coinex
راهنمای خرید تکراتو

مشخصات کلیدی پلی استیشن 5 پرو فاش شد

هرچه به معرفی پلی استیشن 5 پرو نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات بیشتری از آن منتشر می‌شود. آخرین اطلاعات فاش شده به نوعی پیشرفت گرافیک، بهبود عملکرد و ویژگی‌های ارتقا داده شده‌ی دیگری تضمین می‌کند.دیجیتال فاندری گزارش کرده که واحد پردازش گرافیکی (GPU) پلی‌استیشن 5 پرو از سرعت پایه‌ی 2.18 گیگاهرتز بهره می‌برد که در بهترین حالت دستگاه، می‌تواند به سرعتی حداکثر 2.35 گیگاهرتز برسد. این سرعت‌ بیشتر در مدل استاندارد پلی‌استیشن 5 به کاربران اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را با عملکرد بهتر و کیفیت بالاتری تجربه کنند.


بیشتر بخوانید:


مشخصات کلیدی پلی استیشن 5 پرو

به علاوه، قطعات کش حیاتی که شامل کش L1 و L0 هستند در GPU پلی‌ استیشن 5 پرو به دو برابر اندازه‌ی قبلی افزایش یافته‌اند. این افزایش اندازه کش به اجزای مهمی از پردازش گرافیکی کمک می‌کند، مانند ردیابی پرتو، تا پردازش‌ها را سریع‌تر انجام داده و کیفیت تصویر در بازی‌های پشتیبانی شده را بهبود بخشد.

پلی استیشن 5 پرو دارای 30 واحد پردازش گروهی (WGP) است که تعداد آن‌ها به طور قابل توجهی از مدل استاندارد بیشتر است. این تعداد بیشتر از واحدهای پردازش گروهی، به ترافلوپ بیشتری تا 33.5 می‌انجامد که خیلی بیشتر از عملکرد حداکثر نظری 10.23 ترافلوپ پلی‌استیشن 5 استاندارد است. این به گیمرها اجازه می‌دهد تجربه بازی بهتری داشته باشند.

مشخصات کلیدی پلی استیشن 5 پرو فاش شد

با این حال، با افزایش ترافلوپ و قدرت پردازشی، انتظار می‌رود عملکرد بازی‌ها در  PS5 Pro بهبود یابد. اما، اسناد سونی نشان می‌دهند که این افزایش ترافلوپ بازتاب مستقیمی در افزایش عملکرد بازی‌ها نخواهد داشت. به عبارت دیگر، انتظار نمی‌رود با افزایش ترافلوپ حدود 45٪، به همان اندازه عملکرد بازی‌ها بهتر شود. اما، این افزایش توانایی پردازشی همچنان می‌تواند به تجربه‌های بصری بهتر و امکانات بالاتر برای رزولوشن و نرخ فریم کمک کند. علاوه بر این، ادغام فناوری‌های جدیدی مانند DirectX 12 Ultimate به GPU پلی‌استیشن 5 پرو، امکاناتی را مهیا می‌کند که توسعه‌دهندگان بتوانند تجربه‌ی بصری با کیفیت‌تری را ارائه دهند؛ مانند استفاده از shading نرخ متغیر و MSAA هیبریدی که باعث بهبود در کیفیت تصویر و عملکرد بازی‌ها می‌شود.

این ویژگی‌ها از DirectX 12 Ultimate که به پلی‌استیشن 5 پرو اضافه شده‌اند، توانایی بهبود کیفیت تصویر و افزایش عملکرد را دارند. به عنوان مثال، shading نرخ متغیر به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا جزئیات رندرینگ را در مناطق مختلف صفحه به طور پویا تنظیم کنند؛ در نتیجه کیفیت تصویر بهبود یافته و عملکرد روان‌تر می‌شود. همچنین، MSAA هیبریدی که یک روش پیشرفته‌ی ضد پراش است، باعث بهبود کیفیت تصویر می‌شود در حالی که عملکرد سیستم را حفظ می‌کند.

به طور مشخص، PS5 Pro دارای مشخصات سخت‌افزاری بهتری است که شامل حافظه‌ی ارتقاء یافته با سرعت 18،000 MT/s و راه‌حل upscaling و ضد پراش منحصر به فرد سونی، PSSR، می‌شود که تمامی این موارد، بهبود عملکرد دستگاه را از لحاظ تصویر و کاراریی سیستم به دنبال دارد.

احتمال اینکه پلی استیسن 5 پرو در اواخر سال 2024 و به مناسبت تعطیلات عرضه شود زیاد است؛ به این معنی که طرفدارن این کنسول بازی می‌توانند در طول تعطیلات کادوی مورد علاقه‌شان را درخواست و با آن بازی کرده و لذت ببرند!!!

بیشتر بخوانید: 

منبع: androidauthority

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر