coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آیفون 16 پرو صفحه نمایش روشن‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت

صفحه نمایش آیفون 16 پرو بیست درصد روشن‌تر از نسل قبلی یعنی آیفون 15 پرو خواهد بود. مبنای این مقایسه روی روشنایی معمولی نمایشگر است.

به تازگی شایعات جدیدی درباره سری 16 آیفون توسط کاربری به نام Instant Digital در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است. این کاربر ادعا کرده است که آیفون 16 پرو با صفحه نمایشی که 20 درصد روشن‌تر از نسل قبلی است، اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


صفحه نمایش آیفون 16 پرو

شاید تصور کنید که منظور این افشاگر اوج روشنایی در حالت HDR بوده اما در واقع منظور او روشنایی گوشی در حالت معمولی است. از آنجایی که حداکثر روشنایی آیفون 15 پرو برابر 1000 نیت است، بر این اساس، حداکثر روشنایی iPhone 16 Pro باید برابر 1200 نیت باشد.

آیفون 16 پرو

البته روشنایی نمایشگر حالت‌های مختلفی دارد که باید همه آنها را در نظر گرفت. روشنایی دستی، روشنایی معمولی، اوج روشنایی (هنگام روشن بودن تنظیم خودکار روشنایی و در زیر نور آفتاب پدیدار می‌شود) و روشنایی در حالت HDR که باید بیشتر از همه موارد باشد. اوج روشنایی ممکن است که میان دو نسل یکسان باشد، اما از آنجایی که روشنایی معمولی پیشرفت داشته، تولیدکنندگان ترجیح داده‌اند که به منظور تبلیغات بیشتر، بحث اعداد و ارقام و میزان روشنایی در حالت معمولی را پیش بکشند.

منبع این شایعه ادعا کرده که اوج روشنایی نمایشگر آیفون 16 پرو درست مانند نسل قبلی برابر 1600 نیت خواهد بود، اما از آنجایی که روشنایی نسخه قبلی طی استفاده‌های کنونی تا 2000 نیت هم رسیده، این اعداد باعث سردرگمی تعدادی از کاربران شده‌اند. ناگفته نماند که این منبع اطلاعاتی در گذشته، سابقه نسبتا خوبی در پخش اخبار مربوط به محصولات اپل داشته، پس تا حدودی می‌توان به گفته‌های او اعتماد کرد.

در هر صورت، اینکه اپل به دنبال افزایش روشنایی صفحه نمایش آیفون 16 پرو باشد عجیب نیست، چرا که روشنایی بالا در میان رقبای اندرویدی نیز به یک مزیت تبدیل شده است. اپل هم از زمان معرفی آیفون 13 پرو در سال 2021 میزان روشنایی معمولی نمایشگرهای خود را روی 1000 نیت نگه داشته، بنابراین شاید وقت آن رسیده که گوشی‌های خود را در این زمینه ارتقا بخشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی آیفون 16 پرو و تصمیم اپل برای ارتقای نمایشگر آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر