coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

عملکرد M4 اپل سامسونگ را ترساند؛ کوالکوم اسنپدراگون 8 نسل 4 بازطراحی می‌کند

به گزارش وبسایت Wccftech، به نظر می‌رسد کوالکوم پس از دیدن عملکرد M4 اپل به بازطراحی تراشه‌‌ی پرچمدار خود افتاده و قصد دارد با سرعت بالاتری آنها را عرضه کند. این تصمیم پس از مشاهده عملکرد بی‌سابقه چیپ اپل، که نمرات بنچمارک بسیار بالایی را کسب کرده، اعلام شد. طبق اطلاعات منتشر شده، قرار است، سرعت ساعتی این پردازنده از 4 گیگاهرتز به 4.26 گیگاهرتز افزایش یابد. همچنین، این پردازنده از فرآیند تولید 3 نانومتری نسل دوم (N3E) شرکت TSMC استفاده می‌کند، که همان فرآیندی است که برای تولید چیپ‌های M4 و A18 اپل نیز به کار گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید:


گویا با این تغییرات، کوالکام قصد دارد با ارائه یک پردازنده با عملکرد بسیار بالا، رقابت با چیپ‌های اپل را بیشتر کند. اما با توجه به اینکه این پردازنده از مجموعه دستورالعمل‌های ARMv9 پشتیبانی نمی‌کند، قابلیت‌هایی مانند Scalable Matrix Extension (SME) را نیز ندارد که ممکن است به کاهش عملکرد آن منجر شود.

عملکرد M4 اپل سامسونگ را ترساند؛ تراشه‌ اسنپدراگون 8 نسل 4 بازطراحی می‌شود
عملکرد M4 اپل

همانطور که می‌دانید همایش Snapdragon Summit در ماه اکتبر برگزار خواهد شد و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا آن موقع صبر کرد. به احتمال زیاد، این پردازنده بر روی گوشی‌های گلکسی S25 و S25+ آمریکایی و همچنین گلکسی S25 Ultra معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر