coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

علت اختلالات اینترنت ایران مشخص شد؛ حملات سایبری و زیرساخت ضعیف

احتمالا طی چند وقت اخیر اختلالات اینترنت گریبان شما را هم گرفته است اکنون مدیرعامل ابرآروان توضیحاتی را در خصوص علل اصلی این معضل ارائه کرده است.

حتما شما هم در چند روز گذشته متوجه شده اید که اینترنت کشور با اختلال مواجه شده است اما هیچ منبع معتبری توضیحی در این باره ارائه نداده بود. اکنون پویا پیرحسینلو مدیرعامل ابرآروان حملات سایبری را علت اصلی این اختلالات عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید:وزیر ارتباطات: سایت های اینترنت 5G به 1500 عدد می‌رسد

وی افزود:«اختلالات اخیر اینترنت به‌دلیل حملات سایبری است، زیرساخت هم در مقابله ناتوان است»

او به اختلالات اخیر اشاره کرد و گفت:«در هفته گذشته شاهد اختلالات جدی در مدت‌زمان ۳ تا ۱۰ دقیقه و پرتکرار در اپراتورهای مختلف بودیم.ظاهراً دلیل اصلی این اختلالات، انحصار و ناتوانی شرکت زیرساخت برای تامین پهنای باند کافی و Redundant و مقابله با حملات DDoS است.»

پیرحسینلو افزود:«حملات DDoS به اپراتورها و زیرساخت کشور اجتناب‌ناپذیر است اما باید در نظر داشت که ‌انحصار و مشکلات متعدد در شرکت ارتباطات زیرساخت است که باعث تشدید و تاثیر بالای این اختلالات می‌شود.در سه سال گذشته پهنای باند بین‌الملل افزایش نداشته، این در صورتی است که ابعاد حملات DDoS روز به روز گسترده‌تر می‌شود. این محدودیت باعث می‌شود که ناتوانی در برابر حملات DDoS بیشتر به چشم بیاید.»

مدیرعامل ابرآروان در پایان عنوان کرد:«توسعه فیبر نوری کار درستی است، اما به تنهایی مشکل اینترنت در کشور را حل نمی‌کند.بزرگ‌ترین بحران‌ اینترنت در ایران، فیلترینگ افسارگسیخته‌ای است که در کشور انجام می‌شود.»

بیشتربخوانید:

نظر شما درخصوص علت اختلالات اینترنت ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر