coinex
راهنمای خرید تکراتو

تیک تاک رسما از دولت آمریکا شکایت کرد

اخیرا جو بایدن لایحه ممنوعیت فعالیت تیک تاک در ایالات متحده را امضا کرد. در پی این ماجرا شرکت بایت‌دنس نیز برای جلوگیری از این قانون رسما از این دولت شکایت کرد.به‌گفته تیک‌تاک، ممنوعیت این پلتفرم در ایالات متحده با قوانین اساسی کشور مغایرت دارد. بر اساس اظهارات درج شده در پرونده، فروش تیک‌تاک “غیرممکن” است و قرارداد امضاشده توسط رئیس‌جمهور آمریکا باعث تعطیلی این پلتفرم در آمریکا خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


قانون ممنوعیت فعالیت تیک تاک

این شرکت فناوری به‌عنوان دلیل اصلی برخورد با این ممنوعیت، عدم ارائه مدارکی از سوی دولت آمریکا در مورد سوءاستفاده‌های احتمالی دولت چین از اطلاعات کاربران تیک‌تاک را ذکر کرده است.

همچنین، تیک‌تاک ادعا کرده است که انتقال مالکیت به یک شرکت دیگر غیرممکن است، زیرا این امر نیازمند انتقال میلیون‌ها خط کد نرم‌افزاری به آن شرکت است. علاوه بر این، ممنوعیت اعمال‌شده توسط دولت چین، فروش تیک‌تاک را به دلیل الگوریتم‌هایش غیرممکن می‌سازد.

جو بایدن پس از امضای این قانون زمانی را برای فروش تیک تاک تعیین کرده بود؛ به نظر می‌رسد در حالی این شکایت مطرح می‌شود که زمان تعیین شده به پایان رسیده است. قرار بود پس از پایان مهلت تعیین شده، در صورتیکه بایت‌دنس تیک تاک را نفروشد این قانون عملی شده و این پلتفرم که یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024 است در آمریکا مسدود شود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر