coinex
راهنمای خرید تکراتو

سرمایه‌گذاری منطقی روی ارز‌های دیجیتال با نوسانات بازار

ارز‌های دیجیتال با ایجاد فرصت‌های بیشتر برای تجارت جهانی و سرمایه‌گذاری‌های جذاب در سال‌های اخیر توانسته‌اند محبوبیت زیادی را به‌دست آورند. از طرفی، کریپتو نوعی سرمایه‌گذاری با ریسک و بازدهی بالا به‌شمار می‌رود. درحقیقت، همین نوساناتی که در این بازار به‌وجود می‌آید، فرصت‌های سوددهی را در اختیار سرمایه‌گذاران و معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه قرار می‌دهد. بااین‌حال، نوسانات شدید، پیچیدگی فنی و عدم اطمینان نظارتی ممکن است سرمایه‌گذاران جدید را به چالش بکشد. ازهمین‌رو، اگر به فکر ورود به دنیای کریپتوکارنسی‌ها هستید باید با یادگیری اصول آن، رمزارز‌ها را به‌عنوان بخشی از یک سبد سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود تا پایان این متن در کنار ما باشید تا با نکات مهم سرمایه‌گذاری روی ارز‌های دیجیتال و ریسک‌های این مسیر بیشتر آشنا شوید.

اهمیت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در عصر جدید

به‌طورکلی، معرفی صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین (ETF) در اوایل سال 2024 نقطه عطفی در تاریخ ۱۵ساله این ارز دیجیتال پیش‌گام و صنعت سرمایه‌گذاری بوده که در اطراف آن رشد کرده است. سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز‌ها و به‌خصوص خرید بیت کوین، در چند سال گذشته بسیار محبوب شده است؛ اما ممکن است افرادی که تازه با این حوزه آشنا شده‌اند، تعجب کنند که این همه غوغا برای چیست.

درواقع، اکنون بسیاری از پروژه‌های  مطرح و رمزارز‌های بنیادی، گوشه‌ای از سبد سرمایه‌گذاری بسیاری از فعالان حوزه مالی را در دنیا دربرمی‌گیرد. از طرفی، استفاده و سرمایه‌گذاری روی ارز‌های دیجیتال مزایای زیادی مثل افزایش سرعت تراکنش‌های مالی، کاهش هزینه‌های تراکنش، دسترسی آسان، امنیت، حریم خصوصی، شفافیت مالی و… به‌همراه دارد. این موضوع می‌تواند اهمیت سرمایه‌گذاری آگاهانه در این بازار نوظهور را در سال‌های اخیر نشان دهید. بااین‌حال، اینکه آیا شما باید در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید یا نه؛ کاملا به اهداف، تحمل ریسک و سایر ملاحظات سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد.

سرمایه‌گذاری منطقی روی ارز‌های دیجیتال با نوسانات بازار

نکات مهم سرمایه‌گذاری روی ارز‌های دیجیتال

همان‌طورکه به این موضوع اشاره کردیم، بازار جذاب کریپتو در سال‌های اخیر موردتوجه و محبوبیت زیادی قرار گرفته‌اند. بااین‌حال، سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال می‌تواند مخاطره‌آمیز، پرنوسان و پیچیده باشد. به همین دلیل در ادامه متن، نکاتی را به اشتراک می‌گذاریم که به شما کمک می‌کند عاقلانه روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کنید.

ابتدا تحقیق کنید.

قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، آشنایی، تحقیق و درک فناوری روند بازار و ریسک‌های موجود ضروری است. علاوه‌بر آن، لازم است با ارز‌های دیجیتال مختلف موجود، ویژگی‌ها و پتانسیل رشد آن‌ها آشنا شوید؛ همچنین باید در جریان آخرین اخبار و تحولات دنیای کریپتوکارنسی‌ها قرار بگیرید.

یک صرافی قابل اعتماد انتخاب کنید.

صرافی‌های ارز‌های دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که در آن می‌توانید انواع رمزارز‌ها را بخرید، بفروشید و معامله کنید یا از قیمت لحظه‌ای تتر باخبر شوید. انتخاب یک صرافی قابل اعتماد و معتبر برای موفقیت سرمایه‌گذاری شما بسیار مهم است. به‌دنبال یک صرافی باشید که دارای اعتبار خوب، حجم معاملات بالا و اقدامات امنیتی قوی باشد.

سبد سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنید.

به‌طورکلی، تنوع‌بخشی یک اصل اساسی سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری در انواع ارز‌های دیجیتال می‌تواند به گسترش ریسک و به حداقل رساندن ضرر کمک کند. بااین‌حال، ایجاد تنوع در خرید رمزارزها باید عاقلانه و آگاهانه انجام شود. روی رمزارز‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که دارای اهداف عالی، تیم توسعه‌دهنده شناخته شده، پشتیبانی قوی از جامعه و سابقه ثابت رشد هستند.

یک چشم‌انداز بلند مدت در سرمایه‌گذاری داشته باشید.

ارز‌های دیجیتال به‌دلیل نوسانات قیمت کوتاه مدت شناخته شده‌اند. بااین‌حال، حفظ دیدگاه بلندمدت هنگام سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی‌ها ضروری است. بازار ارز‌های دیجیتال هنوز در ابتدای کار قرار گرفته و پتانسیل زیادی برای رشد در آینده خواهد داشت. اگر قیمت‌ها در کوتاه مدت نوسان داشت صبور باشید و عجولانه تصمیم‌گیری نکنید.

چالش‌ها و ریسک‌ها موجود را درک کنید.

به‌طور بالقوه سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال با ریسک‌های ذاتی همراه است. همواره، بازار بسیار نوسان داشته و قیمت‌ها می‌توانند به‌سرعت تغییر کنند. از طرفی، ارز‌های رمزنگاری شده نیز توسط هیچ مرجع مرکزی تنظیم نمی‌شوند، به همین دلیل، آن‌ها در برابر کلاهبرداری، هک و سایر مسائل امنیتی آسیب‌پذیر هستند. ازهمین‌رو، بسیار مهم است که فقط آنچه را که می‌توانید از دست بدهید سرمایه‌گذاری کنید و هرگز پس‌انداز زندگی خود را وارد این بازار نکنید.

سرمایه‌گذاری‌های خود را ایمن نگه دارید.

ایمن نگه‌داشتن سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال برای محافظت از سرمایه شما در برابر سرقت، کلاهبرداری و سایر خطرات امنیتی بسیار مهم است. از یک کیف پول امن برای ذخیره ارز‌های دیجیتال استفاده کنید و هرگز کلید‌های خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید. احراز هویت دومرحله‌ای را در حساب‌های صرافی و کیف پول‌تان فعال کنید. درنهایت، نیز گذرواژه‌ها و عبارات بازیابی را در جایی امن نگه‌داری کنید.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در پرنوسان‌ترین بازار مالی جهان

درحقیقت، ارز‌های دیجیتال نیز مملو از ریسک هستند؛ بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در این حوزه هیجان‌انگیز، اما پرنوسان؛ لازم است ریسک‌های زیر را در مورد ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید.

  • نوسانات قیمتی در میان دارایی‌های دیجیتال شدیدتر از بازار سهام است. افزایش قیمت رمزارز‌ها در یک روز می‌تواند روز بعد به افت شدید تبدیل شود.
  • ارزش‌گذاری مشخصی در حوزه کریپتوکارنسی‌ها برای رمزارز‌ها وجود ندارد. در بسیاری از موارد، سرمایه‌گذاران کریپتو چهارچوب مالی مناسبی برای تجزیه و تحلیل مناسب ارزش بازار ندارند.
  • صرافی کریپتویی که در آن به خریدوفروش رمزارز‌ها می‌پردازید و دارایی‌های دیجیتال خود را ذخیره می‌کنید، ممکن است مورد هدف تهدیدات امنیت سایبری قرار گیرد.
  • بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال، تمرکززدایی را یکی از ویژگی‌های مهم کریپتوکارنسی‌ها می‌دانند. بااین‌حال، تمرکززدایی می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد؛ چراکه نود‌هایی با نیت مخرب می‌توانند به جوامع نفوذ کنند و به مرور زمان کنترل را در دست بگیرند.
  • دولت‌ها و نهاد‌های نظارتی در سراسر جهان هنوز در حال یافتن راهی برای نحوه مدیریت ارز‌های دیجیتال هستند. در برخی کشورها مانند السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی، رمزارزها را قانونی دانسته و در بسیاری از کشورهای دیگر، کریپتوکارنسی‌ها غیرقانونی هستند.

درنهایت، با تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری و تمامی هیاهو‌هایی که در حوزه رمزارز‌ها و پروژه‌های رمزنگاری جدید اتفاق می‌افتد، این سوال مطرح می‌شود که آیا کریپتوکارنسی‌ها سرمایه‌گذاری خوبی هستند یا خیر؟

سرمایه‌گذاری منطقی روی ارز‌های دیجیتال با نوسانات بازار

سوالات متداول:

آیا سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال سودآور است؟

مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، ارز دیجیتال یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست. بااین‌حال، سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی‌ها همچنان می‌تواند سودآور باشد؛ اما به عوامل مختلفی مانند اهداف سرمایه‌گذاری، تحمل ریسک و روند بازار بستگی دارد. به همین دلیل، انجام تحقیقات کامل و درک ریسک‌های موجود بسیار مهم است.

سرمایه‌گذاری روی ارز‌های دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

ازآنجایی‌که، بازار ارز‌های دیجیتال همیشه با ریسک و نوسانات مختلفی همراه است؛ بنابراین تنها افرادی در این بازار موفق‌تر عمل می‌کنند که آموزش‌های لازم را دیده باشند و با آگاهی کامل به سراغ سرمایه‌گذاری در این حوزه بروند. از طرفی، باید نکاتی مثل مدیریت سرمایه و ریسک را رعایت کرده و با سرمایه‌ای که توان از دست دادن آن را دارند، وارد بازار شوند.

جمع‌بندی

به‌طورکلی، سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال دارای ریسک قابل‌توجهی است و باید با احتیاط به آن پرداخت. این بازار نوپا مستعد نوسانات و چالش‌های بسیاری است. بااین‌حال، سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز‌ها، پتانسیل منحصربه‌فردی را برای کسانی که مایل به پذیرش ریسک‌های بالا هستند، خواهد داشت. ازهمین‌رو، تنها با تخصیص سرمایه‌ای که توانایی از دست‌دادنش را دارید و تمرکز بر پروژه‌های اساسی قوی، همچنین به‌کارگیری مدیریت ریسک و سبد سهام، می‌توانید با خیال راحت‌تر از این آب‌های متلاطم دنیای کریپتوکارنسی‌ها عبور کنید.

 

منابع

https://www.mdpi.com/1911-8074/15/11/513

https://www.investopedia.com/investing-in-crypto-6502543

https://corporatefinanceinstitute.com/resources/cryptocurrency/is-cryptocurrency-a-good-investment/

https://www.schwab.com/learn/story/cryptocurrencies-should-you-invest-them#: ~: text=We%20suggest%20clients%20approach%20cryptocurrency,high%20volatility%20and%20risks%20involved.

https://www.fool.com/investing/stock-market/market-sectors/financials/cryptocurrency-stocks/benefits-of-cryptocurrency/

https://www.schwab.com/learn/story/cryptocurrencies-should-you-invest-them

6 Tips When Investing in CryptoCurrency

https://www.fool.com/investing/stock-market/market-sectors/financials/cryptocurrency-stocks/risks-of-cryptocurrency/#: ~: text=Cryptocurrency%20prices%20can%20swing%20dramatically,financial%20metrics%2C%20making%20valuation%20ambiguous.

https://www.quora.com/Is-investing-in-cryptocurrency-still-a-profitable-venture-If-so-what-is-the-best-coin-to-invest-in-currently#: ~: text=Investing%20in%20cryptocurrency%20can%20still,risk%20tolerance%2C%20and%20market%20trends.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر