coinex
راهنمای خرید تکراتو

تخم مرغ اثری بر کلسترول خون ندارد، با خیال راحت مصرف کنید

دانشمندان در تحقیقات جدید به این نتیجه رسیدند که تخم مرغ هیچ نقشی در بالا رفتن کلسترول خون ندارد و می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید.

در باور عوام استفاده از تخم مرغ به ویژه در سنین بالا منجربه به بروز بیماری‌های قلبی و افزایش چربی خون می‌شود. راستش را بخواهید خود ما هم گمان می‌کردیم که نباید زیاد از تخم مرغ استفاده کرد چراکه غیر از بیماری‌های قلبی، کبد چرب نیز یکی از عوامل ایجاد شده توسط مصرف زیاد این ماده عذایی است. اما علم پزشکی امروزی ثابت کرده است که بسیاری از باورهای گذشته مردم اشتباه بوده و نباید به آنها دامن زد.

بر همین اساس، دانشمندان آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که مصرف تخم مرغ هیچ نقشی در افزایش کلسترول خون ندارد. این دانشمندان می‌گویند که بدن افراد بالای 50 سال به پروتئین فراوان نیاز دارد و از جایی که تخم مرغ حاوی مقادیر بالایی از پروتئین است، مصرف هفتگی 12 عدد از آن می‌تواند بسیار مفید باشد. جزئیات خبر را در ادامه مطلب دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: زرده تخم مرغ راز ماندگاری نقاشی‌ های داوینچی است

کلسترول خون با مصرف تخم مرغ افزایش نمی‌یابد

در نشست سالانه قلب‌شناسی در آتلانتا تعدادی از دانشمندان آمریکایی نتایج تحقیقات جدید خود را ارائه دادند که صراحتاً می‌گفت مصرف تخم مرغ ربطی به بالا رفتت چربی خون ندارد. در این مطالعه گفته شده که افراد دارای بیماری‌های قلبی و کلسترول خون می‌توانند بذون هیچ مشکلی تخم مرغ را در وعده‌های خود بگنجانند.

کلسترول خون با مصرف تخم مرغ افزایش نمی‌یابد

جیمز اوکیف، استاد علوم پزشکی دانشگاه میزوری در کانزاس سیتی آمریکا ضمن تأکید بر مصرف پروتئین به خصوص در افراد با سنین بالا گفت:

مصرف تخم مرغ منبع مهمی برای تأمین پروتئین و حفظ و ساخت توده‌های عضلانی است و افراد میانسال و بالاتر باید از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص مصرف تخم مرغ و نتایج این مطالعه جدید چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر