;
coinex

هوش مصنوعی گوگل سیل را یک هفته زودتر پیش‌بینی می‌کند [+ویدئو]

به تازگی مقاله‌ای منتشر شده که توضیح می‌دهد چگونه هوش مصنوعی گوگل می‌تواند سیل‌ها را تا یک هفته قبل پیش‌بینی کند. در صورت به اجرا در آمدن این امکان، می‌توان از تخریب ناشی از سیلاب تا حد زیادی جلوگیری کرد.هوش مصنوعی گوگل با استفاده از داده‌هایی که از تجهیزات یا دستگاه‌هایی که برای اندازه‌گیری وضعیت مختلف از محیط‌ها یا پدیده‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اعداد را تحلیل کرده و زمان و شرایط احتمالی آن را پیش‌بینی می‌کند. این بینش سپس در مناطقی که داده‌های کافی وجود ندارد، به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: گوگل ولت اکنون می‌تواند بلیت‌ها را از جیمیل شما دریافت کند

هوش مصنوعی گوگل سیل را پیش‌بینی می‌کند

از سال ۲۰۱۷، گوگل با هدف نجات جان‌ انسان‌ها در سراسر جهان تلاش می‌کند تا سیل را پیش‌بینی کند. به همین دلیل این شرکت در حال انجام تحقیقات و ساخت یک سیستم پیش‌بینی سیل در زمان واقعی است. این سیستم هشدارها را از طریق جستجوی گوگل، نقشه‌ها، اعلان‌های اندروید و مرکز سیل ارسال می‌کند.

به گفته گوگل، فناوری یادگیری ماشین آن احتمال پیش‌بینی سیل جهانی را به ویژه در مناطقی که اطلاعات درباره سیل کم است به شدت افزایش دهد. با این بهبودهای هوش مصنوعی، سیستم پیش‌بینی سیل اکنون می‌تواند تا پنج روز پیش سیل‌ها را پیش‌بینی کند، حتی در مناطقی مانند آفریقا و آسیا که قبلاً به مقایسه با اروپا، پیش‌بینی سیل‌ها به دشواری امکان‌پذیر بود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر