coinex
راهنمای خرید تکراتو

به دنیای صفر و یک لاتاری خوش آمدید! برنده‌اید یا بازنده؟

تا حالا به این فکر کردید که این دنیا میتواند یک شبیه سازی کامپیوتری یا همان جهان هلوگرافیک باشد؟ یعنی تمام اتفاقات، آرزوها، کنش و واکنش‌ها از یک دالان پر از صفر و یک استخراج ‌شوند!

صبر کنید! زیاد هیجان زده یا وحشت‌زده نشوید. اینجا قرار نیست شما را به سکانس‌های فیلم ماتریکس ببریم؛ چون اشاره ما به جهان هلوگرافیک، اشاره به نزدیک است؛ یعنی همین چند قدمی که تا نیمه‌های اردیبهشت مانده؛ روزی که قرار است از میان معادلات صفر و یک لاتاری آمریکا، اسامی خوش شانس‌ها مشخص شوند. خوش شانس‌هایی که خالق جهان هلوگرافیک خودشان بوده‌اند و بارها آرزوی رسیدن به آمریکا را در ذهنشان شبیه‌سازی کردند.

اینجا به شما می‌گوئیم چطور در سیستم لاتاری آمریکا آرزوهایتان را کد بزنید و تا زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی، زندگی در آمریکا را برای خودتان شبیه‌سازی کنید. اینکه 0 نصیبتان می‌شود یا برنده 1 می‌شوید را به احتمالات بسپارید. نتیجه هرچه باشد شما یک دولوپر هستید.

نقطه سرخط؛ نگاهی کوتاه به تاریخچه لاتاری

بهتر است ماجرای ابداع لاتاری را از وسط نخوانیم؛ چون این قصه از اولش شنیدنی‌ست. پس باید به سال 1986 برویم تا متوجه شویم چرا دولتمردان آمریکا تصمیم به برگزاری چنین قرعه‌کشی جهانی گرفتند.

درست در این سال، اروپا درگیر بحران اقتصادی بود. همزمان نیز ایالات متحده سرحال‌تر از همه کشورهای جهان به پیش می‌رفت. سردمداران آمریکایی فقط به پیشرفت و خلق ثروت می‌اندیشیدند و برایشان مهم نبود که چرخ اقتصادشان را چه کسانی می‌چرخانند. برای همین از این فرصت استفاده کرده و تسهیلاتی برای مهاجرت اروپاییان به ایالات متحده ایجاد کردند.

اما با رونق اقتصادی اروپا، آمار مهاجرت کاهش یافت. اینجا درست سال 1990 است و سیاست‌مداران آمریکایی برای حل این مشکل، قانونی تصویب کردند که علاوه‌بر مهاجران اروپایی، شهروندان آسیا و آمریکای لاتین نیز می‌توانستند شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا امتحان کنند. اینگونه شد که به لاتاری، قرعه‌کشی جهانی گفتند و رویای سفر به آمریکا در همه جای دنیا خریدار پیدا کرد.

40 سال گذشته است و برنامه لاتاری به مهمترین رویداد جهان مهاجرت تبدیل شده است. اگر می‌خواهید درباره آن بیشتر بدانید مقاله «لاتاری آمریکا چیست» را از وب‌سایت حامی مهاجر مطالعه کنید. در آنجا به تفصیل با لاتاری آشنا می‌شوید و گفته‌ها و ناگفته‌های زیادی را درباره آن می‌خوانید.

به دنیای صفر و یک لاتاری خوش آمدید! برنده‌اید یا بازنده؟

 

در تقاطع فناوری و شانس چند نفر برنده گرین کارت می‌شوند؟

شاید عنوان این بخش برایتان پرسش‌برانگیز باشد! چون بسیاری لاتاری را تنها یک شانس می‌دانند، درست مانند گردونه قرعه‌کشی‌های سنتی که یک نفر آن را می‌چرخاند و گوی خوش‌شانس از دریچه گردونه خارج می‌شود. اما لاتاری فرسنگ‌ها با جهان سنتی فاصله دارد و محصول همکاری شانس و فناوری‌ست. همه‌چیز را دنیای احتمالات و کدهای صفر و یکی مشخص می‌کند و اراده هیچ‌کس در آن دخیل نیست.

فقط یک چیز را به‌خاطر بسپارید! شما مشخص می‌کنید که چه سهمی در این دالان صفر و یک احتمالات دارید. آیا دوست دارید یکی از 55 هزار برنده لاتاری باشید؟

البته یک چیز را از قلم نیندازید! اینکه از تعداد 55000 ویزای لاتاری، 5000 ویزا به افرادی با شرایط خاص اهدا می‌شود. بنابراین باقی هر چه ماند، بین مردم کشورهای واجد شرایط تقسیم می‌شود.

لازم است بدانید که هر کشور حداکثر 7% از کل سهمیه ویزاهای لاتاری را دریافت می‌کند. تا حالا هیچ کشوری به این حد نصاب نرسیده است، اما خوشبختانه ایران یکی از کشورهایی است که تقریبا بیش از 6% از این ویزاها را دریافت می‌کند؛ یعنی در هر سال بیش از 3000 ویزای لاتاری برای ایرانیان صادر می‌شود.

سیستم لاتاری آمریکا چطور کار می‌کند؟

یک دولوپر خوب باید با اصول ران شدن سیستم آشنا باشد، وگرنه قطعا نمی‌تواند کدهای خود را درست اجرا کند. این درباره سیستم لاتاری هم صدق می‌کند. اگر می‌خواهید دنیای شبیه‌سازی شده خود را از این برنامه جهانی استخراج کنید، چاره‌ای ندارید جز اینکه با محیط و نحوه کار با آن آشنا شوید.

سیستم لاتاری در دو مرحله ران می‌شود: مرحله ثبت‌نام لاتاری، مرحله اعلام نتایج لاتاری. مجری این سیستم مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا است که وظیفه دریافت اطلاعات ثبت نام کننده لاتاری، انجام قرعه‌کشی و اعلام نتایج لاتاری را بر عهده دارد. پس از مشخص شدن تعداد برندگان، تمامی مراحل صدور ویزا به‌عهده وزارت امور خارجه و سفارت‌های‌ آمریکا در کشورهای مختلف است.

از ثبت نام تا نتیجه؛ احتمالات لاتاری کی به قطعیت می‌رسد؟

نحوه ورود به این سیستم خیلی نیاز به مهارت ویژه‌ای ندارد. همین که حداقل‌ها را داشته باشید، کفایت می‌کند. شرایطش چیست؟

  1. سن بالای 18 سال
  2. حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

ثبت‌نام لاتاری هر سال از اواسط مهر ماه شروع می‌شود و تا نیمه‌های آبان ادامه دارد. تقریبا 6 ماه باید منتظر نتیجه لاتاری باشید و در این بازه زمانی همه‌چیز را به تکنولوژی و دنیای احتمالات می‌سپارید. اما این آخر کار نیست، تازه شروع ماجراست! اگر برنده شدید باید به فکر مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری هم باشید.

به دنیای صفر و یک لاتاری خوش آمدید! برنده‌اید یا بازنده؟

اینجاست که نباید بی‌گدار به آب بزنید و باید تمامی مراحل اداری را مطابق با دستورالعمل انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم از یک آپشن ویژه استفاده کنید. آپشنی که درست کار می‌کند و نمی‌گذارد اشتباه کنید.

نام این آپشن استفاده از مشاوران مهاجرتی باتجربه و کاربلد است. آنهایی که کارنامه موفقی دارند، با باگ‌های این سیستم آشنایند و برای هر کدام یک راه جایگزین پیشنهاد می‌کنند. یکی از معروفترین آنها مجموعه حامی مهاجر است که سالهاست نامش در کنار نام لاتاری آمریکا آورده می‌شود و برندگان زیادی را به ایالات متحده رسانده است. از مشاوره تا مراحل اداری دریافت ویزای آمریکا می‌توانید به آنها اعتماد کنید.

خلاصه کلام

به پایان آمد این مطلب اما حکایت همچنان باقیست! اگر بعد از 15 اردیبهشت ماه 1403 این متن را می‌خوانید، پس تکلیفتان تا الان مشخص شده است. ای کاش جزو برندگان لاتاری باشید و شانس این را داشته باشید که دنیای شبیه‌سازی شده ذهن‌تان را محقق کنید. اگر اینطور است که حالا حالاها با لاتاری کار دارید و باید در دالان هزارتوی مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری آنقدر طی طریق کنید تا به آمریکا برسید.

اما اگر نامتان از این سیستم شانس و فناوری درنیامد، نگران نباشید. این قرعه هر سال تکرار می‌شود و آنقدر باید سعی و خطا کنید تا به آنچه که می‌خواهید برسید. این برنامه جذاب و کاربر پسند، ارزش باختن و دوباره سعی کردن را دارد. شاید برنده بعدی شما باشید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر