coinex
راهنمای خرید تکراتو

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک با پشتیبانی از هوش مصنوعی جمینی گوگل معرفی شد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک معرفی شد. اولین گوشی مجهز به این تراشه پرچمدار را در همین ماه جاری مشاهده خواهیم کرد.

مدیاتک از تراشه پرچمدار جدید خود یعنی Dimensity 9300+ رونمایی کرد. این تراشه مخصوص گوشی‌های پریمیوم و پرچمدار طراحی شده و در مقایسه با Dimensity 9300 پشرفت‌ها و ارتقاهای مختصری داشته است. چیزی که این تراشه را نسبت به دایمنسیتی 9300 متمایز می‌کند، تمرکز آن بر بهبود پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه‌ها و پشتیبانی گسترده‌تر آن از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک

تراشه جدید مدیاتک، برخلاف تراشه‌های قبلی این شرکت، با مدل‌های زبانی (LLM) مختلف، از جمله جمینی نانو گوگل و Llama 2 و 3 متا سازگار است. مدیاتک ادعا می‌کند که این سازگاری گسترده با LLM، همراه با فناوری LoRA، اکوسیستمی غنی را برای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد ایجاد می‌کند.

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک

در واقع، گفته می‌شود که دایمنسیتی 9300+ اولین تراشه‌ای است که به کارکرد با سرعت بالا برای مدل‌های زبانی خاص دست یافته است. مدیاتک اعلام کرده که سرعت این تراشه برای مدل زبانی Llama 2 متا برابر 22 توکن در ثانیه است.

دایمنسیتی 9300 پلاس فقط یک تراشه با محوریت هوش مصنوعی نیست بلکه نوید بهره‌وری بهینه انرژی را هم می‌دهد. طبق گزارش‌ها، مصرف انرژی این تراشه در حین بازی تا 20 درصد کاهش یافته است. این چیپست همچنین برای بهینه‌سازی اتصال شبکه و پشتیبانی هم‌زمان از شبکه دوگانه از یک موتور پر سرعت استفاده می‌کند.

اگر بخواهیم Dimensity 9300 Plus را از نظر فنی بررسی کنیم باید بگوییم که یک تراشه ساخته شده بر اساس فرآیند 4 نانومتری با CPU هشت هسته‌ای است. این پردازنده هشت هسته‌ای از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است.

تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک

این چیپست برای بهبود پردازش هوش مصنوعی از فناوری جدید مدیاتک یعنی NeuroPilot بهره می‌گیرد. موتور APU 790 AI نیز امکان اجرای LLM با پارامترهای مختلف، از 1 میلیارد تا 33 میلیارد، را فراهم می‌کند.

برای گیمرها، داخل این تراشه یک موتور ردیاب پرتوهای سخت افزاری (نسل دو) با یک پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 ادغام شده و عملکرد بالایی را در حین بازی ارائه می‌دهد.

برای بهبود قابلیت‌های دوربین و به طور کلی محتوای بصری، از پردازشگر تصویر Imagiq 990 مدیاتک و MiraVision 990 استفاده شده است. این تراشه از نظر اتصال نیز چیزی کم ندارد، چرا که دارای یک مودم فایوجی R16 با پشتیبانی از شبکه‌های زیر 6 گیگاهرتز و حداکثر سرعت 7 گیگابیت بر ثانیه است.

به احتمال زیاد، ویوو X100S اولین گوشی مجهز به Dimensity 9300+ خواهد بود. علاوه بر این، iQOO Neo9S Pro که در ماه جاری عرضه می‌شود هم به چیپست مذکور مجهز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره تراشه دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر