coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

گلکسی S25 به لطف اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند یک گوشی گیمینگ باشد

سری گلکسی S25 سامسونگ، به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام، عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌های گرافیکی خواهند داشت.

سامسونگ به احتمال زیاد از سری گوشی‌های مورد انتظار گلکسی اس 25 با طراحی جدید در اوایل سال آینده رونمایی خواهد کرد. البته طراحی تنها چیزی نیست که در این سری تغییر می‌کند، چرا که شایعات بساری منتشر شده که ادعا می‌کنند این گوشی در برخی کشورها از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و در برخی دیگر از تراشه اگزینوس 2500 بهره خواهد برد. اگرچه هر دو تراشه به احتمال زیاد بسیار قوی و با عملکرد بالا خواهند بود، اما بر اساس گزارش‌ها، اسنپدراگون 8 نسل 4 یک پردازنده بسیار قدرتمند برای اجرای برنامه‌های گرافیکی خواهد بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گلکسی S25 به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز می‌شود

بر اساس گزارشی از افشاگر مشهور دنیای تکنولوژی، Digital Chat Station، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام دارای یک پردازنده گرافیکی (GPU) فوق‌العاده قدرتمند برای بهبود عملکرد گرافیکی خواهد بود. گفته می‌شود که این تراشه کوالکام قادر است بازی سنگینی مانند Genshin Impact را با وضوح 1080p اجرا کند.

گلکسی S25

جالب است بدانید که Genshin Impact از نظر گرافیکی، یکی از فشرده‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها برای گوشی‌های هوشمند است. در حال حاضر، بالاترین کیفیت این بازی به طور پیش‌فرض، رزولوشن 720p است که در آن هم بسیاری از گوشی‌ها برای حفظ نرخ 60 فریم بر ثانیه با بالاترین کیفیت گرافیکی، با مشکل روبرو هستند.

از سوی دیگر، شرکت کوالکام نیز روند توسعه تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را سرعت بخشیده و قصد دارد که آن را در تاریخ 1 اکتبر 2024 معرفی کند. گفته می‌شود که این تراشه پرچمدار کوالکام با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شود و از هسته‌های CPU سفارشی کوالکام به نام Oryon استفاده می‌کند.

این هسته‌های CPU قبلا در تراشه Snapdragon X Elite ساخته شده برای لپ‌تاپ‌های ARM Windows به کار رفته‌اند. از آنجایی که Snapdragon X Elite امتحان خود را پس داده و عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته است، می‌توانیم انتظار عملکرد چشمگیری را از Snapdragon 8 Gen 4 داشته باشیم.

تنها موردی که درباره این تراشه کمی شک برانگیز است، بهره‌وری انرژی و میزان مصرف آن است. برخی شایعات ادعا می‌کنند که این تراشه به اندازه اسنپدراگون 8 نسل 2 و اسنپدراگون 8 نسل 3 کارآمد نخواهد بود.

در هر صورت، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4، شیائومی 15 است که احتمالا در اواسط اکتبر 2024 رونمایی می‌شود. انتظار می‌رود که آن نسخه‌هایی از Galaxy S25 که از اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می‌کنند، در اوایل ژانویه 2025 معرفی شوند. گفته می‌شود که سری گلکسی S25 علاوه بر طراحی جدید و عملکرد بالاتر، حسگرهای دوربین بهبود یافته‌ای را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی‌های سری گلکسی S25 و تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر