coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین بازی های ترسناک 2024 ؛ معرفی جذابترین عناوین ترسناک کنسول و PC

بهترین بازی های ترسناک 2024 شما را وارد دنیایی پرهیجان و دلهره‌آور کرده و با انواع موجودات عجیب و هیولاهای ترسناک روبرو می‌کنند.

شاید اجرای بازی‌های ترسناک چندان ساده و راحت نباشد؛ اما قطعاً هیجان زیادی را به همراه دارد. سال پیش شاهد اضافه شدن بازی‌های ترسناک بسیار خوبی به مجموعه بازی‌های این ژانر بودیم؛ از جمله آلن ویک 2، رزیدنت ایول ۴ و امنژیا: بانکر که همگی جزء بهترین بازی های ترسناک جدید هستند. قطعاً بعضی از این عناوین نسبت به سایر بازی‌های این ژانر با استقبال بیشتری روبرو شدند؛ اما اگر از صحنه‌های دلهره‌آور و ماجراجویی در مکان‌های ترسناک لذت می‌برید، همه این بازی‌ها تجربه کم نظیری برای شما رقم می‌زنند.

طرفداران این ژانر در سال جدید هم منتظر شنیدن خبرهای خوبی از عناوین مهم هستند از جمله نسخه جدید رزیدنت ایول و سایلنت هیل 2. اما اگر همین حالا به دنبال آشنایی با بهترین بازی های ترسناک 2024 هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با برترین بازی‌های حال حاضر در این سبک، آشنا شوید.


ادامه بازی در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های ترسناک 2024

می‌توان گفت که بازی‌های ویدیویی ترسناک نسبت به فیلم‌های ترسناک دلهره و هیجان بیشتری به همراه دارند. هنگام تماشای فیلم‌های ترسناک، در صورت اوج گرفتن هیجان می‌توانید فیلم را متوقف کنید اما وقتی یک بازی ترسناک را شروع می‌کنید، ترک کردن آن سخت‌تر است. علاوه بر این، با وجود تکنولوژی‌های جدیدی مثل واقعیت مجازی، این بازی‌ها بیشتر از همیشه مخاطبان را در خودشان غرق می‌کنند و به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند.

بهترین بازی های ترسناک 2024
بهترین بازی های ترسناک 2024

این بازی‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آنها شوتر هستند و بعضی دیگر جزء بازی‌های ترس و بقا هستند که تنها گزینه در آنها، فرار و گریز است. حتی بعضی از این بازی‌های ترسناک، با تکنیک‌های روانشناسی تولید می‌شوند تا علاوه بر عناصر بصری، از ترفندهای روانشناسی هم برای ترساندن مخاطب استفاده کنند.

اگر جزء علاقمندان این سبک پرهیجان هستید، فهرست بهترین بازی های ترسناک 2024 را از دست ندهید.

1. Alan Wake 2

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: پی سی، PS5، ایکس باکس سری X/S

اگر به بازی‌های ترسناک علاقه دارید، حتماً آلن ویک 2 را تجربه کنید. قطعاً در این سبک بازی‌های بسیار خوبی تولید شده‌اند، اما هیچ کدام آنها به اندازه آلن ویک 2 موفق به ادغام تمامی جنبه‌های سبک ترسناک نشده‌اند.

در این بازی، از گرافیک‌ها و تصویرپردازی بسیار حرفه‌ای و زیبا استفاده شده و دنیای دو شخصیت اصلی یعنی آلن ویک و ساگا اندرسون به بهترین شکل با عناصر بازی‌های ویدیویی و واقعیت ترکیب شده است. همچنین، آلن ویک 2 یک داستان جذاب ماجراجویی و معمایی دارد و موسیقی آن هم به شکل کاملاً حرفه‌ای تولید شده است.

ممکن است چند ساعت اول بازی حتی برای گیمرهای حرفه‌ای سخت و دلهره‌آور باشد اما مثل همه بازی‌های خوب در سبک ترس و بقا، هر چقدر بیشتر بازی را انجام دهید، الگوهای مبارزه برای شما آشناتر شده و منابع جمع آوری شده هم به شما برای پیشرفت در بازی کمک می‌کنند. در مجموع، این ویژگی‌ها و عناصر منحصربفرد، آلن ویک 2 را تبدیل به یکی از بهترین بازی های دلهره آور کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های قدیمی از نظر هوش مصنوعی

2. Little Nightmares

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: PS5، ایکس باکس سری X/S، نینتندو سوئیچ، پی سی ، ایکس باکس وان و PS4

بازی های ترسناک برتر را با لیتل نایتمرز ادامه می‌دهیم که در آن شما نقش یک دختر جوان به نام Six را دارید که در دنیایی بسیار بزرگ و پر از موجودات عظیم و عجیب به ماجراجویی می‌پردازد. Six یک دختر کوچک است؛ به همین دلیل در این بازی باید به جای نبرد با این موجودات، سعی کنید از آنها مخفی شوید. هیولاهای عجیبی که دائماً در تعقیب شما هستند، به همراه دنیای بزرگ و دلهره‌آور بازی، سطح تنش و هیجان آن را به میزان چشمگیری افزایش داده و این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی های ترسناک جدید کرده‌اند.

در لیتل نایتمرز گاهی اوقات حس ناامیدی پیدا می‌کنید اما خیلی زود متوجه خواهید شد که هنوز هم راه فرار دارید. نسخه دوم این بازی هم جزء بهترین بازی های ترسناک کامپیوتر و پلتفرم‌های محسوب می‌شود اما با وجود جذابیت و هیجان کم نظیر این نسخه، نمی‌توان آن را بهتر از نسخه اول دانست.

3. The Evil Within 2

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: PS5، ایکس باکس سری X/S، کامپیوتر، ایکس باکس وان و PS4

معرفی بهترین بازی های ترسناک 2024 را با بازی شیطان درون ادامه می‌دهیم. این بازی توسط شینجی میکامی که از او با لقب پدر رزیدنت ایول یاد می‌شود، طراحی شده است.

در این بازی ترسناک سوم شخص، شما وارد دنیایی پر از موجودات عجیب و ترسناک می‌شود که عناصر ترسناک روانشناسی هم در آن ادغام شده است؛ در نتیجه شخصیت اول بازی، سباستین کاستلانوس هیچ وقت نمی‌تواند کاملاً تشخیص دهد که کدامیک از این موجودات و اتفاقات واقعی بوده و کدامیک زاده ذهن آشفته او هستند.

دلیل قرار گرفتن شیطان درون 2 در فهرست بهترین بازی های وحشتناک ما این است که این بازی با موفقیت تمام توانسته سبک ترسناک ژاپنی را مدرنیزه کرده و آن را قابل قبول‌تر کند. نسخه اول این بازی هم جزء بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن و پلتفرم‌های دیگر است؛ اما در این نسخه جدید، از تاکتیک‌های ترس روانشناسی به یاد ماندنی و بی‌نظیری استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ایکس باکس از نظر هوش مصنوعی

بهترین بازی های موبایل از نظر هوش مصنوعی

4. Dead By Daylight

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: PS5، ایکس باکس سری S/X، ایکس باکس وان، نینتندو سوئیچ، کامپیوتر (نسخه اندروید و iOS هم موجود است، اما توصیه نمی‌شود)

Dead By Daylight یا همان مرگ سحری، به این دلیل در فهرست بهترین بازی های ترسناک جدید قرار گرفته که به خوبی نشان داد برای ترسیدن، لزومی به تنها بودن نیست. در این بازی، یک بازیکن می‌تواند نقش یک قاتل سریالی بی‌رحم را بازی کند و همزمان، چهار بازیکن دیگر هم باید عاجزانه تلاش کنند تا با تعمیر کردن ژنراتور، جان خودشان را نجات دهند.

بازی مرگ سحری با داشتن مجموعه‌ای از شخصیت‌های اصیل و متفاوت که هر کدام مزایا و قابلیت‌های خاص خودشان را دارند و با وجود انواع تاکتیک‌ها و راه‌های فرار یا بقا، لحظات کم نظیری را برای شما رقم می‌زند. در این بازی می‌توانید شخصیت‌های فیلم‌هایی مثل اره، کابوس در خیابان الم و غیره را آنلاک یا دانلود کنید که این قابلیت نشان دهنده علاقه توسعه‌دهندگان این بازی به ریشه‌های سینمایی آن است.

علاوه بر اینکه بازی مرگ سحری جزء بهترین بازی های ترسناک 2024 است، یکی از بهترین بازی های crossplay هم محسوب می‌شود.

5. Resident Evil 7: Biohazard

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: کامپیوتر، ایکس باکس سری S/X، ایکس باکس وان، نینتندو سوئیچ، آمازون لونا و PS4 (و PSVR)

رزیدنت ایول 7 به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک ایکس باکس و پلتفرم‌های مختلف دیگر، جان تازه‌ای به دنباله بازی‌های رزیدنت ایول بخشید. البته نسخه‌های دیگری این بازی هم جزء بهترین بازی های وحشتناک محسوب می‌شوند؛ اما این نسخه، تغییرات مدرن مورد نیاز بازی‌ها و فیلم‌های ترسناک را به این دنباله اضافه کرده و در عین حال، موفق به حفظ حس و حال خاص و متمایز رزیدنت ایول شده است.

تغییر چشم‌انداز بازی از حالت سوم شخص به اول شخص، باعث ایجاد حس نزدیک‌تر شدن به صحنه‌ها شده و اضافه شدن تکنولوژی VR هم این بازی را تبدیل به یکی از مدرن‌ترین و بهترین بازی های ترسناک 2024 کرده است.

رزیدنت ایول 7 با داشتن داستانی فوق العاده جذاب و گیم پلی هیجان انگیز و متفاوت، دقیقاً همان تغییری بود که سری رزیدنت ایول به آن نیاز داشت. موفقیت این بازی و نسخه‌های بازسازی شده عناوین قبلی، باعث جذب طرفداران زیادی برای این مجموعه پرطرفدار شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتر از نظر هوش مصنوعی

معرفی بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

6. Until Dawn

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: PS5 و PS4

آنتیل داون یکی دیگر از بهترین بازی های زامبی و ترسناک است که تحول مهمی برای این سبک رقم زد. این بازی به جای در پیش گرفتن مسیر کلاسیک بازی‌های ترس و بقا، این امکان را برای گیمرها فراهم کرد که داستان را شبیه به آنچه در فیلم‌های ترسناک مشاهده می‌کنیم، تجربه کنند و پیامدهای بازی برای همه شخصیت‌ها را بر اساس رویدادهای لحظه‌ای و تصمیمات خودشان رقم بزنند.

در این بازی، شما در یک کوهستان برفی گیر افتاده و راهی برای فرار از آن ندارید. حالا باید سعی کنید از این کولاک زمستانی و قاتلی که در تلاش برای کشتن شما است، فرار کنید. اما مشکل اصلی این قاتل نیست، بلکه همچنان که به اعماق کوهستان حرکت می‌کنید، به یک راز وحشتناک نزدیک‌تر می‌شوید.

داستان این بازی رازآلود ترسناک، پیچ و تاپ‌های زیادی دارد و یکی از بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن محسوب می‌شود؛ به خصوص که اجرای آن نزدیک هالووین چه به تنهایی چه با دیگران، لذت زیادی دارد.

7. Alien: Isolation

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: PS5، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس 360، PS3، ایکس باکس وان، PS4 و کامپیوتر

معرفی بهترین بازی های ترسناک 2024 را با بازی بیگانه:جداسازی ادامه می‌دهیم. این بازی، 15 سال پس از اتفاقات فیلم 1979 ریدلی اسکات رخ داده و گیمرها را در نقش دختر الن ریپلی یعنی آماندا ریپلی قرار می‌دهد.

این بازی با داشتن چشم‌انداز اول شخص و قرار دادن کاربران در یک ایستگاه فضایی بزرگ با دشمنان وحشتناک، حس و حال تماشای این فیلم برای اولین بار را در آنها زنده می‌کند و بدون شک، یکی از بهترین بازی های ترسناک PC محسوب می‌شود.

علاوه بر این، بیگانگان این بازی مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته شده و تکنولوژی واقعیت مجازی هم به ایجاد تجربیاتی واقعی‌تر و به یاد ماندنی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های شوتر اندروید

8. The Outlast Trials

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: کامپیوتر

اوت‌لست: آزمایش‌ها یکی از بازی‌های ترسناک چند نفره است که هیجان و نشاط را به بهترین شکل ممکن با هم ترکیب کرده و یکی از خاص‌ترین بازی‌های ترسناک کامپیوتر محسوب می‌شود. این بازی که در اصل یک بازی تک نفره بوده، حالا تبدیل به یکی از بهترین بازی های چند نفره شده و به نحوی مدرنیزه شده که توانایی جذب طیف وسیعی از مخاطبان جدید را دارد.

روش‌های مختلفی برای اجرای این بازی با دیگران یا به تنهایی وجود دارد که هر کدام، تجربه ترسناک متفاوتی برای شما رقم می‌زنند. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ترسناک کامپیوتر هستید، به هیچ وجه این نسخه از اوت‌لست را از دست ندهید.

9. Amnesia: The Bunker

بهترین بازی های ترسناک 2024

قابل اجرا بر روی: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X/S، PS4 و PC

امنژیا: بانکر چهارمین قسمت از سری بازی‌های امنژیا است. این بازی هم مثل سایر نسخه‌های این سری، عناصر ترسناک روانی و صحنه‌های خشن و خونریزی را با هم ترکیب کرده و حاصل این تلاش، یکی از بهترین بازی های ترسناک جدید است.

شما که در این بازی در تنها پناهگاه موجود گیر افتاده‌اید، باید با عبور از تونل‌های تاریک و حل معماهای پیچیده، راه خودتان را برای خروج باز کنید. در این بازی هم مثل اولین نسخه این سری، یک هیولای بزرگ در انتظار شما قرار دارد.

این موجود ترسناک، شما را در این پناهگاه تاریک تعقیب کرده و دائماً منتظر لحظه‌ای است که به شما ضربه زده و شما را به حفره‌های تاریک زیر زمین بکشد. در کنار نبرد با این هیولای چالش برانگیز، باید معماهای بازی را حل کنید. قبل از اجرای این بازی باید به شما هشدار دهیم که امنژیا: بانکر یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های موجود در این فهرست است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های زامبی

بهترین بازی های آنلاین اندرویدی

10. Visage

بهترین بازی های ترسناک 2024

بازی چهره به این دلیل در فهرست بهترین بازی های دلهره آور قرار گرفته که شامل عناصر وحشتناک روانشناسی و همچنین محیط‌هایی به شدت واقع گرایانه است؛ اما این احتمال وجود دارد که این بازی باعث تشنج افراد مبتلا به صرعِ حساس به نور شود.

ماجراهای این بازی اول شخص که در سبک ترس و بقا ساخته شده، در یک خانه عظیم و ترسناک رخ می‌دهد. در این خانه بسیار بزرگ، باید از هزارتوهایی بی‌پایان عبور کنید که ذهن شما را پر از خاطرات اعضای درگذشته خانواده می‌کنند.

اگر به دنبال یک بازی کاملاً وحشتناک و دلهره‌آور هستید، بازی چهره می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. اما حتماً این بازی را در یک محیط روشن انجام دهید!

جمع‌بندی

در این مطلب نگاهی به فهرست بهترین بازی های ترسناک 2024 داشتیم و با بهترین بازی‌های موجود در این سبک آشنا شدیم. این فهرست شامل بازی‌های ترسناک با سبک‌های مختلف از جمله ترس و بقا، هیجان انگیز و همچنین بازی‌های ترسناک از نظر روانشناختی بود که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارند. امیدواریم که این فهرست بازی های ترسناک برتر برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

ترسناک‌ترین بازی سال 2024 کدام بازی است؟

امنژیا: بانکر ترسناک‌ترین بازی سال 2024 است. قبلاً هم نسخه‌های دیگری از این بازی منتشر شده بودند، اما هیچکدام به اندازه این نسخه در پیاده‌سازی جو وحشت و دلهره موفق نبوده‌اند.

ترسناک‌ترین بازی در روبلاکس کدام بازی است؟

Horror Elevator یا همان آسانسور مخوف، ترسناک‌ترین بازی موجود در روبلاکس است.

بهترین بازی های ترسناک برای ایکس باکس کدام بازی‌ها هستند؟

لیتل نایتمرز 3، سایلنت هیل 2، اوت‌لست: آزمایش‌ها و REVEIL جزء بهترین بازی های ترسناک ایکس باکس هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین بازی های ترسناک 2024 چیست؟ شما تجربه انجام کدامیک از این بازی‌ها را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر