;
coinex

بدن نوجوانان بوی بز می‌دهد!

گروهی از پژوهشگران در آلمان به نتایج جالبی در مورد بوی بدن نوجوانان و کودکان رسیدند که ممکن است نگاه جدیدی به این مسئله ارائه دهد. بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه نیویورک تایمز، این تحقیق نشان داد که بوی بدن کودکان خردسال از بوی نوجوانان متفاوت است و این تفاوت به عوامل شیمیایی برمی‌گردد.آنچه که پژوهشگران در مورد پوست کودکان کشف کردند این بود که بوی بدن آنها حاوی سطوح بالاتری از ترکیبات شیمیایی با رایحه‌ی گلی است. این در حالی است که بدن نوجوانان ترکیباتی تولید می‌کند که بوی عرق و ادرار دارند و دارای موادی است که بویشان به شکلی که به بوی پنیر، کپک‌زدگی و یا حتی “بوی بز” شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: یک بیماری عجیب که چهره انسان را شبیه به فیلترهای تیک تاک می کند [+عکس]

بوی بدن نوجوانان شبیه به بوی بز است

دیانا اوسینکو، یکی از پژوهشگران این مطالعه و دانشجوی دکترای دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ آلمان، تصریح کرد که این تفاوت در ترکیبات شیمیایی ممکن است عواملی را که به بوی بدن نوجوانان منجر می‌شود، توجیه کند.

بوی بدن یک مخلوط پیچیده از ترکیبات شیمیایی بوده که در هوا پخش است. این بوها بیشتر زمانی تولید می‌شوند که عرق و سبوم (که ماده‌ای روغنی است که معمولاً از طریق فولیکول‌های مو ترشح می‌شود) توسط میکروب‌های موجود روی پوست تجزیه شده یا با دیگر ترکیبات در هوا واکنش دهند.

به عقیده پژوهشگران، احتمالاً تفاوت بوی بدن کودکان و نوجوانان به دلیل تغییراتی است که در فرآیند تولید عرق و سبوم به عنوان نتیجه‌ی بلوغ رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر