coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

نماینده مجلس: 10 دقیقه زمان برای تصویب طرح صیانت کافی است!

یک نماینده مجلس به طور ناگهانی می‌گوید که برای تصویب طرح صیانت فقط 10 دقیقه فرصت نیاز است و این فرصت را به ما نمی‌دهند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس امروز در یک نشست خبری از لزوم مدیریت و تصمیمات درست در فضای مجازی صحبت کرد و گفت که در هیچ کجای دنیا فضای مجازی بدینگونه رها شده نیست. وی مستقیماً می‌گوید که برای تصویب طرح صیانت فقط 10 دقیقه زمان نیاز است تا آن را به کار بگیریم. با فرازونشیب‌های جدید در این خصوص ممکن است صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اجرایی شود.

در روزهای گذشته بازهم طرح صیانت به تیتر یک خبری تبدیل شده و نمایندکان مجلس یکی پس از دیگری خواهان اجرای این طرح شده‌اند. طرحی که به واسطه آن قرار است فضای مجازی ساماندهی شود.

البته می‌دانیم که از پس چنین طرحی فقط محدودیت‌های شدید اینترنتی و ارتباطی درز می‌کند و اساساً تصویب این طرح از همان اول هم محدودسازی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی است. اوج آن از سال 1401 بوده و از همان سال تاکنون شاهد هشتیم که عملاً بندهای اصلی این طرح اجرایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: طرح‌صیانت قابل طرح در صحن علنی مجلس نیست

برای تصویب طرح صیانت 10 دقیقه زمان کافی است

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست خبری گفت: «برای تصویب طرح صاینت فقط نیاز است یک جلسه 10 دقیقه‌ای برگزار شود تا زمان آن را تعیین کنیم، اما این اجازه به ما داده نمی‌شود.»

وی درخصوص مورد لزوم حکمرانی در فضای مجازی بیان کرد:

«مقام معظم رهبری از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان یاد کرده است و این فضا نیازمند ساماندهی است. در هیچ کجای دنیا فضای مجازی این‌ همه رها شده نیست. در کشور ما رهاشدگی فضای مجازی آسیب‌های بزرگی به جوانان وارد کرده.»

برای تصویب طرح صیانت 10 دقیقه زمان کافی است

راستینه از دیگر نمایندگان خواست که برای قانونگذاری خرج کنند و صرفاً به کسب رأی و مخاطب بسنده نکنند.

احمد راستینه در انتها افزود: «متاسفانه آن‌ جایی که باید هزینه بدهیم حاضر به هزینه دادن نیستیم. اگر در حکمرانی نگاه‌مان صرفاً به مخاطبین باشد آسیب‌زا است. دوستان نماینده اگر فکر کنند برای آینده‌شان نیاز به رای مردم دارند و در مسیری حرکت کنند که هزینه پرداخت نکنند، کارهای انقلابی برای حفظ مرزهای هویت و فرهنگ و سبک زندگی، انجام نخواهد شد و مرزها در هم شکسته می‌شود و آسیبش را همه خواهیم دید.»

اما سؤال اینجاست که آیا هم‌اکنون طرح صیانت اجرا نشده است؟ با نگاهی به محدودیت‌های اینترنتی و فضای مجازی و وضعیت فجیع روبه روز شبکه ارتباطی کشور، می‌توان گفت که طرح صیانت بیش از 1 سال است که اجرا شده و صرفاً تصمیمات جدید در این مورد گرفته می‌شود.

به نقل از دنیای اقتصاد؛ محمد کشوری، کارشناس اینترنت، با بیان اینکه طرح صیانت از 2سال قبل تاکنون در هیچ جلسه علنی و رسمی بررسی نشده است، توضیح می‌دهد:

«زمانی که طرح صیانت برای نخستین بار مطرح شد، نگرانی‌هایی درباره اینکه قرار است فیلترینگ گسترده‌ای شکل بگیرد، مطرح شد. این در حالی است که پس از توقف این طرح، اینستاگرام و واتس‌اپ از سال ۱۴۰۱ فیلتر هستند. بنابراین در شرایط فعلی دوره اجرای طرح صیانت گذشته است.»

بسیاری از نمیاندگان مجلس دوره‌های پیشین و حتی وزرای پیشین هم هرکدام به صورت جداگانه نسبت به مطرح شدن دوباره طرح صانت واکنش نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما مخاطبین عزیز تکراتو از طرح صیانت و امکان تصوی و اجرای آن چیست؟ با محدودیت‌های اینترنتی و ارتباطی از سال 1401 آیا شما هم فکر نمی‌کنید که این طرح بیش از 1 سال است که اجرا شده است؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر