقی بود که منجر به تولید یکی از محبوب‌ترین بازی‌های RPG ژاپنی شد که هنوز هم جزء بهترین بازی های پلی استیشن 2 محسوب می‌شود. در این بازی محبوب شاهد صحنه‌هایی کاملاً متفاوت هستید از جمله سرزدن میکی و دونالد به دنیاهایی متفاوت و تعامل با شخصیت‌هایی مثل تیدوس و کلود از فاینال فانتزی.

Ratchet & Clank: Up Your Arsenal

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Insomniac Games
  • سال انتشار: 2004

افرادی که با بهترین بازی های سونی 2 آشنایی دارند در جریان هستند که دو بازی اول از سری بازی‌های Ratchet & Clank بازی‌های فوق العاده‌ای بودند اما ارتقای گرافیک‌ها و اضافه شدن سلاح‌های بی‌شمار جدید باعث شد که نسخه سوم این سه گانه در فهرست بهترین بازی های پلی استیشن 2 قرار بگیرد. در واقع، برقراری توازن بین سیستم پلتفرمینگ و تیراندازی کاملاً به نفع این نسخه بوده اما در مجموع حس و حال اجرای این بازی کاملاً رؤیایی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های موبایلی نگهداری از حیوانات خانگی

بهترین بازی های اکشن موبایلی

Katamari Damacy

بازی های پلی استیشن 2
بهترین بازی های کارتونی PS2
  • توسعه‌دهنده: Namco
  • سال انتشار: 2004

پادشاه کل کیهان، ناخواسته باعث آسیب رسیدن به آسمان شده و حالا شما باید به زمین آمده و این مشکل را حل کنید. برای انجام این کار، اشیاء را غلتانده و تبدیل به توپ‌های بزرگی می‌کنید که به سمت آسمان پرتاب می‌شوند تا ستاره‌های جدیدی تشکیل دهند. سیستم اصلی این بازی که بر اساس جمع آوری اشیای بزرگ از بطری گرفته تا قایق طراحی شده، بسیار جذاب و لذت بخش است اما کاراکترهای بازی هم جذابیت آن را افزایش داده‌اند. طراحی رنگی گرافیک‌های بازی هم از ابتدا تا انتهای بازی، حس سورئال متفاوتی در مخاطب ایجاد می‌کنند.

SSX Tricky

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: EA Canada
  • سال انتشار: 2001

در دومین نسخه از بازی SSX، شاهد تغییر ساختار مسیرهای بازی اصلی و اضافه شدن چند مسیر و ترفند جدید به این بازی اسنوبرد سواری بودیم. به غیر از آن، سایر عناصر و اجزای نسخه اصلی که قبلاً نظر کاربران را به خود جلب کرده بودند، به نسخه دوم هم اضافه شده‌اند؛ از جمله کاراکترهای جذاب و سیستم رقابتی پرهیجان بازی. این واقعیت که هنوز هم از SSX Tricky به عنوان یکی از بهترین بازی های اسنوبرد یاد می‌شود، کاملاً گویای جذابیت و موفقیت این بازی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین آیفون

بهترین بازی های شهرسازی برای اندروید

Amplitude

بهترین بازی های قدیمی پی اس
بهترین بازی های پلی استیشن 2
  • توسعه‌دهنده: Harmonix
  • سال انتشار: 2003

Harmonix مدتها قبل از موفقیت چشمگیر سری گیتار هیرو هم مشغول توسعه بازی بوده و Amplitude به عنوان یکی از بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن مثال خیلی خوبی از این واقعیت است. در این بازی، شما باید با نواختن بخش‌های خاصی از نوت‌ها با استفاده از حداکثر 6 ابزار، سعی کنید یک آهنگ را به مرحله نواختن خودکار برسانید. وجود ترک‌هایی از هنرمندانی محبوب مثل دیوید بویی، اسلپ‌نات، گاربج و غیره جذابیت این بازی را برای علاقمندان به موسیقی چندین برابر کرده و با وجود بازسازی این بازی برای PS3 و PS4، این نسخه هنوز هم جزء بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن است.

Okami

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Clover Studios
  • سال انتشار: 2006

استودیوی Clover Studio با وجود عمر کوتاهش، بازی‌های موفقی را روانه بازار کرد که Ōkami یکی از بهترین آنها است. در این بازی، شما کنترل شخصیتی به نام Amaterasu را در اختیار دارید؛ الهه خورشید که ظاهری شبیه به گرگ دارد و در تلاش برای نجات زمین از شر تاریکی است. می‌توان گفت که این بازی نزدیک‌ترین بازی به سری The Legend Of Zelda برای کنسول سونی است. طراحی متفاوت گرافیک‌های بازی که با الهام از آثار هنری کلاسیک ژاپنی انجام شده، جذابیت خاصی به آن داده که در نهایت باعث شد این بازی به عنوان یکی از بازی های نوستالژی پلی استیشن به پلتفرم‌های دیگر هم راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر موبایلی

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

Jak And Daxter: The Precursor Legacy

بهترین بازی های Playstation 2
بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن
  • توسعه‌دهنده: Naughty Dog
  • سال انتشار: 2001

استودیوی Naughty Dog که قبلاً با انتشار بازی Crash Bandicoot برای PS1 به موفقیت چشمگیری رسیده بود، تصمیم گرفت برای نسل جدید کنسول سونی، حرکت متفاوتی انجام دهد که نتیجه آن، تولید یکی از بهترین بازی های Playstation 2 شد. Jak & Daxter دقیقاً بر اساس سبک پلتفرمر کلکسیون سازی طراحی شده که در نسل قبلی محبوبیت چشمگیری کسب کرده بود؛ اما دارای یک محیط سه بعدی آزاد و باز است که در سیستم‌های قدیمی‌تر نظیر آنها وجود نداشت. این بازی هم طراحی زیبا و متفاوتی که از Naughty Dog انتظار می‌رفت را دارد و با داشتن شخصیت‌هایی جذاب و کاریزماتیک، ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند.

Beyond Good & Evil

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Ubisoft
  • سال انتشار: 2003

Beyond Good & Evil یکی از بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 2 است که در زمان خودش آنطور که باید شناخته نشد و به فروش چشمگیری دست پیدا نکرد. در این بازی اکشن-ماجراجویی، شما نقش Jade را دارید که سیاره او مورد تهاجم موجوداتی فضایی به نام DomZ قرار گرفته که همه ساکنان این سیاره را کشته یا به اسارت می‌برند. پس از اینکه نیروهای مقاومت او را پیدا می‌کنند، Jade شروع به تحقیق و بررسی ماهیت واقعی DomZ می‌کند. طراحی این بازی کاملاً عالی و کم نظیر بوده اما مهم‌ترین ویژگی که در آن زمان باعث موفقیت این نسخه شد، کیفیت داستان سرایی و شخصیت جذاب Jade بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه سازی اندروید

بهترین کنسول های دستی 2024

Burnout 3: Takedown

بهترین بازی های مسابقه ای پلی استیشن 2
بازی های نوستالژی پلی استیشن
  • توسعه‌دهنده: Criterion Games
  • سال انتشار: 2004

دو نسخه اول بازی Burnout جزء بازی‌های مسابقه‌ای بسیار موفق بودند، اما در نسخه سوم، مبارزه و برخورد هم تبدیل به بخش مهمی از مسابقات شد. در این نسخه که جزء بهترین بازی های ورزشی پلی استیشن 2 است، هیچ محدودیتی از نظر برخورد با رقبا ندارید و می‌توانید آنها را به دیوار بکوبید، به سمت ترافیک پیش رو هل دهید و غیره. این بازی از نظر سرعت و طراحی گرافیکی کم نظیر بود اما خشونت و درگیری‌های اضافه شده به این نسخه، نقش چشمگیری در تبدیل شدن آن به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 2 داشت.

Devil May Cry

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Capcom
  • سال انتشار: 2001

پیاده سازی سیستم هک‌اند اسلش به روش سه بعدی، جزء کارهایی بود که مدتها توسعه‌دهندگان در انجام آن ناکام بودند و بدون شک، Capcom اولین توسعه‌دهنده‌ای بود که توانست این کار را برای کنسول PS2 انجام دهد. اولین ماجراجویی دانته، در ابتدا یک جهت گیری تازه برای رزیدنت ایول در نظر گرفته می‌شد اما این بازی توانست با ترکیبی از نبرد با اسلحه و شمیر و با تأکید بر ترکیب حملاتی به سبک متفاوت و جدید، تبدیل به یک پروژه موفق مستقل شود. سیستم اکشن این بازی بسیار روان است و توانست خیلی زود دانته را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کپ کام کرده و به عنوان یکی از بازی های نوستالژی پلی استیشن تا همیشه در یادها ثبت شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کودکانه اندروید

بهترین بازی های بتل رویال اندروید

Ico

بهترین بازی های تک نفره پی اس 2
بازی های برتر پلی استیشن 2
  • توسعه‌دهنده: Team Ico
  • سال انتشار: 2001

Ico که بارها از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های تک نفره کل دوران یاد شده، جزء بازی‌هایی است که حتماً باید آن را تجربه کنید. طراحی این بازی شباهت زیادی به بازی‌هایی مثل شاهزاده ایرانی دارد و در مجموع ترکیبی از پلتفرمینگ، معماهای مختلف و نبرد است. ویژگی متفاوت این بازی این است که کاراکتر اصلی آن، مأمور حفاظت از دختری به نام Yorda شده و سختی پیمایش دنیای بازی هم یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم معمایی آن است.

Final Fantasy 10

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Square
  • سال انتشار: 2001

در فاینال فانتزی 10، شهر Zanarkand مورد حمله هیولایی مهیب به نام Sin قرار گرفته و ناگهان، قهرمان بازی یعنی Tidus خودش را در دنیای Spira می‌بیند. او که هیچ اطلاعی از آنچه رخ داده ندارد، باید تشخیص دهد که ماجرا چیست و از رخ دادن دوباره این اتفاق جلوگیری کند. البته شخصیت بازی در این مسیر دوستان زیادی پیدا می‌کند و ماجراهای زیادی را در پیش دارد. در این نسخه از فاینال فانتزی، برای اولین بار کاوش دنیایی کاملاً سه بعدی ممکن شد و گرافیک و مدل‌های مربوط به کاراکترهای بازی، به سطح جدیدی رسیدند. به همین دلیل فاینال فانتزی 10 یکی از بهترین بازی های کارتونی پلی استیشن 2 و بهترین نسخه از فاینال فانتزی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کارتونی در تمام دوران

بهترین بازی های هیدئو کوجیما

God Of War

بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 2
بهترین بازی های PS2
  • توسعه‌دهنده: Sony Santa Monica
  • سال انتشار: 2005

بدون شک اولین مواجهه گیمرها با شخصیت کریتوس تجربه فوق‌العاده‌ای برای آنها رقم زده؛ به‌خصوص حالا که این بازی از تم اساطیر یونانی خودش فاصله گرفته است. همه عناصر و اجزای این بازی در بهترین سطح قرار گرفته و خدای جنگ را تبدیل به یکی از بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 2 کرده‌اند. از جمله جزئیات صحنه، موزیک حماسی، چالش‌ها و غول‌هایی که با آنها روبه‌رو می‌شوید و البته سطح خشونت بازی.

Silent Hill 2

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Team Silent
  • سال انتشار: 2001

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 2 را با سایلنت هیل 2 ادامه می‌دهیم که بدون شک جزء بهترین بازی های شوتری پلی استیشن 2 است و توانست جایگاه این سری را به عنوان یکی از بهترین بازی های سبک ترس و بقا، اثبات کند. در این نسخه از سایلنت هیل به جای ملاقات دوباره با شخصیت‌های قبلی، با شخصیت جدیدی به نام جیمز آشنا می‌شوید که پس از دریافت نامه‌ای از همسرش که سه سال قبل از شروع بازی مرده، به سایلنت هیل سر می‌زند. کله‌هرمی، به عنوان یکی از ترسناک‌ترین و متفاوت‌ترین هیولاهای بازی‌ها شناخته شده اما آنچه که باعث متفاوت شدن این بازی شده، تمرکز آن بر ترس روانی است نه خونریزی. این سبک متفاوت، سایلنت هیل 2 را تبدیل به یکی از بهترین بازی های Playstation 2 کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس 2024

بهترین بازی های اندروید 2024

Resident Evil 4

برترین بازی های پی اس 2
بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 2
  • توسعه‌دهنده: Capcom
  • سال انتشار: 2005

سری رزیدنت ایول پس از سال‌ها ثابت ماندن زاویه دوربین و کنترل‌های بازی، نیاز به ایده‌هایی جدید داشت و کپ کام توانست به موقع این کار را انجام دهد. اول از همه، در این نسخه خبری از زامبی‌های قبلی نیست – موجودات جدیدی که در این نسخه با آنها روبرو می‌شوید، بسیار هوشمندتر شده و حتی قابلیت استفاده از سلاح و همکاری را دارند. بدتر اینکه، زاویه دید این بار طوری تغییر کرده که شما حس نزدیک‌تری به صحنه‌های اکشن و پرهیجان بازی خواهید داشت. هیجان زیاد این نسخه از رزیدنت ایول هم باعث می‌شود که در طی بازی هرگز حس آرامش را تجربه نکنید. موفقیت این بازی به قدری بود که آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های شوتری پلی استیشن 2 و بهترین بازی های ترسناک این کنسول سونی کرد.

Shadow Of The Colossus

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Team Ico
  • سال انتشار: 2005

بدون شک کمتر بازی لایق عنوان بهترین بازی ماجراجویی کل دوران است؛ اما کاربرانی که سایه کلوسوس را تجربه کرده‌اند، در جریان هستند که این بازی افسانه‌ای یکی از بهترین بازی های این ژانر است. شکست دادن غول‌های عظیم سایه کلوسوس کاری بسیار چالش برانگیز اما لذت بخش است که حس و حال حماسی آن با تم رنگی متفاوت و لحظات سکوت بین این هیجان و هیاهو، تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ترسناک 2024

بهترین بازی های موبایلی 2023

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

برترین بازی های پلی استیشن 2
برترین بازی های پلی استیشن 2
  • توسعه‌دهنده: Konami
  • سال انتشار: 2004

پس از اینکه نسخه دوم متال گیر سالید با انتخاب Raiden به عنوان شخصیت اصلی، باعث ناراحتی بعضی از گیمرها شد، در این نسخه شرایط کاملاً تغییر کرده و Naked Snake شخصیت اصلی بازی است. مثل نسخه‌های قبلی، در نسخه سوم متال گیر سالید هم تمرکز خاصی بر حرکات مخفیانه به جای مبارزه وجود دارد و این بازی هم پر از عناصر هوشمندانه است – مثلاً می‌توانید باعث شوید که غول‌های بازی به جای نبرد، در اثر کهولت سن بمیرند. اما ویژگی متمایز این بازی، تمرکز بیشتر بر تلاش برای بقا است چون باید گرسنگی اسنیک و تمایل او به آسیب دیدن را مدیریت کنید. اگر به دنبال تجربه کردن یکی از بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن هستید، به هیچ وجه این نسخه را فراموش نکنید.

Grand Theft Auto: San Andreas

بهترین بازی های پلی استیشن 2

  • توسعه‌دهنده: Rockstar North
  • سال انتشار: 2004

معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 2 را با اتومبیل‌دزدی بزرگ: سن آندریاس به پایان می‌بریم که بی‌شک جزء بهترین بازی های شوتری پلی استیشن 2 است و یک پیروزی بزرگ برای توسعه‌دهنده این بازی محسوب می‌شود. محیط این بازی که با الهام از اوایل قرن 19 و در شهر خیالی سن آندریاس (متشکل از صحنه‌های لس آنجلس، سانفرانسیسکو و وگاس) طراحی شده، دنیای بسیار مناسب و ایده آلی را برای بازگو کردن داستان‌های پلیس فاسد و باندهای خلافکار تشکیل می‌دهد. این بازی از نظر فنی هم با داشتن نقشه‌ای عظیم، امکانات مبارزه‌ای جدید و قابلیت تنظیم و شخصی سازی وسیع، جزء بهترین بازی های سونی 2 است. فروش کم نظیر این بازی آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های قدیمی پلی استیشن و پرفروش‌ترین بازی این کنسول کرده است.

جمع‌بندی

در این مطلب با معرفی بهترین بازی های پلی استیشن 2 با شما بودیم و به مناسبت گذشت حدود 20 سال از رونمایی این کنسول، با 25 بازی خاطره انگیز PS2 آشنا شدیم. در مجموع، عناوین اختصاصی طراحی شده برای PS2 بی‌شمار هستند؛ از جمله بهترین بازی های اکشن، شوتر، مسابقه‌ای و غیره که خاطرات بی‌نظیری را برای گیمرهای این کنسول سونی رقم زده‌اند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

موفق‌ترین بازی PS2 کدام بازی است؟

بازی اکشن-ماجراجویی اتومبیل‌دزدی بزرگ: سن آندریاس که توسط Rockstar North طراحی شده، پرفروش‌ترین بازی PS2 است که 17.33 میلیون عدد از آن در سطح جهان به فروش رسیده است.

آیا کنسول PS2 برای گیمینگ مناسب است؟

کنسول پلی استیشن 2 یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های کل تاریخ است؛ چون نه تنها به عنوان یک دی‌وی‌دی پلیر کار می‌کرد بلکه کتابخانه‌ای عظیم از بازی‌های متنوعی دارد که سطح استاندارد بازی‌های کنسول را به میزان چشمگیری ارتقاء دادند.

جدیدترین بازی کنسول پلی استیشن 2 کدام بازی است؟

Pro Evolution Soccer 2014 آخرین بازی برای کنسول PS2 بود که اواخر سال 2013 منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های پلی استیشن 2 چیست؟ به نظر شما کدام بازی این کنسول خاطره انگیزتر است؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (6 نظر)

    عزیزم سری بازی های پرنس آو پرشیا … تیکن…ماشین جنگی دو….جیمز باند ..نارنیا..شاه ارتور….فوتبال..و خیلی از بازی های خوب رو اصلا نگفتی بجاش یسری چرند اوردید توی لیست

    پاسخ

    لیست افتضاح بود …. این لیست رو خودت ببین همشون برای پلی استیشن ۲ بی‌نظیر بود
    GTA : San Andreas
    Get away
    FIFA : euro 2004
    PES 6
    GTA : vice city
    Mid night club 4
    Underground 2
    NFS Most Wanted
    NFS Carbon
    Underground
    NBA 08 EA
    NBA street
    Olympic Athen 2004
    WWE smackdown
    Grand Turismo 3
    Grand Turismo 4
    God of war 2
    God of war
    Medal of honor
    Call of duty
    Taken 4
    Smackdown vs raw
    Golden eye
    Devil may cry 3

    به ترتیب نیستن ولی این بازیا باید توی این لیست میبودن و فقط ۲ یا ۳ تا موردش حضور داشتن که باعث تاسف هستش و اگه لیست بهترین بازی ها باشه باید از این لیست انتخاب میشد بدون شک

    پاسخ

    گاد اف وارم ک پشمه

    پاسخ

    عالی بود بیشتر

    پاسخ

    برای ما دهه شصتیها پلی استیشن 2بعد از آتاری میکرو و سگا شیرجه زدن تو لذت و رویا بود

    پاسخ

    ممنون از مطالب خوب و مفیدتون واقعا هیچیو از قلم ننداختین و همه مطالب عین واقعیت
    من فقط سه بازیو دوس داشتم که اونام توو مطلب اومده بودن

    پاسخ