;
coinex

اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد؛ چیپستی برای میان‌رده‌ها

کوالکوم از چیپست اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد. این پردازنده که قدرتمندترین تراشه سری 7 است با نمرکز بر هوش مصنوعی و پشتیبانی از وای‌فای 7 عرضه خواهد شد. کوالکوم از قدرتمند‌ترین تراشه نسل 7 در حالی رونمایی کرد که از چندین مدل زبان بزرگ (LLM) و مدل‌های بزرگ دید (LVM) پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین قابلیت ترجمه و تایپ چندزبانه توسط هوش مصنوعی را دارد.

بیشتر بخوانید: چیپست Dimensity 9400 احتمالا سودآورترین تراشه مدیاتک خواهد بود

مشخصات اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

کوالکوم می‌گوید چیپست Snapdragon 7+ نسل 3 با 15 درصد بهبود در عملکرد CPU Kyro و 45 درصد در GPU Adreno ارائه خواهد شد. بعلاوه اینکه اینکه مجهز به 1 هسته اصلی تا 2.8 گیگاهرتز، چهار هسته عملکردی تا 2.6 گیگاهرتز و سه هسته کارآمدی تا 1.9 گیگاهرتز نیز هست.

همچنین نسل 7 اسنپدراگون با پشتیبانی از ترجمه و تایپ چندزبانه توسط هوش مصنوعی، ارائه‌ی تصاویر با کیفیت بالا و قابلیت ضبط ویدیوهای HDR 4K، گامی مهم در راه تکنولوژی‌های نوین در بازار گوشی‌های میان‌رده است.

مشخصات اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3

این چیپست که در واقع ادامه‌دهنده‌ی نسل قبلی خود است با 24 گیگابایت حافظه RAM LP-DDR5x و ذخیره‌سازی UFS 4.0 بهترین قدرت و عملکرد را برای گوشی‌های میان‌رده فراهم می‌کند.

به لطف فناوری‌هایی که در این تراشه به کار رفته، این چیپست می‌تواند تا دوربین سه‌گانه 36 مگاپیکسل، دوربین دوگانه 64 مگاپیکسل + 36 مگاپیکسل، دوربین تکی 108 مگاپیکسل و عکس‌های تا 200 مگاپیکسل را پشتیبانی کند. همچنین دارای تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، عکسبرداری Google Ultra HDR، ضبط ویدیوی HDR 4K و غیره است.

تراشه جدید کوالکوم دارای شتاب‌دهنده پردازش پست بازی است که به ارائه اثرات بصری مانند روشنایی، عمق و حرکت کمک می‌کند. همچنین با موتور حرکت فریم Adreno 2.0 ارائه شده که کیفیت محتوا را به دو برابر فریم‌ریت بهبود می‌بخشد اما به انرژی نیاز ندارد.

با مجهز شدن به سیستم مودم- RF Snapdragon X63 5G، این چیپست برای اولین بار در سری Snapdragon 7 از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کند، همچنین قابلیت نمایش‌های QHD+ با نرخ رفرش 120Hz و 4K با 60Hz را داراست. همچنین، با ویژگی‌های HDR10، HDR10+، HDR vivid و Dolby Vision، تجربه دیدنی به کاربران ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: 91mobiles

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر