coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

محرومیت 6 ماهه تحصیل برای دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر با محرومیت 6 ماهه در تحصیل مواجه می‌شوند اگرکه در گروه‌های غیرمجاز در فضای مجازی عضوریت داشته باشند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از سمت این دانشگاه هشداری دریافت کردند که براساس آن اگر این افراد در گروه‌ها و کانال‌های غیرمجاز عضو باشند، با احتمال محرومیت از تحصیل به مدت 6 ماه مواجه خواهند شد. ظاهراً شیوه‌نامه‌های انضاطی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به قدری جدی و سخگیرانه است که تا مدیریت و کنترل شبکه های اجتماعی دانشجویان هم پیش رفته است.

در آئین‌نامه انضباطی دانشجویان مصوب آبان 1401 آمده است که گروه‌ها و تشکل‌های دانشحویی بالای 100 نفر عضو می‌بایسب مجوز دریافت کنند و ظاهراً هیچ‌یک از این گروه‌ها مجوزی دریافت نکرده‌اند. لازم به ذکر است که اگر ثابت شود دانشجویی عضو کانال‌ها و گروه‌های غیرمجاز باشد، غیراز محرومیت از تحصیل، تنبیهات دیگری نیز مانند محروم شدن از امکانات رفاهی دانشگاه و برخی موارد دیگر مشمول حالش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه تهران به دنبال درآمدزایی است، جذب ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در دستور کار

محرومیت 6 ماهه تحصیل برای دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر

دانشگاه صنعتی خواچه نصیرالدین طوسی در اطلاعیه‌ای به تمام دانشجویان خود هشداد داد که اگر عضو گروه‌ها و کانال‌های غیرمجاز عضور باشند، ممکن است تا 6 ماه از تحصیل محروم شوند. این هشدار مطابق با آئین‌نامه انصباطی دانشجویان مصوب آبان 1401 است که بیان می‌کند تمامی گروه‌ها و تشکل‌های بالای 100 عضو باید مجوزی دشته باشند. ظاهراً تاکنون هیچ مجوزی توسط این گروه‌های در دانشگاه خوجه نصیر گرفته نشده است.

مطابق بند 6 تبصره 33 این آئئین‌نامه تمامی «شبکه‌ها، نرم‌افزارها و سکوهای مجازی که قابلیت دسترسی عام دارند حریم عمومی محسوب می‌شود» و تشخیص مصداق حریم خصوصی بر عهده کمیته انضباطی دانشگاه‌هاست.

ضمناً دانشگاه خواجه نصیر در اطلاعیه خود گفته است که هرگونه عضویت در گروه‌های غیرمجازی مشمول تنبیهات دیگری نیز خواهد شد. برخی از این تنبیهات عبارتنداز:

  • محرومیت از امکانات رفاهی دانشگاه
  • دریافت خسارت از دانشجو
  • توبیخ کتبی
  • ممنوعیت از تحصیل تا یک نیم سال تحصیلی (این مورد با یا بدون سنوات است)
  • و غیره

در تصویر زیر ماده 32 شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان مربوط به تخلفات اینترنتی قابل رؤیت است:

محرومیت 6 ماهه تحصیل برای دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص محدودیت‌ها و تنبیهات تعیین شده توسط دانشگاه خواجه نصیر چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر