coinex
راهنمای خرید تکراتو

پایان فعالیت صرافی اکسبیتو ؛ مرگ به واسطه چلنج با رگولاتوری

امروز در فضای اینترنت ناگهان متوجه بیانیه‌ای عحیب شدیم که به واسطه آن پایان فعالیت صرافی اکسبیتو اعلام شده بود. این بیانیه را خود اکسبیتو منتشر کرده است و گفته که به دلیل مشکلات با رگولاتوری به خط پایان رسیده‌ایم.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی کسبیتو امروز به طور ناگهانی یک بیانیه در صفحه اصلی وب‌سایت خود منتشر و اعلام کرد که به دلیل مشکلات پیش آمده با سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی، چاره‌ای جزء خاتمه فعالیت نداریم.

آنطور که اکسبیتو نقل کرده، رگولاتوری ایران که یک نهاد ناظر در کشور است محدودیت‌هایی را برای فعالیت این صرافی وضع کرده و اکسبیتو نیز عدم درک فضای پیچیده کسب و کار و بی نتیجه ماندن گفتمان قانون‌گذاری را از عمده دلایل تعطیلی کسب و کار خود می‌داند.

اکسبیتو در بیانیه خود اعلام کرده است که کسب و کار این صرافی فقط تا پایان اردیبهشت‌ماه فعال است. پیش از این نیز به تدریج واریز ریالی و رمزارزی سهامداران به حسابشان و غیره ختم شده‌اند.

می‌دانیم که صرافی رمزارزی اکسبیتو یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران بود و بستری بسیاری مناسب برای واریز و برداشت وجه نقد و ارز دیجیتال برای مشتریان و سرمایه‌گذاران رمزارز تلقی می‌شد. اما حالا که پایان فعالیت صرافی اکسبیتو رسیده است، پرداخت‌های رمزارزی کشور نیز سخت‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس به روسیه بازگشته است، اما در قالبی جدید!

پایان فعالیت صرافی اکسبیتو

اکسبیتو با نشر خبر پایان فعالیتش بیانیه زیر را صادر کرده است:

«معنای فعالیت در حوزه رمزارز برای ما، همواره تعهد واقعی، مسئولیت‌پذیری و صداقت کامل با کاربرانمان بوده است. ما همواره تلاش کرده‌ایم که با وجود تمام چالش‌ها، به فعالیت خود ادامه دهیم و به عنوان حافظ دارایی و اطلاعات مشتریان‌مان عمل کنیم. کاربران ما، بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند و به اعتمادی که به برند اکسبیتو داشته‌اند، مدیونیم. ما قدردان شش سال حضور در کنار شما و کسب اعتماد شما می باشیم.

متأسفانه، و با وجود تمام تلاش‌های شبانه‌روزی که در این مدت انجام داده‌اییم، ادامه فعالیت اکسبیتو و ارائه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر شده است. اکسبیتو همواره در جهت رشد و پیشرفت کشورمان گام برداشته و کسب عنوان شرکت دانش‌بنیان، نشان‌دهنده این مسیر است.

محدودیت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر برای پلتفرم‌های رمزارز کشور از سمت نهاد ناظر و عدم درک صحیح فضای پیچیده کسب و کار از سوی نهادهای قانون‌گذار و همچنین بی‌نتیجه ماندن فضای گفتمان قانون‌گذاری تنها بار مسئولیتمان را نسبت به اعتماد کاربران سنگین‌تر می‌کند، در نتیجه به این تصمیم رسیده‌ایم که ادامه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر است. سال‌هاست که بررسی قانون‌گذاری در این حوزه مطرح می‌شود و روز به روز محدودیت‌های بیشتری را در این زمینه شاهد هستیم و همچنان هیچگونه شفافیت قانون‌گذاری را شاهد نبوده‌اییم. در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی و اعتماد کاربران به پلتفرم اکسبیتو تصمیم سخت بر آن گرفتیم فعالیت اکسبیتو را متوقف نماییم.»

پایان فعالیت صرافی اکسبیتو

این صرافی همچنین زمان پایان فعالیت بخش‌های مختلف پلتفرم خود را به شکل زیر اعلام کرده است:

  • واریز ریالی و رمزارزی از تاریخ 16 اردیبهشت متوقف خواهد شد
  • امکان معامله پس از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه وجود ندارد و همه سفارش‌های باز، بسته می‌شوند.
  • امکان برداشت دارایی‌ها تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت اکسبیتو وجود دارد و پس از این تاریخ، فرآیند جدید اعلام می‌شود.
  • از تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه اکسبیتو کلیه فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و هیچ مسئولیتی در قبال دارایی‌های برداشت نشده‌ی کاربران نخواهد داشت.

در بخش دیگری از بیانیه، اکسبیتو قوانین را تا تاریخ اعلام شده را لازم‌الاجرا و عواقب نقص قوانین را برعهده کاربر می‌داند. همچنین اشاره شده با توجه به آنی بودن برداشت‌های رمزارزی در مقابل برداشت‌های ریالی که تا ۴۸ ساعت ممکن است به طول بیانجامد، کاربران بهتر است موجودی خود را به صورت رمزارز برداشت کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص پایان فعالیت صرافی اکسبیتو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    معمولاً صرافیها 3 ماه فرصت میدن تا دارایی هاتون رو بردارید. فرض کنیم یک مشتری اکسبیتو‌ که مقدار زیادی رمز ارز داره، مسافرت باشه و وقتی در خرداد ماه برمیگرده میبینه پولش رفته. صرافی mexc که خدماتشو به ایرانیها قطع کرده اطلاعیه داده که با کمال معذرت خواهی کاربران ایرانی نمیتونن دیگه ترید کنند ولی همیشه میتونن داراییهاشونو برداشت کنند، چقدر مطمئن.

    پاسخ