;
coinex

سامسونگ برای تولید تراشه در ایالات متحده، 6 میلیارد دلار کمک مالی دریافت می‌کند

شرکت سامسونگ الکترونیکس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید تراشه در سراسر جهان، برنامه بزرگی برای ساخت تراشه‌های نیمه‌هادی در ایالات متحده دارد.

دولت آمریکا هم قرار است برای کمک به این برنامه، 6 میلیارد دلار کمک مالی به این شرکت بکند. این کمک مالی می‌تواند به سامسونگ الکترونیکس کمک کند تا تاسیسات تولید تراشه خود را در آمریکا گسترش دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سامسونگ برای تولید تراشه در ایالات متحده، 6 میلیارد دلار کمک مالی دریافت می‌کند

طبق گزارشی که رویترز منتشر کرده، سامسونگ الکترونیکس در آستانه دریافت 6 میلیارد دلار از دولت آمریکا است. با این کمک مالی، این شرکت می‌تواند خط تولید خود را علاوه بر کارخانه در منطقه تیلور در تگزاس، گسترش دهد. هزینه ساخت کارخانه تراشه در منطقه تیلور ابتدا 17 میلیارد دلار تخمین زده شده بود اما اکنون به بیش از 25 میلیارد دلار افزایش یافته است.

شرکت‌های تولید تراشه مانند سامسونگ و اینتل منتظر بودند تا از طریق CHIPS Act دولت آمریکا تسهیلات مالی برای ساخت کارخانه‌های تولید تراشه نیمه‌هادی پیشرفته در کشور دریافت کنند. با این حال، دولت تاکنون بسیار کند در این روند عمل کرده است. TSMC، رقیب اصلی سامسونگ هم احتمالا به‌زودی یک کمک مالی 5 میلیارد دلاری از دولت آمریکا دریافت کند.

سامسونگ برای تولید تراشه در ایالات متحده، 6 میلیارد دلار کمک مالی دریافت می‌کند

به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی بین چین و آمریکا، آمریکا توانسته تولیدکنندگان تراشه را جذب کند تا کارخانه‌های تولید تراشه خود را در خاک این کشور احداث کنند. با این حال، به دلیل کمبود توانمندی‌های کافی در زمینه استخدام و همینطور افزایش هزینه‌های ساخت کارخانه، تولیدکنندگان تراشه با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

اگر این شرکت‌ها بتوانند کارخانه‌های خود را در آمریکا تاسیس کنند، دیگر تامین تراشه‌های خودروها، کنسول‌های بازی و … با مشکل مواجه نخواهد بود چرا که دیگر وابستگی آمریکا به کشورها و شرکت‌های خارجی برای تامین تراشه برطرف می‌شود. علاوه بر این، آمریکا صادرات تراشه‌های نیمه‌هادی پیشرفته را به شرکت‌های چینی تکنولوژی، علی الخصوص هواوی را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این موضوع چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر