coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ایلیا سوتسکور هم‌بنیان‌گذار و دانشمند ارشد OpenAI، از این شرکت جدا شد

ایلیا سوتسکور هم‌بنیان‌گذار و دانشمند ارشد OpenAI، رسما از این شرکت جدا شد. این خبر توسط سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، و خود سوتسکور در شبکه اجتماعی X به اطلاع رسید. سوتسکور که در کودتای ناموفق علیه سم آلتمن نقش داشت، پس از تغییر نظر خود، تصمیم به ترک شرکت گرفته است. جدایی سوتسکور از OpenAI پس از کودتای ناموفق علیه سم آلتمن در نوامبر گذشته رخ داده است. این رویداد باعث شده بود تا کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص ایلان ماسک، هم‌بنیان‌گذار OpenAI، این سوال را مطرح کنند: “ایلیا کجاست؟ چه چیزی دیده است؟”


بیشتر بخوانید:


سم آلتمن در پست خود درباره‌ی ایلیا سوتسکور نوشت :

“ایلیا و OpenAI راه‌های خود را جدا می‌کنند. این برای من بسیار ناراحت‌کننده است؛ ایلیا یکی از بزرگ‌ترین ذهن‌های نسل ما، یک راهنمای روشن در حوزه ما و یک دوست عزیز است. هوش و دیدگاه او شناخته‌شده است؛ اما گرما و همدلی او کمتر شناخته‌شده اما به همان اندازه مهم است. OpenAI بدون او چیزی نبود که اکنون هست. اگرچه او قصد دارد بر روی پروژه‌ای شخصی که برایش بسیار معنادار است کار کند، من همیشه بابت آنچه که در اینجا انجام داده قدردان خواهم بود و متعهد به اتمام مأموریتی هستم که با هم آغاز کردیم.”

آلتمن همچنین اعلام کرد که جاکوب پاشوکی، مدیر تحقیقات OpenAI، به عنوان دانشمند ارشد جدید منصوب شده است. آلتمن افزود:
“جاکوب نیز به راحتی یکی از بزرگ‌ترین ذهن‌های نسل ما است؛ من از اینکه او رهبری را در اینجا به عهده می‌گیرد خوشحال هستم. او بسیاری از پروژه‌های مهم ما را مدیریت کرده است و من بسیار مطمئن هستم که او ما را به سوی پیشرفت سریع و ایمن در جهت مأموریت‌مان که اطمینان از بهره‌مندی همگان از هوش مصنوعی عمومی است، هدایت خواهد کرد.”

سم آلتمن در پست خود درباره‌ی ایلیا سوتسکور نوشت :

بر اساس اطلاعیه رسمی OpenAI، جاکوب پاشوکی نقش مهمی در توسعه GPT-4 و OpenAI Five و همچنین تحقیقات بنیادی در بهینه‌سازی یادگیری عمیق و تقویت مقیاس بزرگ داشته است.

ایلیا سوتسکور نیز در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی X اعلام کرد:
“من برای آینده هیجان‌زده هستم – پروژه‌ای که برایم بسیار شخصی و معنادار است و جزئیات آن را به موقع اعلام خواهم کرد.”

ایلیا سوتسکور ، هم‌بنیان‌گذار و دانشمند ارشد OpenAI، از این شرکت جدا شد

جان لایکه، که تیم سوپرالاینمنت را برای هدایت و کنترل هوش مصنوعی قدرتمند تشکیل داده بود، نیز از OpenAI استعفا داده است. مسئولیت‌های او توسط جان شولمن، یکی دیگر از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI که در جریان کودتای ناموفق سال گذشته طرف آلتمن بود، به عهده گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: theverge

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر