coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

چند شرکت با بی‌ملاحظه‌گی باعث شدند که سازمان بورس بر واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اهتمام ورزد و این شرکت‌ها را وادار به واریز سود به سهامداران کند.

سود سهام عدالت در 2 سال گذشته با تصمیم سازمان بورس در دو نوبت به حساب مشمولین واریز شد. نوبت اول واریز سود سهام عدالت در هردو سال اواخر آذرماه بود و نوبت دوم سود سهام عدالت نیز در روزهای پایانی اسفندماه به حساب مشمولین نشست. اما تفاوت مبلغ سود سهام عدالت در اسفندماه 1402 با مبلغ اصلی بسیار فاحش بود و خیلی‌ها می‌گفتند که چرا مبلغ سود آنقدر کاهش یافته است.

ابتدا علت این تفاوت را نمی‌دانستیم؛ اما پس از مدتی سازمان بورس گفت که کاهش مبلغ سود سهام عدالت در دور دوم به عدم واریز سود توسط چند شرکت برمی‌گردد که متخلف هستند و نسبت به این موضوع اقدام خواهیم کرد. پس از آن مجید عشقی، رئیس سازمان بورس بیان کرد که مرحله سوم سود سهام عدالت خردادماه خواهد بود و مشمولین در این ماه منتظر دریافت سودشان باشند.

با وجود اینکه مدتی از واریز سود خبری نبود، حال مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفته است که این سازمان پیگیر دریافت سود از شرکت‌های متخلف است. بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که خردادماه سود سهام عدالت مرحله سوم را دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت سود سهام عدالت اعلام شد؛ 6 عامل کُشنده سود سهام عدالت

مرحله سوم سود سهام عدالت درحال پیگیری است

ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: «مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و 8ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.»

وی افزود:

شرکت‌هی متخلف مطالباتی از کارفرماهای خود دارند و تا جایی که ما مطلع هستیم این مطالبات وصول نشده و همین مورد منجر شده تا این شرکت‌ها از واریز سود سهام عدالت سر باز زنند. اما قطعاً موعد سومین مرحله واریز سود سهام عدالت که خردادماه خواهد بود، سرجایش باقی خواهد ماند.

مرحله سوم سود سهام عدالت درحال پیگیری است

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: «اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.»

پیش‌تر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفته بود که امیدواریم بتوانیم مابقی سود سهام عدالت را خردادماه به حساب مشمولین واریز کنیم. اما زمان دقیق واریز سود سهام عدالت توسط شورای عالی بورس تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص سومین مرحله واریز سود سهام عدالت چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر