;
coinex

اولین داروی هپاتیت ساخته شده در فضا به زمین رسید

در اواخر فوریه، کپسول W-1 شرکت صنایع فضایی “واردا” به سرانجام به زمین بازگشت و مواد اولیه یک داروی هپاتیت که به‌طور کامل در فضا تولید شده بود، به همراه داشت.این بار، “واردا” به منظور بهبود فرآیند تولید در فضا، از کپسول‌های کوچک و بدون نیروی خدمه استفاده کرد، که یک گام مهم در تکنولوژی فضایی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: راه درمان قطعی ایدز بالاخره کشف شد؛ ضربه فنی ویروس HIV با کریسپر

اولین داروی هپاتیت ساخته شده در فضا

ماموریت آزمایشی W-1 فرصتی برای شرکت “واردا” فراهم آورد تا با نصب کپسول مخروطی 90 سانتی‌متری خود بر روی فضاپیمای “راکت لب فوتون”، به محیط غیرزمینی برسد. این فضاپیما از امکانات الکتریسیته، نیروی محرکه و سایر خدمات لازم برخوردار بود. فوتون در ماه ژوئن سال گذشته به فضا پرتاب شد.

هدف اصلی این ماموریت، تولید کریستال‌های “ریتوناویر” در فضا بود که یک داروی ضد ویروسی برای درمان اچ‌آی‌وی و هپاتیت سی محسوب می‌شود. “واردا” در مدت کوتاهی پس از پرتاب، موفقیت این ماموریت را اعلام کرد.

طبق اظهارات شرکت، شرایط بی‌وزنی فضا محیطی مناسب برای انجام آزمایش‌هایی است که روی زمین قابل اجرا نیست.

این شرکت معتقد است که مزیت اصلی آزمایش‌ در فضا، عدم وجود نیروهای همرفت و رسوب است که باعث تشکیل ساختارهای کامل‌تر می‌شود. این شرکت قصد داشت که پس از یکی دو ماه، کریستال‌ها را به زمین بازگرداند، اما مجوز مربوطه را از اداره هوانوردی فدرال و ارتش آمریکا دریافت نکرد. در نهایت، کپسول در فوریه امسال در پایگاه ارتش آمریکا در یوتا فرود آمد.

“واردا” پس از بازگشت کپسول، اعلام کرد که آن را برای تجزیه و تحلیل محتویات آن به تاسیسات خود در لس‌آنجلس منتقل می‌کند تا کارشناسان دارویی بتوانند لوله‌های آزمایشگاهی ریتوناویر را بررسی و ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر