;
coinex

با بروزرسانی اندروید 15 برخی از اپلیکیشن‌ها غیرقابل نصب می‌‌شوند

گزارش‌ها نشان می‌دهند که با انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید 15، گوگل قصد دارد پیش‌نیاز جدیدی برای نصب برنامه‌ها بر روی این سیستم‌عامل اعمال کند. اینطور که پیداست بروزرسانی اندروید 15 موجب می‌شود برخی از اپلیکیشن‌ها غیرقابل نصب شوند.این تغییر در پیش‌نیاز سازگاری برنامه‌ها با اندروید 15، از مدت‌ها پیش قابل پیش‌بینی بوده و با انتشار این نسخه، حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای اپلیکیشن‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

غیرقابل نصب شدن اپلیکیشن‌ها با بروزرسانی اندروید 15

گزارش‌هایی که بر کد پیش‌نمایش دومین نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اندروید 15 دلالت دارند، نشان می‌دهند که گوگل در حال تنظیم پیش‌نیاز جدیدی برای نصب برنامه‌هاست. بنابراین، تنها اپلیکیشن‌هایی که حداقل نسخه‌ی اندروید را بر روی 7/1 قرار داده‌اند، قادر به نصب بر روی این سیستم‌عامل خواهند بود.

به‌طور کلی، شماره‌ی کیت توسعه‌دهندگان (SDK) نسخه‌ی 7/1 از اندروید 24 است، در حالی که در اندروید 15 به 35 خواهد رسید. این تغییرات نشان دهنده‌ی ارتقای حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب برنامه‌ها بر روی این سیستم‌عامل است.

بلوک مربوط به تغییر حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب اپلیکیشن‌ها در اندروید 15 در حال‌حاضر اعمال شده، که باعث می‌شود برنامه‌هایی که پیش‌نیازشان اندروید 6 باشد، بدون مشکل بر روی اندروید 14 نصب شوند، اما با مشکلاتی به هنگام نصب بر روی اندروید 15 روبرو خواهند شد.

این تغییرات احتمالاً تأثیر گسترده‌ای بر روی کاربران اندروید 15 نخواهد داشت، زیرا سهم کاربران اندروید 6 در بازار بسیار پایین است. با این حال، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان باید با به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود، حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب را به اندروید 7/1 ارتقاء دهند تا مشکلات احتمالی هنگام نصب روی اندروید 15 را رفع کنند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر