coinex
راهنمای خرید تکراتو

مشترکان اینترنت آسیاتک و ابر دراک احتمالا تا فردا شب مشکلاتی خواهند داشت

در پی قطعی برق در برج میلاد، مشترکان اینترنت آسیاتک با اختلال در شبکه اینترنت خود مواجه شده‌اند. در این خصوص آسیاتک اطلاعیه صادر کرده است.

دیتاسنتر شرکت آسیاتک به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در کشور، در برج میلاد قرار دارد. با قطعی برق برج میلاد که از ساعت 2 بامداد 14 فروردین به وقوع پیوسته، مرکز انتقال داده آسیاتک دچار مشکل شده و فی‌الحال از یک دیزل ژنراتور برای تأمین برق دیتاسنتر خود استفاده می‌کند. این مشکل تاکنون کاربران سرویس‌های اینترنتی آسیاتک را با مشکلاتی مواجه کرده است و فعلاً معلوم نیست که در چه زمانی مشکل برق برج میلاد حل می‌شود. لازم به ذکر است که شایعاتی درخصوص قطعی یکی مسیرهای برق برج میلاد قبل از آغاز سال جدید شنیده می‌شود. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: تنها راه شکایت از اپراتورهای حوزه ارتباطات چیست؟

مشترکان اینترنت آسیاتک با قطعی سرویس همراه شده‌اند

آسیاتک با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برق برج میلاد تهران که دیتاسنتر این شرکت در آن قرار دارد از ساعت ۲ بامداد ۱۴ فروردین از دو مسیر اصلی انتقال برق ۶۳ کیلو ولت قطع شده است و برق مرکز داده آسیاتک توسط دیزل ژنراتورهای برج تامین می‌شود.

این شرکت با توجه به ادامه‌دار بودن مشکلات تا 15 فروردین از مشترکان خود خواسته است «تمهیدات لازم جهت شرایط اضطرار را مبذول فرموده و نسبت به صحت عملکرد و وجود مسیرهای پشتیبان برای داده‌ها و سرویس‌های جاری خود اقدام» کنند.

مشترکان اینترنت آسیاتک با قطعی سرویس همراه شده‌اند

در اطلاعیه آسیاتک آمده است: «تجهیزات UPS و باطری‌ها به مقدار لازم و در شرایط نرمال سرویس‌دهی فعال هستند و همکاران ما در تلاش هستند مشکل به وجود آماده در اسرع وقت بدون وجود هرگونه اختلالی برای شما حل گردد.»

شنیده می‌شود یکی از مسیرهای تامین برق از پیش از ایام نوروز قطع شده؛ اما مدیریت برج میلاد این موضوع را اطلاع نداده و به دلیل سختی کار، اقدام به ترمیم آن نکرده است. مسیر دوم نیز شب گذشته توسط پیمانکار شهرداری تخریب شده و ترمیم آن احتمالا تا فردا شب زمان لازم دارد.

اختلال در سرویس‌های ابردراک

قطعی برق در برج میلاد به نظر فقط آسیاتک را به دردسر ننداخته است. شرکت ابردراک که به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری‌های هوشمند ابری شناخته شده استف با ارسال پیامکی به مشتریان خود اعلام کرده است که دیتاسنترش برای مدتی دچار اختلال است و یا شاید هم با قطعی کامل روبرو شود.

مشترکان اینترنت آسیاتک و ابر دراک
مشترکان اینترنت آسیاتک و ابر دراک

بیشتر بخوانید:

شما جزء مشترکین سرویس‌های آسیاتک هستید؟ آیا سرویس شما از بامداد امروز دچار مشکل شده است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر