coinex
راهنمای خرید تکراتو

توضیح شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص اختلال شدید اینترنت ایران 20 فروردین 1403

امروز نیز اختلال شدید اینترنت ایران بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده است. میزان اختلالات اینترنتی در کشور به حد غیرقابل تصوری افزایش یافته است. اما علت این اختلال امروز چیست؟

امروز دوشنبه، 20 فروردین 1403 دوباره با اختلال شدید اینترنت ایران هستیم. اختلالی که نه تنها بر امور روزانه تأثیر می‌گذارد، بلکه کسب و کارها و حتی نظام بانکی و اداری کشور را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. قطعی‌های اینترنتی پیاپی، فیلترینگ اینترنت و ابزارها و سایت‌های اینترنتی و غیره در ایران یک روال نگران‌کننده و اسفناک است که نتیجه‌ای جزء عقب ماندن ایران از دنیای تکنولوژی و ضربه به اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد دیجیتال ندارد.

اختلالات امروز اینترنت اما فقط معطوف به یک شرکت و یک شبکه نیست. اینترنت ایران امروز در تمامی اپراتورها و شبکه‌ها ایجاد شده و نمی‌توان بر آن سرپوش گذاشت. اولین اختلال که کاربران را ناراضی کرده است، قطع و وصل‌های نامنظم و پی در پی است و دومین عامل نیز کاربران از آن شکایت کرده، کاهش سرعت محسوس اینترنت بود. عواملی که خود ما نیز در لحظه نگارش این خبر با آن مواجه هستیم و نگران هستیم که مبادا دست نوشته‌مان از روی سرور بپرد. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ادعای بزرگ وزیر ارتباطات؛ سرعت اینترنت 30 درصد افزایش می‌یابد

اختلال شدید اینترنت ایران 20 فروردین 1403

رادارهای ابر آروان از بروز اختلال شدید در شبکه اینترنت کشور خبر می‌دهد. در رادار دیتاسنترهای مختلفی مانند دیتاسنتر همراه اول،‌ افرانت، شاتل، پارس آنلاین، مبین‌نت و… این اختلال مشاهده می‌شود.

این وضعیت از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز (۲۰ فروردین) پیش آمده و کاربران نیز از بروز اختلالات شدید، افت شدید سرعت اینترنت خبر داده‌اند.

شرکت شاتل نیز این اختلالات را تایید و اعلام کرد: «به دلیل اختلالات خارج از شبکه، اینترنت دچار افت سرعت شده است.»

بروز اختلالات گسترده در اینترنت و ناپایدار شدن شبکه برای اولین بار نیست که در سال جدید رخ می‌دهد. در روزهای ابتدایی فروردین نیز اختلال‌های مختلف و مساله ایران‌اکسس شدن اینترنت به‌صورت مقطعی رخ داده بود.

اختلال شدید اینترنت ایران 20 فروردین 1403

بیانیه شرکت ارتباطات زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اختلال اینترنت امروز ایران اعلام کرد:

با توجه به اینکه شبکه ارتباطات زیر ساخت به صورت آنلاین بررسی می‌شود هیچ اختلالی در شبکه زیرساخت کشور نیست و احتمال می رود مشکل و اختلال از یکی از اپراتورهای مخابراتی باشد که توسط مسئولان مربوطه بررسی می‌شود.

اختلال شدید اینترنت ایران 20 فروردین 1403

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افت سرعت اینترنت و اختلالات اینترنتی امروز چیست؟ آیا شما نیز مانند ما با این اختلالات مواجه شده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر