;
coinex

میلیاردرها با هدف صنعتی‌سازی ماه ، سیارک ها و مریخ به فضا می‌روند

بیلیونرهایی که به فضا می‌روند به هدف صنعتی‌سازی ماه ، سیارک‌ها و مریخ هستند. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا برخی قوانین اساسی در این باره تعیین شود.
بیلیونرها مانند ایلان ماسک و جف بزوس و شرکت‌های فضایی‌شان در حال رقابت برای رسیدن به ماه هستند. تاکنون چندین پیمان برای استکشاف فضا بین کشورها منعقد شده‌ است اما هیچ قانون سختی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: جهان ما در حال بلعیدن جهان های دیگر است

هنگامی که کارآفرینان معادن آستروئیدی و مستوطنات مریخ را برنامه‌ریزی می‌کنند، وظیفه دولت‌هاست تا برخی قوانین اساسی را تعیین کنند.
کسب‌وکار فضایی در حال شکوفا شدن است با این حال بیشتر آنها هنوز به صورت غیررسمی فعالیت می‌کنند.
ماه گذشته یک فضاپیمای تجاری برای نخستین بار روی ماه فرود آمد، این ماموریت توسط ناسا و شرکت اینتویتیو ماشینز که مقر آن در هیوستون است، برنامه ریزی شد.
هفته گذشته نیز موشک مگاراکت استارشیپ اسپیس‌ایکس سرانجام به فضا پرتاب شد و به سلامت به مقصد رسید. هر دو این ماموریت ها دستاوردی بزرگ برای  ناسا محسوب می‌شدند در واقع، بزرگترین برنامه‌های ناسا جایگزین کردن ایستگاه فضایی پیر شده، ایجاد پایگاه دائمی در ماه و ارسال افراد به مریخ  به شرکت‌هایی مانند اسپیس‌ایکس یا بلو‌اورجین جف بزوس وابسته است.
اما بیلیونرهایی که  ریاست این شرکت‌ها را بر عهده دارند، برنامه‌های بزرگتری دارند.
ایلان ماسک گفته است که قصد دارد ۱۰۰۰ استارشیپ را پرواز دهد و شهری در مریخ بسازد و جمعیتی را در ایستگاه‌های فضایی عظیم در سراسر منظومه شمسی جمع کند.
شرکت‌های فضایی دیگری از جمله معادن آستروئیدی، فراوری نابجایی‌های IVF در فضا و هتل‌های فضایی دارند.
چه چیزی مانع از شرکت‌ها برای قرار دادن تبلیغات عظیم بر روی صورت ماه می‌شود؟ یا صنعتی‌سازی حفره‌هایی که دانشمندان می‌خواهند برای تلسکوپ‌ها استفاده کنند؟ یا استخراج یک آستروئید تکی با ارزش ۱۰۰ کوینتریلیون دلار از فلزات گرانبها، آوردن آن به زمین برای فروش و ناپایدار کردن اقتصاد جهانی است؟ چه چیزی صنعت فضایی عمیق در حال رشد را کنترل می‌کند؟
مای‌آ کراس، استاد امور بین‌الملل و دیپلماسی در دانشگاه نورت‌هسترن به بیزینس اینسایدر گفت:« چیز قابل اجرایی خاصی وجود ندارد.»
هیچ قانون یا مقرراتی برای فرودهای ماه یا معادن آستروئیدی وجود ندارد. همانطور که شرکت‌های فضایی و بیلیونرها صنعتی‌سازی ماه رقابت می‌کنند، کارشناسان معتقدند که احتمالاً دولت‌ها باید شروع به تعیین برخی قوانین اساسی کنند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد صنعتی‌سازی ماه چیست؟ آیا این رویداد را دنبال خواهید کرد؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر