coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

GPT-4o شغل شما را تهدید نمی کند؛ نگران نباشید!

OpenAI روز دوشنبه از تکنولوژی GPT-4o رونمایی کرد. این تکنولوژی با قابلیت “دیدن” از طریق دوربین‌های زنده، تعامل شخصی و بی‌سابقه‌ای با کاربران برقرار می‌کند.نمایش تکنولوژی GPT-4o در اینترنت بازتاب گسترده‌ای داشت. برخی نگرانی‌هایی را به همراه داشت که آیا این تکنولوژی آینده‌ی مشاغلی همچون آموزش، خدمات مشتری‌مداری و ترجمه را خواهد گرفت یا نه. در این نمایش، دستیار هوشمند توانست با تشخیص طعنه و صحبت با احساس، شخصیتی هوشمندانه ایجاد کند که با هوش مصنوعی پیشرفته فیلم “Her” مقایسه می‌شود.

هرچند برخی نگران از بین رفتن مشاغل هستند، کارشناسان هوش مصنوعی معتقدند که این تکنولوژی به این زودی‌ها باعث حذف مشاغل نخواهد شد. به گفته‌ی کارشناسان مردم نسبت به دمو این تکنولوژی حساس شده‌اند و نمی‌دانند براستی GPT-4o چیست و چه‌ کاربردهایی دارد. آنها می‌گویند ویدئو‌های منتشر شده به خوبی منعکس‌کننده توانایی واقعی آن نیستند؛ احتمالاً نقش‌ها در این زمینه‌ها تغییر خواهند کرد اما مشاغل همچنان باقی خواهند ماند.


بیشتر بخوانید: 


تکنولوژی GPT-4o مسائل پیچیده را به راحتی حل می‌کند

در کلیپ‌های منتشر شده از دمو روز دوشنبه، یک کاربر توییتر نوشت که ممکن است از این تکنولوژی به عنوان دستیار شخصی برای انجام تماس‌های تلفنی استفاده کند. OpenAI همچنین کاربردهای جدیدی از جمله خدمات ترجمه و آموزشی را نشان داد. در یک ویدئو دمو، گروهی از کارکنان OpenAI به رهبری مدیر ارشد تکنولوژی، میرا موراتی، از دستیار خواستند که در حل یک مسئله ریاضی کمک کند و این دستیار هر مرحله از مسئله را توضیح داد.

 

به گفته دان ون روسوم، بنیانگذار شرکت رسانه‌ای FlexOS در سنگاپور، ویژگی‌های جدید دوربین و صدا قابلیت‌های ChatGPT را در نقش‌هایی مانند پشتیبانی مشتری افزایش می‌دهد. شرکت‌ها و صنایع از هم اکنون برای این تغییرات هوش مصنوعی آماده می‌شوند. به عنوان مثال، در ژانویه، اپلیکیشن یادگیری زبان Duolingo ، 10 درصد از نقش‌های قراردادی خود را کاهش داد و اعلام کرد که از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای بیشتر استفاده خواهد کرد.

لذلی تئو، مدیر ارشد محصولات هوش مصنوعی در AI Singapore، معتقد است که بعید است که لمس انسانی در مشاغلی مانند آموزش، ترجمه و پشتیبانی مشتری توسط ChatGPT جایگزین شود. او تأکید کرد که معلمان به دلیل تجربه خود در فرآیند یادگیری و درک مشکلات انسانی دارای همدردی هستند، چیزی که ماشین‌ها قادر به انجام آن نیستند.

یک خبرنگار فناوری کلیپی منتشر کرد که در آن ChatGPT بدون مشکل بین موراتی که به ایتالیایی صحبت می‌کرد و یک کارمند دیگر OpenAI که به انگلیسی صحبت می‌کرد، ترجمه می‌کرد. در واکنش به این کلیپ، یک کاربر نوشت: “خداحافظ مترجم‌ها”

بن لیونگ، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ملی سنگاپور، معتقد است که هنوز زود است از یک دمو نتیجه‌گیری کرد و پیش‌بینی می‌کند که مشاغل مترجمان به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. سایمون لوسی، مدیر مؤسسه استرالیایی یادگیری ماشین در دانشگاه آدلاید، نیز اشاره کرد که ChatGPT هنوز در ضرب اعداد سه رقمی یا بیشتر خطا می‌کند و در حال حاضر بیشتر به عنوان یک کمک‌کننده عمل می‌کند تا جایگزین کامل انسان‌ها.

ظهور GPT-4o به معنای از بین رفتن شغل‌ها نیست!

اگرچه برخی افراد ممکن است در سال‌های آینده شغل خود را از دست بدهند، اما لوسی به آنان توصیه کرد که خوشبین باشند. او مثالی از دهه 1980 زد که با عرضه Excel توسط مایکروسافت، مردم نگران از بین رفتن مشاغل حسابداری بودند، اما اکنون تعداد حسابداران بیشتر از آن زمان است.

تئو نیز معتقد است که بسیاری از نقش‌ها توسط هوش مصنوعی جایگزین می‌شوند، اما این به معنای از بین رفتن شغل‌ها نیست. شغل‌ها مجموعه‌ای از نقش‌ها هستند.

شرکت مادر Business Insider، Axel Springer، قراردادی جهانی با OpenAI دارد تا از گزارش‌های رسانه‌ای خود برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: businessinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر