;
coinex

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads ؛ چگونه حساب کاربری تردز را حذف کنیم؟

اگر در موج اولیه ثبت نام در تردز در این پلتفرم اکانت ساختید و حالا پشیمان شده و قصد حذف آن را دارید در آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads با ما باشید.

اپلیکیشن تردز که شبکه اجتماعی متن محور متا و زیرمجموعه اینستاگرام محسوب می‌شود با تقلید از توییتر و برای رقابت با این شبکه اجتماعی ساخته شد. در روزهای اولیه عرضه برنامه تردز به سرعت میلیون‌ها نفر به آن پیوستند و این اپ رکوردهای بسیاری را جابجا کرد و به نظر می‌توانست آینده خوبی داشته باشد.

تجربه اولیه تردز اما به بسیاری نشان داد که اپلیکیشن تردز تفاوت یا برتری خاصی به توییتر ندارد و اتفاقا حذف اکانت تردز بسیار دشوار است. همین مسئله از موج ثبت نام در برنامه Threads کاست و به مرور روند پیوستن افراد به تردز و شمار کاربران فعال این شبکه اجتماعی جدید کاهش یافت.

ابتدا اعلام شد که هیچ راهی برای حذف حساب کاربری Threads بدون پاک کردن اینستاگرام وجود ندارد و مارک زاکربرگ نیز رسما گفت اگر قصد غیرفعال کردن اکانت Threads را داشته باشید این امکان وجود دارد اما برای حذف اکانت Threads شما تنها با حذف حساب کاربری اینستاگرام می‌توانید این مهم را صورت ببخشید.

از آنجایی که این موضوع یعنی محدودیت در حذف اکانت تردز با واکنش‌های منفی بسیاری مواجه شد، توسعه‌دهندگان تردز اعلام کردند که در حال توسعه قابلیت حساب کاربری Threads بدون پاک کردن اینستاگرام هستند و بعد از چند ماه از عرضه برنامه تردز بالاخره امکان حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اینستاگرام معرفی شد. در این مطلب ما به آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن تردز بدون نیاز به حذف اینستاگرام، شیوه غیرفعال کردن حساب تردز و البته امکان حذف اکانت تردز با حذف اینستاگرام می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

برنامه Threads در تیرماه 1402 در اختیار کاربران قرار گرفت و در عرض 5 روز به 100 میلیون کاربر رسید. این رکورد برای هیچ برنامه، پیامرسان یا شبکه اجتماعی دیگری تا این زمان سابقه نداشته، اما شاید اصلی‌ترین دلیل آن، سهولت ثبت نام در آن برای کاربران اینستاگرام بود.

چندی بعد از شروع درخشان اپلیکیشن Threads و عادی شدن شرایط، کاربران متوجه شدند که امکان حذف اکانت تردز بدون حذف کردن اینستاگرام ممکن نیست و این در حالی بود که بسیاری از کاربران به حفظ اینستاگرام خود مایل بودند اما از تردز چندان خوششان نیامده بود.

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads
آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

این مسئله منجر به افت شدید محبوبیت برنامه Threads و کاهش شمار کاربران فعال و آمار ثبت نام در آن شد. این موضوع نیز با واکنش توسعه‌دهندگان و مالکان اپلیکیشن تردز همراه شد که از برنامه‌ریزی برای عرضه این قابلیت خبر دادند. حالا رسما امکان حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اینستاگرام در اختیار کاربران قرار گرفته و در این مطلب ما به آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads می‌پردازیم.

غیرفعال کردن اکانت Threads

فراموش نکنید که با وجود امکان حذف حساب کاربری Threads بدون پاک کردن اینستاگرام شما همچنان می‌توانید نسبت به غیرفعال کردن اکانت Threads اقدام کنید یا اگر خواستید تردز و اینستاگرام را همزمان پاک کنید. با درنظر گرفتن این موضوع و البته توجه به این مسئله که نگاه ما در تکراتو بر ارائه محتوایی کاملا جامع است، در ادامه آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads به تمام این موارد می‌پردازیم. اما بحث خود را با روش غیرفعال کردن اکانت تردز آغاز می‌کنیم.

برای غیرفعال کردن تردز شما کار سختی ندارید. با اینکار دیگر پست‌های شما و تعاملاتتان با پست‌های دیگران قابل مشاهده نخواهد بود. این شامل هر نوع تعاملی از جمله لایک، به اشتراک‌گذاری و مواردی از این دست است که در صورت غیرفعال کردن اکانت تردز در دسترس نخواهند بود.

البته که با غیرفعال کردن اکانت Threads تمام پست‌های شما در سرورهای متا باقی خواهند ماند، مگر اینکه به صورت دستی تمام پست‌ها را یکی یکی حذف کنید. با این حال برای غیرفعال کردن تردز مراحل زیر را طی کنید:

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

  • وارد برنامه تردز شده و روی آیکون پروفایل در سمت راست، پایین صفحه تپ کنید.
  • در مرحله بعد روی منوی دو خط در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • در این بخش گزینه Account را انتخاب کنید.
آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads
آموزش اپلیکیشن تردز
  • در بخش بعدی گزینه Deactivate Profile را برگزینید.
  • حالا گزینه Deactivate Threads Profile را بزنید.
  • در آخرین مرحله یک پیغام ظاهر می‌شود که در آن باید گزینه قرمزرنگ Deactivate را انتخاب کنید تا فرایند غیرفعال شدن برنامه Threads انجام شود.

با توجه به اینکه اطلاعات برنامه تردز شما در سرورهای متا موجود است، هر زمان که مایل باشید می‌توانید مجددا حساب خود را فعال کنید و از خدمات تردز استفاده کنید. البته فراموش نکنید که در یک هفته صرفا یک بار می‌تواند برای غیرفعالسازی اکانت تردز اقدام کرد.

آموزش غیرفعال کردن اکانت تردز به پایان رسید اما اگر قصد حذف حساب کاربری Threads بدون پاک کردن اینستاگرام در ادامه و بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

پاک کردن اکانت واتساپ

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده ؟

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

همانطور که در مقدمه هم توضیح دادیم، با توجه به شرایط دشواری که برای حذف اکانت Threads وجود داشت، توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی، قابلیت حذف اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام را فراهم و عرضه کردند. این قابلیت حدود یک ماه پیش به طور محدود و آزمایشی برای برخی کاربران عرضه شد، اما انتظار می‌رود در حال حاضر در آخرین آپدیت برنامه همه کاربران به آن دسترسی داشته باشند.

اگر آخرین نسخه این برنامه را از پلی استور نصب کرده باشید و این قابلیت برای شما فعال شده باشد برای حذف حساب کاربری Threads بدون پاک کردن اینستاگرام کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد بخش Settings تردز شوید.
  • در تنظیمات گزینه Account را انتخاب کنید.
  • حالا وارد بخش جدیدی که با نام Delete or deactivate profile به معنای حذف یا غیرفعال کردن اکانت وجود دارد بشوید.
  • در اینجا کافی است با انتخاب گزینه Delete profile همه اطلاعات اکانت تردز خود را برای همیشه و با خیال راحت حذف کنید.

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

نکته قابل ذکر در این بخش از آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads اینکه اگر این قابلیت برای شما فعال نباشد و از به روز بودن اپ تردز روی گوشی خود مطمئن هستید، در بخش چهارم این فرایند به جای گزینه Delete or deactivate profile شما تنها گزینه Deactivate Profile را خواهید دید که توضیحات مربوط به آن را در بخش پیشین آموزش دیلیت کردن اکانت تردز ارائه کردیم. با این وجود نباید نگران باشید چراکه احتمالا به زودی و در آپدیت بعدی این قابلیت را دریافت خواهید کرد.

خوب است بدانید قابلیت مهم دیگری که مورد اعتراض و انتقاد برخی کاربران قرار گرفته بود و تردز در آپدیت جدید آن را بهبود بخشید، اشتراک‌گذاری خودکار پست کاربران در اینستاگرام و فیسبوک بود که حالا می‌توانید مانع آن شوید. با این اوصاف به نظر می‌رسد مدیران متا برخلاف سیاست اولیه، حالا به مرور به سمت جدا کردن تردز از اینستاگرام پیش می‌روند. مسیری که البته در حال حاضر در آغاز  نخستین گام‌های آن هستند.

اما اگر قصد حذف همزمان تردز و اینستاگرام با هم را دارید در بخش بعدی آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت نظرسنجی در واتساپ

انتقال پیام ها از اندروید به آیفون در واتساپ

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads با حذف اینستاگرام

تا اینجا در مطلب آموزش دیلیت کردن اکانت Threads به روش‌های غیرفعال کردن و حذف اکانت Threads بدون حذف اینستاگرام پرداختیم. اما این بخش از آموزش دیلیت کردن اکانت تردز به شیوه حذف همزمان اینستاگرام و تردز اختصاص دارد که می‌تواند همچنان یک گزینه مدنظر برای برخی از کاربران باشد.

همانطور که گفتیم تا پیش از این امکان حذف اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام وجود نداشت و اگر مایل به حذف تردز و حفظ اینستاگرام هستید به توضیحات بخش پیشین که مربوط به این قابلیت بود مراجعه کنید. اما اگر ضمنا هم از تردز و هم اینستاگرام خسته شده‌اید و قصد حذف هر دو را دارید، برای حذف دائمی اینستاگرام و تردز به طور همزمان مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads
آموزش اپلیکیشن تردز
  • در برنامه Threads وارد پروفایل کاربری خود شده و روی منو دوخط در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • حالا در منو تنظیمات برنامه، گزینه Account را انتخاب کنید.
  • در صفحه مربوط به بخش Account، باید گزینه Other Account Settings را انتخاب کنید.

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

  • با اینکار شما به اینستاگرام منتقل می‌شوید و کافی است در صفحه جدید گزینه Account Center را انتخاب کنید تا وارد ابزار مدیریت حساب‌های کاربری متا بشوید.
  • در این مرحله گزینه Personal Details را انتخاب کنید.
آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads
آموزش اپلیکیشن تردز
  • حالا گزینه Account Ownership and Control را تپ کنید.
  • در صفحه جدید گزینه Deactivation or Deletion را انتخاب کنید.
  • اینجا باید پروفایلی که قصد حذف آن را دارید یافته و انتخاب کنید.

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

  • در گام بعدی گزینه دوم این بخش با عنوان Delete Account را فعال کنید و گزینه Continue را بزنید.
  • در مرحله بعد یکی از گزینه‌های موجود را به عنوان دلیل خود برای حذف اکانت انتخاب کرده و بار دیگر Continue را بزنید.
  • متا در آخرین تلاش خود برای منصرف کردن شما در یک صفحه با نمایش اطلاعاتی می‌کوشد شما را از حذف حساب اینستاگرام و تردز منصرف کند، اما اگر از کار خود اطمینان دارید گزینه Continue را بزنید.
  • در پایان نیز کافی است رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کرده و گزینه Continue را انتخاب کنید تا فرایند حذف اکانت تردز و اینستاگرام به طور همزمان و کامل برای همیشه انجام شود.

سوالات متداول

آیا امکان حذف اکانت تردز بدون نیاز به حذف اینستاگرام وجود دارد؟

بله ما در آموزش دیلیت کردن اکانت Threads به روش حذف اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام که در آپدیت جدید تردز ممکن شده پرداختیم.

روش حذف اکانت Threads بدون حذف اینستاگرام چگونه است؟

ما در آموزش دیلیت کردن اکانت تردز به شیوه حذف تردز بدون حذف اینستاگرام پرداختیم اما به طور خلاصه برای اینکار باید با ورود به بخش تنظیمات برنامه و انتخاب گزینه Account، گزینه Delete or deactivate profile را بیابید و مراحلی که در آموزش دیلیت کردن اکانت Threads گفتیم را طی کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads چیست؟ آیا قابلیت جدید حذف جداگانه حساب تردز را دریافت کرده‌اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چرته و بدرد نخور دونفر فقط افتادن تو دعوا میخوان بقیه رو هم درگیر کنن

    پاسخ

    برنامه مسخره و افتضاحی هستش. همون روز اول حذفش کردم

    پاسخ