coinex
راهنمای خرید تکراتو

برنامه عربستان برای قرارگرفتن در 10 کشور برتر گردشگری جهان

وزیر کشور عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور با هدف قرار گرفتن در فهرست 10 کشور برتر گردشگری جهان در سال جاری، برنامه‌ریزی دقیقی را در نظر گرفته است.

در همین راستا احمد الخطیب، وزیر کشور عربستان، اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030، 150 میلیون گردشگر جذب کند. او بیان کرد که عربستان سعودی هر سال بیش از یکصد میلیون نفر گردشگر را جذب می‌کند که از این تعداد، 77 میلیون نفر از آن‌ها گردشگران داخلی و 27 میلیون نفر گردشگران خارجی هستند. آمار گردشگران در عربستان سعودی با در نظر گرفتن زائران حج و عمره محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: ساخت شهر شناور oxagon در دریای سرخ، رویای جدید عربستان

عربستان در فهرست 10 کشور برتر گردشگری جهان قرار گرفت

این مقام برجسته گفت که بخش گردشگری عربستان سعودی تا پایان سال 2023 حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تامین می‌کرده؛ او در ادامه اعلام کرد که مقامات و فعالان این صنعت برای رسیدن به  10 درصد تا سال 2030 هدف‌گذاری کرده‌اند.

الخطیب در ادامه توضیح داد استراتژی وزارت عربستان سعودی برای قرارگرفتن در 10 کشور برتر گردشگری جهان بر آن است که هر ساله بیش از 150 میلیون گردشگر را جذب کند. این وزارتخانه هر سال برای آموزش 100 هزار شهروند سعودی در زمینه گردشگری بین‌المللی، بیش از 99.9 میلیون دلار بودجه اختصاص می‌دهد که برای دوره‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود.

در حالی که عربستان سعودی به دنبال توسعه صنعت گردشگری است، در کشور ایران نگرانی‌هایی درباره این صنعت و احتمال تعطیلی آن وجود دارد. تنها تلاش های انجام شده در کشور با الهام از برخی طرح‌های اجرا شده توسط کشورهای رقیب به پروژه‌ای ناکام چون «فم تریپ» ختم شد.

این پروژه در سال 1398 بلافاصله پس از آبان 98 به منظور تبلیغات مقاصد گردشگری ایران در شبکه‌های اجتماعی، با همکاری وزارت گردشگری، با حضور گروه 12 نفر از افراد مشهور اینستاگرامی با هزینه‌های تقریبی سه میلیارد تومان، اجرا شد.

اخیرا ویدئویی از بازدید یک گروه از افراد مشهور چینی از حرم امام هشتم شیعیان در تاریخ 17 اسفند 1402 در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که حواشی زیادی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی برنامه عربستان برای قرارگرفتن در 10 کشور برتر گردشگری جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر