coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

افزایش کسری خدمت سربازان متأهل ؛ 5 ماه کسری برای فرزند سوم!

در قوانین جدید سازمان وظیفه عمومی به کسری خدمت سربازان متأهل اشاره شده و مشمولین درحال خدمت می‌توانند در مجموع بیش از 1 سال کسری خدمت دریافت کنند.

هر فرزند پسر خانواده با رسیدن به سن 18 سال مشمول خدمت سربازی می‌شود و اگر شرایط معافیت نداشته باشد، باید برای انجام خدمت خود اقدام کند. اما طبق قانون برخی معافیت های سربازی وجود دارد که تعداد زیادی از مشمولین می‌توانند از این شرایط استفاده کرده و بدون گذراندن خدمت سربازی، کارت معافیت دریافت کنند.

در جدیدترین قوانین مربوط به خدمت سربازی، به وضعیت سربازان متأهل اشاره شده است. می‌دانیم که سربازان متأهل نسبت به دیگر مشمولین مزایای ویژه‌ای‌تری دارند که یگان‌های خدمت باید نسبت به اجرای این قوانین اقدام کنند. در قوانین قبلی هر مشمول سربازی متأهل می‌توانست از 2 ماه کسری خدمت بهره شود، اما اگر فرزندی هم داشته باشد، 3 ماه کسری به فرزند اول تعلق می‌گرفت. پس از فرزندان دوم و سوم هم هرکدام تا 2 ماه از خدمت سربازی پدر کم می‌کردند.

اما کسری خدمت سربازان متأهل در قوانینی که امروز به آن اشاره شده است افزایش یافته و مشمول خدمت سربازی به ازای فرزند اول همان 3 ماه، فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه کسری می‌تواند استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: مشمولان خدمت سربازی در صورت معافیت غیر قانونی به 5 سال زندان محکوم می‌شوند

کسری خدمت سربازان متأهل افزایش یافت

مشمول خدمت سربازی که متأهل باشد، پس از معرفی به مراکز آموزش سرباز و گذراندن دو ماه آموزشی، به یگان‌های محل زندگی همسر یا در صورت نبود یگان مربوطه به نزدیک‌ترین بگان معرفی خواهند شد. در قوانین جدید سازمان وظیفه عمومی، مشمولین سربازی در صورت متأهل شدن می‌توانند 2 ماه کسری خدمت بگیرند. غیراز کسری متأهلی، کسری خدمت فرزندان هم شامل حال مشمول سربازی می‌شود. کسری خدمت سربازان متأهل به ازای هر فرزند عبارتنداز:

  1. فرزند اول: 3 ماه کسری خدمت
  2. فرزند دوم: 4 ماه کسری خدمت
  3. فرزند سوم: 5 ماه کسری خدمت

کسری خدمت سربازان متأهل افزایش یافت

انواع معافیت های سربازی

برخی مشمولین خدمت سربازی هستند که طبق شرایطی حالا چه موقت و چه دائمی و طبق قانون از انجام خدمت مقدس سربازی معاف می‌شوند. در پایین به این موارد اشاره می‌کنیم.

  • معافیت تحصیلی دانش‌آموزان

این نوع معافیت در صورتی است که مشمول خدمت سربازی پس از فارغ‌التحصیلی از مقاطع تحصیلی و گرفتن دیپلم تا 1 سال مشمول معافیت تحصیلی است.

  • معافیت تحصیلی دانشجویان

مشمول خدمت سربازی در صورتی که به سن 18 سال رسیده باشد و در دانشگاه قبول شود، می‌تواند از معافیت تحصیلی دانشجویی استفاده کند.

  • معافیت خروج از کشور

این نوع معافیت مخصوص افرادی است که به هر دلیل می‌خواهند از کشور خارج شوند. این افراد باید برای رفتن به سفر خارجی وثیقه پرداخت کنند.

سه نوع معافیت بالا که ذکر کردیم، جزء معافیت‌هی سربازی موقت هستند و مشمول پس از اتمام انقضای هرکدام می‌بایست برای اعزار به خدمت اقدام کند، مگر اینکه دارای شریط باشد.

  • معافیت پزشکی مشمولین

این نوع معافیت بخش‌های بسیاری دارد که در این مطل به به آنها اشاره نمی‌کنیم. معاف پزشکی مختص مشمولی است که دارای ضعف جسمی، ذهنی و غیره باشند و به تشخیص کمیسیون پزشکی توانایی انجام خدمت سربازی را ندارند.

  • معافیت کفالت

معافیت کفالت مخصوص مشمولی است که به دلایل مختلف سرپرست خانوار و به اصطلاح نان‌آور خانوار باشد. مثلاً سن پدر وی از 75 سال عبور کرده باشد یا در قید حیات نباشد. البته در این صورت وی نباید برادر بالای 18 سال هم داشته باشد.

  • معافیت ایثارگران

این نوع معافیت ویژه خانواده‌های شهدا، رزمندگان، جانبازارن و آزادگان است و شرایط معافیت برای مشولین این دسته بسیار ساده‌تر از دیگر معافیت‌هاست.پ

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کسری‌های جدید مشمولین متأهل خدمت سربازی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر